خرید تور تابستان ایران بوم گردی

کمپین «نه به کار کودک» در اردبیل راه‌اندازی شد

کمپین «نه به کار کودک» با هدف خودداری شهروندان از کمک‌های نقدی و مستقیم به کودکان کار و خیابانی و هدایت کمک‌های مردمی از ناحیه دستگاه‌های مسئول به جامعه هدف، در اردبیل رونمایی و راه اندازی شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اردبیل رسا، مدیرکل بهزیستی استان اردبیل روز سه شنبه در آئین رونمایی و راه اندازی کمپین «نه به کار کودک» در مرکز حمایتی آموزشی کودک و خانواده مهر پارسا در اردبیل اظهار کرد: انتقال گفتمان نه به کار کودک از سوی این مرکز و ترویج فرهنگ خودداری شهروندان از کمک‌های نقدی مستقیم به کودکان کار و خیابانی، اقدامی ارزشمند است و ما نیز از ناحیه اداره کل بهزیستی از این گفتمان استقبال می‌کنیم.

حامد رضایی افزود: پول دادن به کودکان کار و خیابانی و خریدن جنس از آنها حمایت از این قشر محسوب نمی‌شود بلکه از مردم انتظار داریم دست بهزیستی و مراکز خیریه را در جمع آوری کودکان کار و خیابانی از خیابانها بگیرند تا کمک‌های خیران و مرد نیکوکار متوجه خانواده‌های آنها باشد.

او ادامه داد: کودکان کار و خیابانی در استان اردبیل آمار بالایی ندارند و امیدواریم با پررنگ شدن کار مراکز خیریه، سال به سال این افراد ساماندهی شوند و از شمار آنان کم شود.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل خاطرنشان کرد: متاسفانه اغلب این کودکان در کارهایی فعالیت می‌کنند که نه تنها درآمد کافی برای آنان ندارد بلکه مواردی از سوء استفاده از آنها نیز مشاهده شده است.

رضایی با بیان اینکه مخالف حرفه آموزی کودکان کار نیستیم، گفت: در تابستان‌ها با همکاری مرکز آموزش فنی و حرفه ای برای مهارت‌آموزی آنها تلاش می‌کنیم.

او افزود: ۱۵ دستگاه اداری در قبال کودکان کار و خیابانی وظایفی بر عهده دارند و امیدواریم با همکاری این دستگاهها شمار کودکان کار در استان به حداقل برسد.

کمپین «نه به کار کودک» در اردبیل راه‌اندازی شد
کمپین «نه به کار کودک» در اردبیل راه‌اندازی شد

حمایت مرکز مهر پارسا از ۱۲۲ کودک کار

مدیر مرکز حمایتی آموزشی کودک و خانواده مهرپارسا هم در این مراسم با بیان اینکه کمپین نه به کار کودک با حمایت هنرمندان و خیران راه اندازی شده است، گفت: ۲۹ آذر ماه به مناسبت شب یلدا ویژه برنامه و جشنی برای جامعه هدف در مجموعه ورزشی ۱۰ هزار نفری حسین رضازاده اردبیل برگزار خواهیم کرد.
محمدعلی کنعانی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۲۲ کودک کار از سوی مرکز حمایتی آموزشی مهر پارسا حمایت می‌شوند، افزود: با راه اندازی این کمپین، از مردم می‌خواهیم با ارسال پیامک عدد یک به شماره ۱۰۰۰۱۰۰۰۴۰۰۱ کودکان کار و خیابانی را به این مرکز معرفی کنند.

او ادامه داد: مردم با کمک‌های خود، کار کودکان کار را در خیابان‌ها تایید نکنند و مرکز مهر پارسا در حوزه درمان کودکان تحت حمایت، با سپاه تفاهم نامه همکاری منعقد کرده و برای خدمات دندانپزشکی این کودکان نیز با مجموعه دیگری در حال تفاهم هستیم و کمک‌های تحصیلی و آموزشی آنها نیز از ناحیه خیران تامین می‌شود.

در این آئین که جمعی از چهره‌های هنری و فرهنگی و خیران اردبیل حضور داشتند، حیدروند خیّر و نیکوکار نام آشنای اردبیلی، تامین هزینه ۱۴۰ انشعاب آب، گاز و برق خانواده‌های کودکان کار و خیابانی را متقبل شد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا