خرید تور تابستان ایران بوم گردی

ضرورت پرداخت سهم دولت در حمل و نقل تهران

عضو شورای شهر تهران بر ضرورت پرداخت سهم 5/82 درصد دولت در بازسازی و نوسازی ناوگان اتوبوسی شهر تهران تاکید کرد.
به گزارش انصاف نیوز، ابوالفضل قناعتی در گفت وگو با خبرنگار ایلنا، درباره ارتباط افزایش جمعیت تهران با کاهش تعداد اتوبوس های شهر گفت: ابتدا باید دلایل مهاجرت از سایر شهرها به تهران بررسی شود و سپس برای علل این مهاجرت چاره جویی کرد و آنگاه در خصوص خدمات لازم برای شهر تهران تصمیم گیری کرد.

وی با تاکید بر اینکه یکی از دلایل مهاجرت به تهران حضور دولت در این شهر است؛ اظهار کرد: باید پایتخت از شهر تهران به شهر دیگری منتقل شود زیرا نهادهای موجود در تهران باعث اشتغال افراد می شود و انتقال آنها به سایر شهرها موجبات خروج مردم از تهران به سایر شهرها را فراهم می کند.

قناعتی با اشاره به استقرار مراکز آموزشی، خدماتی و بهداشتی در تهران ادامه داد: این موضوع باعث شده که مردم برای دریافت خدمات بهتر به تهران مهاجرت کنند که جلوگیری از این مسئله نیاز به توزیع عادلانه امکانات در شهرهای مختلف کشور دارند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر جمعیت تهران رو به افزایش و تعداد اتوبوس ها رو به کاهش است، اظهار کرد: اگر دولت می خواهد؛ در تهران حضور داشته باشد باید به این نکته توجه کند که این حضور برای مردم تهران هزینه هایی دارد و دولت موظف است؛ آن را پرداخت کند و مردم نباید هزینه پایتخت بودن تهران را بپردازند.

قناعتی افزود: جمعیت تهران از نظر کمی توسعه یافته اما کیفیت خدمات و پاسخگویی به این جمعیت متناسب با توسعه آن ارتقاء نیافته است.

این عضو شورای شهر با تاکید بر جمعیت پذیر بودن شهر تهران خاطرنشان کرد: شهری با چنین جمعیت نیاز به اتوبوس و مترو دارد و ضروری است؛ دولت در بازسازی و نوسازی ناوگان اتوبوسی شهر و توسعه خطوط مترو به مدیریت شهری کمک کند.

وی ادامه داد: ضرورت دارد دولت سهم 5/82 درصدی خود در ناوگان اتوبوسی و سهم 50 درصدی از مترو را پرداخت کند.

قناعتی خاطرنشان کرد: در حال حاضر 6 هزار دستگاه اتوبوس داریم که 80 درصد آن در دست بخش خصوصی است و 2 هزار دستگاه آن طی دوسال آینده از رده خارج می شود و برای شهری با این جمعیت تنها 4 هزار دستگاه اتوبوس باقی می ماند؛ پس لازم است دولت هزینه های خود را در شهر تهران بپردازد یا تهران را برای مردم این شهر بگذارد.
انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا