خرید تور تابستان ایران بوم گردی

ادعای زینب طاهری درباره‌ی حکم احمدرضا جلالی [+طاهری عزل شده است]

پنجشنبه شب: علیرضا جلالی برادر احمدرضا جلالی پنجشنبه شب در تماس با انصاف نیوز درباره‌ی خبر زیر که دیروز منتشر شده است گفت که زینب طاهری از دو سال پیش توسط برادرش از وکالت عزل شده است. [لینک]


چهارشنبه: وکیل احمدرضا جلالی، زندانی متهم به جاسوسی، می‌گوید موکلش هنوز در زندان اوین است و هنوز خبری از انتقال به زندان رجایی شهر و اجرای حکم اعدام نیست. تا به حال 3 بار درخواست اعاده دادرسی دادیم که هربار رد شده است.

ویدا مهران‌نیا همسر احمدرضا جلالی روز گذشته اطلاع داد که همسرش قرار است در زندان رجایی شهر کرج اعدام شود. خبری که در شبکه‌های مجازی سر و صدای زیادی به پا کرده است.

زیب طاهری وکیل جلالی درباره‌ی آخرین وضعیت موکل خود به انصاف نیوز می‌گوید: آقای جلالی وقتی در سال 95 بازداشت شدند، پرونده او به اتهام افساد فی‌الارض کیفرخواستی صادر و به شعبه 15 انتقال داده‌ می‌شود و آن شعبه حکم اعدام صادر کرده و در دیوان تایید می‌شود. از همان موقع حکم اعدام برای موکلم تا به امروز قطعی بود و چندین بار که درخواست اعاده دادیم همه‌‌ی آن‌ها رد شد ولی هنوز بحث اجرای حکم مطرح نیست. ایشان در زندان اوین بازداشت هستند و هنوز انتقالی برای رفتن به زندان رجایی شهر صورت نگرفته است و اگر می‌خواستند حکم را اجرا کنند می‌بایست به خانواده او اعلام می‌کردند، اما هنوز به خانواده او برای آخرین ملاقات اطلاع نداده‌اند.

او همچنین در پاسخ به این سوال که احمدرضا جلالی به همسرش اطلاع داده است که به زودی به زندان رجایی شهر منتقل خواهد شد یا خیر هم گفت: محکومین به اعدام را به زندان رجایی شهر می‌برند اما تا حالا برای اینکه بخواهند او را منتقل و حکم را اجرا کنند با توجه به این که حکم قطعی است، چیزی اطلاع ندادند. دو تا سه بار درخواست عفو دادیم که در حال بررسی است ولی 2 تا 3 باری که درخواست اعاده دادیم و با قضات هم صحبت کردم همه‌ی اعاده‌ها رد شده است.

وی همچنین درباره‌ی احتمال شکستن حکم هم گفت: احتمال شکستن حکم بستگی به اعاده لحظه آخری و قبول شدن آن دارد ولی بعید می‌دانم همچین اتفاقی بیافتد که حکم لغو شود. اگر اتفاق بیافتد احتمالا با درخواست عفو موافقت شود و با یک درجه تخفیف به حبس ابد محکوم شود ولی بعید می‌دانم.

طاهری همچنین گفت: ایشان شخصا نامه‌‌هایی برای عفو و اعاده دادرسی از داخل زندان به بیت رهبری و رئیس قوه قضاییه نوشته بود. یک بار سال 97 دستور رسیدگی داده شد اما با بررسی مجدد پرونده در دیوان، درخواست ایشان رد شد.

او همچنین درباره‌ی آخرین ملاقات خود با احمدرضا جلالی هم گفت: دو تا سه ماه پیش تماس گرفته بود و با او صحبت کردم و حالشان هم خوب بود و من دیگر درخواست ملاقات ندادم. آخرین تماسی که موکلم با من داشت از زندان اوین بود و در آخرین تماس من که امروز با شعبه داشتم، گفتند هنوز خبری از اعدام نیست.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. بجز قتل عمد باقی اعدام ها درست نیست و غیرانسانی و غیر شرعی است. حکم حبس ابد بهترین مجازات برای برخی جرم هاست. اینکه جان انسانی را بگیری بجز قتل عمل با هیچ عقل سلیمی جور در نمی آید. لطفا بازنگری کنید در قانونی که یه عده که مصون از خطا هم نیستند نوشته اند.

    5
    1
  2. با سلام. کاش خانواده آقای جلالی از این خانم شکایت کنند. همچنین دیگر وکلا و وکلای قبلی ایشان در رابطه با این خانم روشنگری بنمایند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا