خرید تور تابستان ایران بوم گردی

نامه‌ی کسی که می‌خواهد حزبی راه بیاندازد

مهدی کیان در نامه‌ی ارسالی به انصاف نیوز خود را مسئول تاسیس حزبی معرفی کرده که در مسیر تاسیس با موانعی مواجه شده است. او در این نامه می‌گوید که به خاطر این موانع هنوز نتوانسته مجوز «حزب اسلامی پناه مردم» را بگیرد. متن نامه‌ی او در پی می‌آید:

«بسمه تعالی

با سلام وتحیات

رهبرمعظم انقلاب وریاست محترم جمهوروریاست محترم قوه قضائیه  وریاست  ونمایندگان محترم  مجلس

همانطور که خود بهتر می دانید حزب چرخ دنده دمکراسی است ویکی از ابزارهای مهم پیشرفت در دست بشر است وبا توجه به اینکه ما مسلمان هستیم ودر اسلام، حزب ارزش و هدف غایى و نهایى نیست، بلکه ابزارى براى تحقق هدف اصلى از حکومت است که همان رسیدن به سعادت دنیوى و اخروى است

که در اندیشه اسلامی به گروهی از انسان‌ها اطلاق می‌شود که دارای انسجام و تشکّل بوده و در راستای تأمین مصالح مادی و معنوی تلاش می‌کنند و یا در جهت تأمین سعادت و ارزش‌های دینی می‌کوشند.

وانصافا نقش وتاثیرتشکلهای خدامحور سیاسی را درراستای پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی نباید نادیده نگاشت. از طرفی کشور برای رفع مشکلات نیاز مبرم به کار تشکیلاتی داشته وتاکنون واز اول انقلاب احزاب مطابق با قانون سال ۶۰ مجوز از وزارت کشور گرفته وفعالیت می نمودند که این قانون نقاط ضعفی داشت که می بایست اصلاح می شد.

ولی متاسفانه با توجه به اینکه مردم وحکومت به احزاب نگاهی ضدامنیتی دارند ودر بسیاری از موارد احزاب را مخل امنیت تلقی می کنند همین امر سبب شده که عرصه برای فعالان حزبی بسیار سخت گردد که البته خوب نباید خیانتهای احزاب شیطان محور را که در تاریخ معاصر ایران بلاها ومصیبتهای زیادی بر سر ملت ایران آوردند را نادیده انگاشت. ولی خوب این عینک بد بینی یک روزی باید برداشته شود واجازه داد تا با شکوفایی ورونق احزاب بلوغ سیاسی در کشور حکمفرما شود تا آینده نظام اسلامی به بحران ختم نگردد.

علی ایهال در کشور ودر سال ۹۵ قانونی به تصویب رسید که متاسفانه نه‌تنها فعالیت حزبی را بهتر نکرد واز مشکلات فعالیت حزبی نکاست بلکه عرصه را برای فعالیت حزبی تنگ‌تر نموده وشرایط تاسیس حزب را بسیار بسیار سخت نمود.

که خوشبختانه دولت ومجلس محترم وفعالان حزبی اعتراضاتی را به این قانون اعلام داشتند که سبب شد طرح پیش نویس قانون احزاب به مجلس برود که خوب بنا به دلایل نامعلومی تصویب نشد ومعلوم نیست چه سرنوشتی پیدا نموده است.

حال باید بگویم که طرح پیش نویس قانون احزاب که طرح نسبتا خوبی نسبت به قانون احزاب مصوب ۱۳۹۵است ونکته مهمی دارد وآن اینست که در این پیش نویس حداقل نفرات برای تاسیس حزب را ۵ نفر اعلام کرده وشرایط برای ثبت رسمی وقانونی حزب را با داشتن حداقل یک دفتر کمی راحت نموده است واز دیگر نکات خوب این پیش نویس می توان این امر را نام برد که شرایط تاسیس حزب وفعالیت حزبی راحت شده است ولی باید شرایط نظارت برفعالیت حزبی پس از تاسیس هم مدنظر قرار بگیرد که متاسفانه در قانون احزاب مصوب۱۳95این امر مورد توجه قرار نگرفته بود وبجای اصلاح قوانین نظارتی برای بعداز تاسیس حزب صد متاسفانه شرایط تاسیس حزب را بسیار سخت نمودند که از دیدگاه بنده وبسیاری از کارشناسان وفعالان حزبی که وابسته به نهادهای قدرت وثروت نیستند این قانون یک قانون استعماری است که بواسطه این قانون ثروتمندان ووابستگان به قدرت فقط می توانند حزب داشته باشند وبر مقدرات مملکت تاثیرگذار باشند که این امر خطر بسیار بزرگی است که جامعه وملت ونظام ما را با سپردن کشور به دست نهادهای وابسته به قدرت به مرحله سقوط واضمحلال خواهد کشاند.چون شما خوبان بهتر می دانید که چه بسیار مردمانی از همین قشر ضعیف ومتوسط بوده اند که در طول تاریخ چه دلسوزیها وفداکاری ها برای این مردم واین مرزوبوم نکردند. پس شما بزرگان وبزرگواران آستین بالا بزنید وهمت گمارید تا به بهتر شدن اوضاع از طریق تغییر قانون احزاب فعلی فکرکنیم تا شرایط کار حزبی وتاسیس حزب راحت تر شود وبلکه همتها وسختگیریها را بگذاریم برای نظارت بر فعالیت حزبی.

رهبر معظم وریاست محترم جمهور ونماینگان محترم مجلس بنده خود به عنوان یک جوان انقلابی وآرمان خواه وتحول خواه مسلمان در راستای تحقق تاسیس حزب مصیبتها کشیده ام که وصف آن دل سنگ را به درد می آورند. بلی بنده در سال  ۹۳برای تاسیس حزب اسلامی پناه مردم استان تهران درخواست تاسیس دادم وعلیرغم حاکمیت قانون احزاب به بنده بخاطر متمول نبودن واینکه برای تاسیس ۱۵ نفر را نداشتم وپولدار نبودم تا در تمامی شهرهای شهرستان دفتر داشته باشم مجوز تاسیس ندادند وحتی با شکایت بنده به دادگستری متاسفانه اعمال نفوذ کمیسیون ماده ده احزاب راه به جایی نبردم. و حتی در خواست اعاده دادرسی دادم که در این رابطه حضرات آیات عظام ومرجع محترم تقلید آیت الله علوی گرگانی وگرامی قمی استفتا شرعی دادند که حداقل کمیسیون ماده ده احزاب به وظیفه شرع خود عمل کند که متاسفانه کمیسیون ماده ۱۰حزاب از ارائه پروانه وتمکین به خواست شرعی وقانونی بنده وبا پشت پازدن به درخواست مراجع محترم تقلید شیعه بر لجاجت غیرمنطقی خود اصرار ورزید.

لذا از شما بزرگان ودلسوختگان این مملکت عاجزانه وملتمسانه درخواست دارم که با تغییر هرچه سریعتر قانون احزاب  کنونی که مصوب۱۳۹۵است موافقت نمایید تا هرچه سریعتر جوانانی پر شور ومنطقی واهل تحزب  که از طبقه متوسط وکم بضاعت جامعه هستند بتوانند با راحت تر شدن شرایط تاسیس حزب در پیمودن راه تحزب استوار وثابت قدم باشند.

ضمنا گفتنی است که بنده قبلا نامه‌های مختلفی در این ارتباط به نمایندگان محترم مجلس گذشته جناب دکتر نقوی وسرکار خانم مافی وآقای قاسم میرزایی نیکو وریاست کمیسیون اصل ۹۰ و دبیر کمیسیون ماده ده احزاب  و وزیر محترم کشور و رهبرمعظم انقلاب و ریاست محترم جمهور و محضر حضرت آیت الله رفسنجانی وشورای نگهبان و جناب جنتی ودکتر دهقان نوشته‌ام و در دادگستری نیز در شعبه ۴حقوقی دادگاه شهید بهشتی و شعبه ۱۲ دادگاه تجدیدنظر و شعبه ۴۵ بدوی و ۲۹ تجدیدنظر دیوان عدالت اداری مطرح نموده‌ام که متاسفانه قضات دادگستری و دیوان عدالت با کمال بی‌عدالتی و با بهانه‌تراشی حقوقی که وصف مجرمانه داشته و خالی از استدلال حقوقی بوده و تابع اعمال نفوذ نهاد قدرتمند کمیسیون ماده ده احزاب بوده است به این درخواست بنده بی توجهی شد و بنده راه به جایی نبردم. لذا عاجزانه درخواست رسیدگی دارم.

باتشکر

مهدی کیان»

انتهای پیام

بانک صادرات

پیام

  1. این جناب کیان با نامه ای که نوشته سطح فعالیتهای حزبی رو پایین آورده! اصلاً حزب اولاً نمیتونه محدود به استان تهران باشه، چون تهران مثل خوزستان و کردستان و نواحی ترک نشین و بلوچستان نیست که مشکلات قومی و اقلیتی داشته باشه دوماً کسی که حتی نمیتونه پشتیبانی 15 نفر رو برای تشکیل حزب جلب کنه، اصلاً چرا داوطلب تشکیل حزب میشه. چنین فردی معلومه حتی به اندازه یه نفر کاسب باسابقه محلی سرشناس نیست. بهتر نیست آقای کیان بره چند سال در یکی از احزاب موجود فعالیت کنه، یه خرده سواد و تجربه حزبی پیدا کنه، اگه تواناییشو دید که بتونه یه حوزه حزبی رو اداره کنه، بره تقاضای تاسیس حزب بده!
    یه خرده متانت!

  2. برادر اتفاقا معلومه شما نه سابقه حزبی داری نه قانون احزابو مطالعه کردی ونه میدونی تاسیس حزب استانی وملی در قانون تدارک دیده شده وهرچقدر تعداد موسسین بیشتر باشه تشتت ارا زیاد میشه وحزب دوامش کمتر ه. متاسفانه مسئولین امر بجای اینکه سطح نظارت بر احزاب وانجمنها را افزایش بدن وتشکلهای سیاسی را بصورت انجمن وجمعیت وکانون وجامعه که تعریف علمی دارند طبقه بندی کنند اومدن همه را حزب تعریف کردند تا فرایند تحزب در کشور بیماربشه وقدرت سازماندهی مردم برای مطالبه گری از اصحاب قدرت را پایین اوردند.اتفاقا دوست عزیز شما از پشت پرده این تصمیم عامدانه با خبر نیستی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا