خرید تور تابستان ایران بوم گردی

محمود بهشتی و عبدالفتاح سلطانی: پرونده‌ی احمدرضا جلالی بازخوانی شود

محمود بهشتی لنگرودی و عبدالفتاح سلطانی در نامه‌ای در واکنش به خبر احتمال اعدام احمدرضا جلالی نوشته‌اند، با توجه به تجربه‌ی هم‌بندی آنها با او در زندان اوین، امکان بازخوانی پرونده‌ی او وجود دارد.

متن کامل نامه‌ی ارسالی به انصاف نیوز را در ادامه بخوانید:

نه به اعدام دکتر احمدرضا جلالی

یکی از خاصیت‌های زندان این است که آدم‌ها نمی‌توانند چهره‌ی اصلی و مکنونات قلبی خود را مخفی نگه دارند. کم‌ نبودند سیاسیونی که هم بند شدن باعث شد تا نگاه واقع بینانه‌تری نسبت به آنها پیدا کنیم. ویژگی‌های مثبت و منفی افراد به ویژه مسائل خصلتی، در سفر طولانی زندان، برای همسفران آشکار می‌شود.
آری، این خاصیت انکار ناپذیر زندان است .

احمدرضا جلالی، یکی از صدها زندانی بود که نزدیک به یک سال و نیم، در زندان اوین، با او هم بند بودیم، هم خرج، هم سفره. روزها و شب‌های طولانی زندان، فرصت بی‌نظیری ایجاد می‌کرد تا او را بشناسیم و با خصلت‌های مثبت و منفی او آشنا شویم. بارها با او به گفت‌و‌گو می‌نشستیم و او درباره‌ی خودش، خانواده‌اش ، گذشته‌اش و نگرانی‌هایی که درباره‌ی آینده و پرونده‌اش داشت. خاطراتش از دوران طولانی انفرادی و بازجویی و جفاهایی که مدعی بود در حقش روا داشته‌اند و در نهایت وادار کردنش به اعتراف علیه خودش و پخش تقطیع شده‌ی آن در شبکه‌های خبری، درد دل می‌کرد.

گفتار و رفتار او در کنار شواهد پرونده، تماما گواه این واقعیت بود که پرونده‌‎ی احمدرضا جلالی، نیاز به بازخوانی دارد. او حتی در دوران سخت بازجویی نیز بسیاری از اتهامات نسبت داده شده را نپذیرفته بود و چنانچه به اعترافات پخش شده از وی در سیمای جمهوری اسلامی نیز مراجعه شود، فرد دیگری بر روی تصاویری که از او پخش می‌شود، سخن می‌گوید و خود او چنین اعترافاتی نداشته است.

با این اوصاف، اینجانبان، به عنوان کسانی که نسبت به این زندانی محکوم به اعدام، روحیات و جنبه‌های مختلف شخصیتی او ، تا حدود زیادی شناخت پیدا کرده‌ایم ، گواهی می‌دهیم که انتساب اتهامات سنگینی همچون ارتباط با اسراییل و یا نقش داشتن در ماجرای ترور دانشمندان هسته‌ای قبایی نیست که برای قامت ایشان دوخته شده باشد ، لذا از ریاست قوه قضاییه و همه‌ی کسانی که مسئولیتی در این زمینه دارند می‌خواهیم که مانع اجرای سناریوی از پیش تعریف شده‌ی اعدام دکتر احمدرضا جلالی شوند. چرا که معتقدیم چنانچه پرونده‌ی ایشان به قضات بی‌طرف، باسواد و منصف ارجاع داده شود، برائت او از اتهامات نسبت داده شده دور از انتظار نخواهد بود، همانگونه که صدور احکام ناعادلانه‌ی زندان و شلاق و اعدام توسط قضاتی همچون قاضی صلواتی، دور از انتظار نیست.

محمود بهشتی لنگرودی-عبدالفتاح سلطانی

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا