خرید تور تابستان ایران بوم گردی

تقسیمات استان تهران تغییر خواهد کرد

خبرگزاری تسنیم نوشت: رئیس جمهور از عزم دولت برای سامان دادن به پروژه ها و کارهای ناتمام خبر داد و گفت: در تقسمیات استان تهران تغییراتی خو‌اهیم داد.

ابراهیم رئیسی در جمع مردم شهریار  با اشاره به بهره‌برداری از مرکز درمانی اظهار داشت: امروز بهره برداری از این مرکز درمانی 313 تخت خوابی آغاز شد و دولت تصمیم دارد که پروژه های نیمه تمام و کارهای ناتمام را به سامان برساند.

وی افزود: با شهریار و رباط کریم و شهر اندیشه نا آشنا نیستم و در نزدیک به 40 سال قبل در این منطقه خدمتگزار مردم بودم‌.

رئیسی در ادامه با اشاره به تجدید نظر در تقسیمات کشوری گفت: با توجه به توسعه شهر اندیشه، شهرستان شهریار و سایر شهرستان‌های همجوار داشته باید در تقسیمات کشوری این منطقه تجدید نظر شود و باید حتما با توجه به وضعیت و شرایط جمعیتی و اقلیمی تصمیم‌گیری شود.

وی ادامه داد: این منطقه ضمیمه تهران است و شهر تهران اگر با همه امکانات و ظرفیت  بتواند کامل مدیریت بشود باید در شرق و غرب تهران تغییراتی در ساختار تقسیمات کشوری انجام دهیم که هم در حوزه شهرستان و هم در تشکیل یک استان خواهد بود.

رئیسی تصریح کرد: تجدید نظر در تقسیمات کشوری استان فعلی تهران جزو برنامه‌های دولت است و تقسیمات کشوری در سطح شهرستان و استان به ویژه در غرب استان تهران نیازمند تغییرات جدی است که در حال کارشناسی است تا به نحو بسیار منطقی تشکیل استان و شهرستان را دنبال کنیم.

وی ادامه داد: با توجه به توسعه این منطقه می‌بایست رفت‌وآمد در درون منطقه و همچنین ارتباط با مرکز و تهران تسهیل شود که بسیار حائز اهمیت است و شاید علاوه بر توسعه جاده‌ای در زمینه توسعه مترو و ریل هم لازم باشد.

رئیسی گفت: تردد به این منطقه با مترو و ریل راحت‌تر است لذا از آنجا که شهرداری تهران و شهرهای اطراف فعال شده؛ توسعه مترو در دستور کار قرار دارد و البته این موضوع کار شهرداری‌هاست که در حال اجرا است و دولت نیز خود را موظف به کمک در این زمینه می‌داند.

رئیسی با اشاره به مسائل فرهنگی و آموزشی ابراز داشت: مردمانی که ما در این مناطق می‌شناسیم مردم دلداده به انقلاب و ارزش‌ها و پایبند به فرهنگ اسلامی و ایرانی هستند که باید این فرهنگ با کمک چهره‌های فرهنگی منطقه و فرهنگ دوستان حفظ شود و در کنار توجه به مسائل اقتصادی موزد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

    1. آقای مربی از نظر شما پیشرفت یعنی چی یه بیمارستان بعد ۳۵ سال افتتاح کرده که چهار تا آدم بدبخت وبیماری برن درمان بشن کار کمی هست حتما خبرش رو هم داری که تا قبل از ریاست جمهوری ریسی کار روی زمین مانده بود،پیشرفت یعنی چی توی پتروشیمی چند تا پارس جنوبی دیگه افتتاح بکنیم میگی پیشرفت چند تا نانو داروی دیگه توی صنعت پزشکی درست بکنن چقدر پیوند اعضا چقدر مریض سرطانی رو مداوا بکنن اونم چی توی سخت ترین تحریم ها اونم از دستاورد های نظامی آمریکا پشت گوش ما کلی پایگاه نظامی داره اما جرات نداره چپ نگاه کنه پیشرفت از نظر شما چه تعریفی داره

      8
      43
  1. رئیس جمهور به همه شهرستانها سرکشی میکندولی بخود تهران خیر
    ماساکنین مسعودیه افسریه مشیریه کاروان هیچ رئیس جمهوری را در منطقه خود ندیدیم که دلمون خوش باشه

    20
    4
    1. شما فکر کنم تازه از شهرستان تشریف آوردید عزیز جان رییس جمهور تو تهران هیچوقت دیدار نداره چون خودش ساکن همینجاست . مثل اینکه ب شما بکن مسافرت چرا نمیری تهران ؟

      4
      2
  2. ملا نصرالدین خرش رو برد بالا پشت بوم بعدش میخواست بیاره پایین هر چی ملا تلاش کرد خر بره پایین حاضر نبود بیاد پایین بعد دوستش بهش گفت چرا پایین نمیاد ملا بهش گفت من اگه میدونستم این خر لیاقت پست و مقام نداره هیچوقت بالاش نمیبردم

    1
    1
  3. درودبرملت بزرگ ایران. با توجه به موقعیت جغرافیایی ارجح است که استان دماوند با مرکزیت شهر دماوند ايجادگردد.و شهرهای آن ورامین و پاکدشت و پردیس و پیشوا و فیروزکوه باشد.

    3
    6
  4. دهه هفتاد قزوين و كرج هم زير مجموعه تهران بود
    حتي بعضي شهرها فرمونداري هم نداشتن قم هم استان نبود مترو هم نبود آب قم هم شور بود آزاد راه هم نبود
    حالا بجاي تيكه تيكه كردن ميشه با مترو شهرهاي اطراف تهران رو بهم وصل كرد و اختيارات شهرداري تهران را در حد استان بالابرد تا بتونه مترو را به شهرستان ها برسونه
    و شمال را هم با راه اهن برقي تندرو به تهران وصل كنند
    حتي سمنان و ساري و قزوين و زنجان و كاشان وشمال و قم و ساوه و اراك و همدان همه شهرها به شعاع دويست كيلومتري تهران ميان تهران براي كار حاشيه نشين ميشن كرايه خونه بالاست ميشه با خط آهن سريع السير مشكل كرايه خونه رو كم كرد با زمين هاي اطراف تهران
    تهران به يك مليون مسكن بافت فرسوده و يك مليون مسكن حاشيه تهران نياز داره مسكن به مساحت كم ٢٠ مليون تن فولاد و اهن براي ساخت عمران نياز داره بعلاوه زيرساخت شامل ٥٠٠ كيلومتر مترو برون شهري و راه أهن و كمربندي شمال و جنوب و شرق و غرب تهران كه كار فراتر از شهرداري هست

  5. اگر می‌خواهند کاری کنن یه فکری برای آلودگی هوای تهران کنن یا برای ترافیک همه مریضی ها برای آلودگی هوا هست

  6. استان تهران باید به ۲ تا ۳ استان تبدیل بشه و هیچ شهرستانی زیرمجموعه‌ش قبول نکنه. مثل واشنگتن دی‌سی پایتخت آمریکا. چون شهر تهران از بس بزرگ شده که تبدیل به چند کلانشهر بزرگ تبدیل شده، و تمرکز و خدمت‌رسانی به کل شهر و استان ضعیف شده.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا