خرید تور تابستان ایران بوم گردی

خبر احتمال برکناری فرهاد رهبر در روزهای آتی

تعدادی از سایت های همسو با انتشار شبه خبری برای پیشگیری از برکناری رییس دانشگاه تهران، مدعی شدند که رییس دانشگاه تهران در سالگرد منصوب شدنش برکنار خواهد شد، در حالی که رییس دانشگاه تهران از مدتی پیش قرار است برکنار شود و مشخص نیست که چه زمانی وزیر برای این کار تصمیم می گیرد.
به گزارش خبرنگار انصاف نیوز، تاکید وزارت علوم در دولت جدید بر اجماع دانشگاهان هر دانشگاه برای انتخاب روسای دانشگاه هاست و وزارت علوم بنا ندارد که برای ماندن یا برکناری و یا برای انتخاب رییس جدید، از داخل وزارتخانه به صورت دستوری تصمیمی گرفته شود و در مورد دانشگاه تهران نیز چنین تصمیمی برقرار است.
در شبه خبر سایت هایی از جمله جهان آمده است: «در تازه ترین تلاش افراطیون برای برکناری رییس دانشگاه تهران، مقرر شده تا در سالگرد انتصاب وی در این دانشگاه، گزینه احتمالی وی معرفی شود. در حالی که تکاپوی چندین ماهه برخی افراطیون در وزارت علوم همزمان با روی کار آمدن دولت موسوم به اعتدال، برای برکناری دکتر فرهاد رهبر از ریاست بر دانشگاه تهران تاکنون بی نتیجه مانده، این بار طیف مذکور، در سناریویی جدید فشارها را برای عزل وی در آستانه سالگرد صدور حکمش برای ریاست دانشگاه تهران افزایش داده است». 
این گزارش از ۳ استاد دانشگاه تهران به عنوان گزینه های احتمالی فرهاد رهبر نام برده که نزدیک به واقعیت است و پیشتر نیز اسامی تعدادی از آنها از سوی جمعی از اعضای هیات علمی این دانشگاه به وزیر علوم پیشنهاد شده بود: “خلیلی عراقی”، “محمد رحیمیان” و “محمود نیلی احمد آبادی”.
در حالی که این گزارش مدعی شده «در دوره ریاست دکتر فرهاد رهبر، فضای ملتهب سیاسی این دانشگاه که عمدتا محصول اقدامات وزارت علوم دولت موسوم به اصلاحات بود، رو به آرامش رفت»، اما در این دوره دانشگاهیان این دانشگاه از انجمن اسلامی دانشجویان گرفته تا بسیج دانشجویی نسبت به عملکرد فرهاد رهبر انتقادات شدیدی داشته و خواهان برکناری وی شده اند.
انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا