خرید تور تابستان ایران بوم گردی

انتقاد جواد امام از توضیح ندادن حوادث امنیتی اخیر

جواد امام، دبیرکل مجمع ایثارگران نوشت: در طول سالیان اخیر شاهد ترور دانشمندان هسته ای، خروج اسناد طبقه بندی شده از کشور و خرابکاری های متعددی بوده ایم که هیچ توضیح روشنی در قبال آنها به افکار عمومی داده نشده است. اما مگر می شود نسبت به تهدید و حذف سرمایه های ارزشمند این مرز و بوم بی تفاوت بود؟

به گزارش صبح ما، جواد امام «دبیرکل مجمع ایثارگران» در واکنش به ترور یکی از دانشمندان برجسته نظامی ایران نوشت: عصر امروز خبری ناگوار و شوکه کننده در رسانه های کشور منتشر شد. خبری که نشان می داد «محسن فخری زاده» یکی از دانشمندان حوزه هسته ای و موشکی، قربانی حمله ای تروریستی در خاک کشورمان شده است. اتفاقی بسیار مهم ولی تکراری مشابه آنچه که در قبال ۴ دانشمند دیگر ایرانی در بازه سال های ۸۸ الی ۹۰ رخ داد. مسأله ای که شاید بار دیگر موضوع «نفود» را جدی تر از گذشته در لایه های نظامی-امنیتی کشور مطرح کند.

در طول سالیان اخیر شاهد ترور دانشمندان هسته ای، خروج اسناد طبقه بندی شده از کشور و خرابکاری های متعددی بوده ایم که هیچ توضیح روشنی در قبال آنها به افکار عمومی داده نشده است. اما مگر می شود نسبت به تهدید و حذف سرمایه های ارزشمند این مرز و بوم بی تفاوت بود؟

باید دید عناصر نفوذی و خرابکار، از کدام روزنه ها نفوذ می کنند؟ با اینکه امروز دیگر بحث اصولگرا و اصلاح طلب مطرح نیست، چرا که امنیت ملی ما به خطر افتاده، اما پیداست که دست کم در یک دهه گذشته، هیچ اصلاح طلبی در سطوح امنیتی کشور حضور نداشته است. پس مسئولین ذی ربط بهتر است به جای آدرس غلط دادن، فکری به حال این مسأله کنند. زیرا حوادث رخ داده در این مدت بسیار نگران کننده بوده است.

شاید یکی از اصلی ترین خطراتی که جامعه ما را بیش از پیش تهدید می کند، دنبال کردن منافع یک گروه و جریان خاص از سوی نیروهای امنیتی باشد. موضوعی که بی تفاوتی نسبت به آن باعث شده تا مشکلات عدیده ای در بحث تحقق امنیت پایدار در مملکت ایجاد شود.

متاسفانه بخش قابل توجهی از ظرفیت نیروهای امنیتی ما به جای تمرکز بر ورود و خنثی نمودن برنامه های سرویس های متخاصم و گروه های معاند بر روی بخشی از نیروهای دلسوز نظام به کار گرفته شده است.

به نظر می رسد باید تلاش کنیم تا راهی را که به انحراف رفته به مسیر اصلی خود بازگردانیم. مسئولین باید تمام هم و توان خود را روی دور کردن تهدیدها و حفظ سرمایه ها بگذارند. تا کی باید شاهد رویارویی نیروهای انقلابی در برابر هم باشیم؟ در اینجا بحث تهدید امنیت ملی یک کشور مطرح است.

اینجانب از طرف خود و مجمع ایثارگران با محکوم نمودن این عمل تروریستی که منجر به شهادت محسن فخری زاده «رییس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع» شد، بار دیگر اعلام می دارد که باید خط نفوذ را جدی گرفت و آماده مقابله با تهدیدات محتمل دیگر بود.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا