خرید تور تابستان ایران بوم گردی

سه ابهام بزرگ دیگر در ماجرای باغ ازگل کاظم صدیقی: چگونه با جاعل محترم رفتید محضر و سند انتقال باغ را «با هم» امضا کردید؟!

عصر ایران در سه پست جداگانه به بررسی موارد مطرح شده در بیانیه های حوزه علمیه امام خمینی، مصاحبه کاظم صدیقی و اسناد منتشر شده پرداخته و سه ابهام مهم در آن پیدا کرده است.

عصرایران نوشت: در سند انتقال باغ صراحتاً نوشته اند کل این مبلغ نقداً تسلیم فروشنده شده است. یعنی جواد عزیزی و محمدمهدی صدیقی (فرزند کاظم صدیقی) این مبلغ را نقداً به فروشنده یعنی کاظم صدیقی پرداخت کرده اند.

یک مورد جالب و عجیب در سند محضری انتقال مالکیت باغ ازگل از طرف حوزه علمیه امام خمینی به موسسه تحت مالکیت کاظم صدیقی و پسران مربوط به قیمت معامله و نحوه پرداخت آن است که 4 نکته دارد:

1 – در حالی که برآورد می شود باغ 4200 متری ازگل حدود 1000 میلیارد تومان ارزش داشته باشد، طبق سند منتشر شده در سایت یاشار سلطانی، این باغ به قیمت ۶۶.۴۴۶.۴۲۴.۰۰۰ ریال (حدود 6 میلیارد و 600 میلیون تومان) فروخته شده است که با این پول حتی نمی توان یک آپارتمان 50 متری نوساز در ازگل خرید. در واقع هر متر مربع از این باغ، تنها یک میلیون و 600 هزار تومان فروخته شده است؛ 150 برابر زیر قیمت!

2 – در سند انتقال باغ صراحتاً نوشته اند کل این مبلغ نقداً تسلیم فروشنده شده است. یعنی جواد عزیزی و محمدمهدی صدیقی( فرزند کاظم صدیقی) این مبلغ را نقداً به فروشنده یعنی کاظم صدیقی پرداخت کرده اند.
حتی اگر تمام این مبلغ را تراول چک 100 هزار تومانی داده باشند، باید بیش از 66 هزار و 400 قطعه تراول برده و تحویل داده باشند. حالا از کدام بانک این همه تراول گرفتند و اصلاً چرا بر خلاف عرف معاملاتی از چک تضمین شده یا واریز به حساب استفاده نکرده اند، امر دیگری است. اصلاً مگر دو  شخص حقوقی، نقدی معامله می کنند؟ و البته فکر می کنید اصلاً این همه پول داده اند؟

3 – شاید گفته شود چون آقای صدیقی فکر می کرده دارد به موسسه تحت نظارت حوزه منتقل می کند(!) این موارد را فرمالیته نوشته اند (آن هم در سند رسمی)! اگر این گونه است و قرار بود باغ حوزه به موسسه خود حوزه منتقل شود، اساساً چرا عقد بیع منعقد کرده و مبلغ نوشته اند؟ آیا این مبلغ و اعتراف فروشنده به دریافت نقدی تمام ثمن معامله، برای محکم کاری های بعدی نبوده است؟! مخصوصا این که تا ریال آخرش را هم نوشته اند!

4 – حالا که گفته اند باغ را بر می گردانند، حوزه علمیه باید 6.6 میلیارد تومان را به خریداران عودت دهد؟!

باغ ازگل را چند فروختند؟ 150 برابر زیر قیمت!
باغ ازگل را چند فروختند؟ 150 برابر زیر قیمت!

قصه باغ 1000 میلیاردی ازگل را همه می دانند. سندی که امروز منتشر شده، به همه ابهامات پایان می دهد و راست و دروغ ماجرا را آشکار می سازد.

مختصر و مفید می گوییم:
1 – آقای کاظم رجبی صدیقی، تولیت حوزه علمیه امام خمینی به خبرگزاری فارس گفته است:
” متأسفانه بر اساس اعتمادی که به آقای جواد عزیزی داشتیم، تمامی امور را به ایشان و معتمدان خود واگذار کردیم ولی این فرد بدون اطلاع بنده و دیگران از جمله حاج‌آقای محسنی رئیس حوزه علمیه امام خمینی ره، شرکتی تأسیس کرد که 100 درصد برخلاف اهداف و پیشنهادهایی بود که از ایشان خواسته شده بود و عملاً در این راستا، امضاهای بنده و دیگران ازجمله حاج‌آقای محسنی جعل‌ شده است.”

2 – حوزه علمیه امام خمینی در بیانیه اول خود نوشته است که بعد از احراز اشکالات در تاریخ 4 آذر 1402 جلسه مجمع عمومی تشکیل شده و اشخاصی که موسسه پیروان اندیشه های قائم به نام شان بوده، از آن خارج شده اند.

یک سند جدید از باغ 1000 میلیاردی صدیقی و پسران / آقای صدیقی! چگونه با جاعل محترم رفتید محضر و سند انتقال باغ را «با هم» امضا کردید؟

پس تا بدین جای کار، این گونه بوده که فردی به نام جواد عزیزی که معتمد آقای صدیقی، پسران و مدیر مدرسه بوده، سوء استفاده کرده و موسسه پیروان اندیشه های قائم را به نام همه آنها و نیز خودش ثبت کرده و سپس آقای صدیقی و بقیه متوجه شده اند و در تاریخ 4 آذر 1402 این افراد از موسسه بیرون رفته اند و به قول خبرگزاری فارس “در جوابیه حوزه علمیه، به تاریخ ایجاد مجمع عمومی برای اصلاح اهداف و سهم اختصاص داده‌شده به افراد اشاره‌شده و مشخص می‌شود که تولیت و حوزه علمیه بدون هیچ تأخیر و توجیهی، در آذرماه 1402 به دنبال اصلاح خطای معتمدین حاج‌آقای صدیقی بوده است.”

تاریخ 4 آذر 1402 را به خاطر بسپارید که مهم است.

3 – اما آقای صدیقی در چه تاریخی با پسرش محمد مهدی و جواد عزیزی به دفترخانه شماره 1467 تهران – واقع در جماران – رفته، سند انتقال باغ را امضا کرده و اثر انگشت شان را ثبت سیستمی کرده اند؟ طبق سندی که در سایت یاشار سلطانی منتشر شده، در تاریخ 19 آذر 1402 .

یک سند جدید از باغ 1000 میلیاردی صدیقی و پسران / آقای صدیقی! چگونه با جاعل محترم رفتید محضر و سند انتقال باغ را «با هم» امضا کردید؟

صدیقی می گوید بدون حکم دادگاه دارند علیه او شایعه پراکنی می کنند ولی خودش بدون حکم دادگاه، دوست قدیمی اش جواد عزیزی را متهم می کند و همه کاسه کوزه ها را سر او می شکند!

عصر ایران – این روزها ، برخی رسانه های اصولگرا در ماجرای باغ 1000 میلیاردی ازگل و در دفاع از کاظم صدیقی، دعوت به “برخورد مومنانه” می کنند و تاکید می کنند که تا وقتی حکمی در مراجع قضایی صادر نشده، نباید سوء ظن داشت و از این حرف های اخلاق مدارانه.
خود کاظم صدیقی هم در دفاع از خود در تلویزیون گفت که بدون آن که حکمی قضایی علیه او وجود داشته باشد، دارند به او تهمت می زنند.

یک بام و دو هوای «برخورد مؤمنانه» در پرونده «کاظم رجبی صدیقی» !
همه این حرف ها درست، ولی خود همین آقای صدیقی و همان رسانه های مدافع، چند روزی است که می گویند همه خرابکاری ها زیر سر معتمد حوزه یعنی “جواد عزیزی” است.
خبرگزاری فارس به نقل از صدیقی می نویسد: “متأسفانه بر اساس اعتمادی که به آقای جواد عزیزی داشتیم، تمامی امور را به ایشان و معتمدان خود واگذار کردیم ولی این فرد بدون اطلاع بنده و دیگران ازجمله حاج‌آقای محسنی رئیس حوزه علمیه امام خمینی ره، شرکتی تأسیس کرد که 100 درصد برخلاف اهداف و پیشنهادهایی بود که از ایشان خواسته شده بود و عملاً در این راستا، امضاهای بنده و دیگران ازجمله حاج‌آقای محسنی جعل‌ شده است.

ایسنا هم نوشت: آیت‌الله صدیقی درباره حواشی پیش‌آمده پیرامون واگذاری یک باغ در حوزه علمیه امام خمینی (ره) توضیحاتی ارائه و عنوان کرده است که «فردی به نام آقای عزیزی با سوءاستفاده از اعتماد مجموعه، اقدام به تدوین و ثبت اساسنامه، جعل امضاء، تسهیم سهام به آن کیفیت و ثبت موسسه بدون اطلاع تولیت، مدیر حوزه و برخی نزدیکان این‌جانب نمود.»

حال سوال اینجاست که اگر نباید درباره صدیقی حرفی زده نشود تا روزی که اتهاماتش در دادگاه ثابت شود، چگونه خود صدیقی و رسانه های حامی اش، قبل از دادگاه می گویند که همه خرابکاری  ها زیر سر جواد عزیزی بوده است؟ 

برخورد مومنانه فقط ویژه آقای کاظم رجبی صدیقی است؟!
خودشان خسته نشدند از این همه یک بام و دو هوا؟!

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. من قصد تطهیر ندارم ولی بعضی سوالات شما بخاطر عدم آشنایی به مقررات و نحوه کار دفاتر اسناد رسمی هست. وقتی از دارایی استعلام می گیریم یک مبلغی رو بعنوان بهای معامله تعیین می کنند که اختلاف فاحشی با مبلغ واقعی معامله و ارزش واقعی ملک داره .اون اصطلاح نقدا پرداخت شد هم عرفه که می نویسند یا می نویسند بنابر اظهار طرفین پرداخت گردید.

    7
    13
  2. با سلام، ی بنده خدایی ی معذرت خواهی بدهکار است به تمام ملت ایران. خواهشا کسی ماله کشی و توجیه نکنه، بگذارید نر قانون داوری کند، قوه قضائیه کجایی؟ چرا نگرانی؟ چرا می ترسی؟ مگه نگفته اید که: قولوا الحق ولو علی انفسکم

    16
  3. با سلام قوه قضائیه زورشان به ما و امثال ما می رسد به دو تا برادر جانباز ارثیه پدری ما یه مقدارش تقسیم نشده بود آنهایی اموال پدری ما را تقسیم کرده بودن در دادگاه تجدید نظر حاضر شدن و شهادت دادن این قسمت از اموال تقسیم نشده و وسط مانده و بجز شهود مدارک رسمی هم داشتیم و بجز این ها دو بار هم از دادگاه بدوی حکم گرفته بودیم آخرسر بعداز ۶ سال هیچ مدارک بر علیه ما نبود قاضی محترم تجدید نظر فرمودند من این طوری تشخیص میدهم این قوه قضائیه ما تا دفتر رییس محترم قوه قضائیه هم رفتیم بعداز سه ماه سرکار گذاشتن ما معاون مردمی ایشان نگذاشت برویم پیش رییس قوه تازه همین معاون مردمی قوه قضائیه به ما می گفتن حق و حقوق شما را پایمال کردن بعداز سه ماه طرف یعنی برادر ما به آنجا هم نفوذ کرد دو میلیارد تومان ما را کشیدن بالا هر جا هم رفتیم همه گفتن حق با شماست ولی در عمل هیچ کاری انجام ندادن ، انصاف نیوز برادری کن منتشر کنید بنده مدارک محکمی دارم خدا را چه دیدین شاید فرجی شد

  4. من سردفترم….. کاری به آقای صدیقی و تخلفاتی که انجام شده ندارم…. ولی وقتی سندی تو دفتر خونه ثبت می شه ما یه استعلامی از دارایی می گیریم ، دارایی قیمت منطقه ایی ملک اعلام می کنه که همیشه خیلی پایین تر از قیمت واقعی ملک…. و توی سند نوشته شده تو دفتر هم همیشه می نویسیم بنا به اظهار طرفین نقدا پرداخت شده است. این موارد تخلف حساب نمی شه.

    4
    1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا