خرید تور تابستان ایران بوم گردی

تشکیل پویش «مِنهای فقر»در کمیسیون حقوق بشر کانون وکلای مرکز

همزمان با برگزاری نشست «مِنهای فقر» با موضوع واکاوی حقوق محرومان در پرتو نظام حمایت اجتماعی که به وسيله كميسيون حقوق بشر كانون وكلاي دادگستري مركز برگزار شد، پويش «مِنهای فقر»با هدف فراخوان همکاری نهادهای مدنی جهت اشتراک گذاری ایده ها و راهکارهای فقرزدایی و حمایت از حقوق محرومان آغاز به کار کرد.

در تشریح اهداف این پویش امده است: شناسایی و تحقق حقوق محرومان متضمن تثبیت حکمرانی همگرایانه و همکارانه دایر بر نقش آفريني حوزه عمومی غیر دولتی و مشارکت جویی بازیگران مدنی فعال در زمینه محرومیت زدایی است. مفاد اصول سوم و چهل و سوم قانون اساسی این انتظار را ایجاد می کند که دولت ها سیاستهای حمایتی، جبران ساز و اثربخشی را بمنظور فقرزایی اتخاذ کنند.

تنظیم گری با راهبرد ایجاد رفاه و تامین نیازهای اساسی به نحوی که شهروندان بدون دغدغه معاش، امکان خودشکوفایی و رشد و تعالی را داشته و محتاج مقدمات حق حیات نباشند یک حق -مطالبه است. وکلای دادگستری به عنوان اعضاي دیرینه ترین نهاد مدنی ایران، رسالت اجتماعی حمایت از حقوق محرومان را درک نموده و خوانشی تأمين گرايانه از سیاستگذاری عمومی در زمینه دهک های پایین و محرومان در معرض نقض حقوق رفاهی را مطالبه می کنند.

بر اين مبنا، فعالان مدنی می توانند نقطه نظرات و ایده های خود در خصوص رفع فقر و حمایت از حقوق محرومان را از طریق روابط عمومی کانون وکلا با ایمیل pr.icbar.ir@gmail.com در میان گذارند. متعاقباً جمع بندي اين نقطه نظرات طی گزارشي راهبردی از سوي کمیسیون حقوق بشر کانون وکلا انتشار عمومی خواهد یافت.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا