خرید تور تابستان ایران بوم گردی

انگشت اتهام ترورها متوجه صلح ستیزان خاورمیانه

محمدصالح نقره کار، عضوکمیسیون حقوق بشر کانون وکلا، در یادداشتی که در اختیار انصاف نیوز گذاشت، به بهانه‌ی ترور شهید فخری زاده نوشت:

1. ایران مظلوم در فاجعه‌ای تروریستی بار دیگر عزادار شد. ترور شهید محسن فخری زاده دانشمند برجسته ایرانی دل هر وطن دوست آزاده و مدافع حق حیات و صلح مداری را خون می‌کند؛ بی تردید مسئولیت این اقدام متوجه صلح ستیزان منطقه خاورمیانه است. آنها که بقای خود را در جنگ افروزی و آتش گدازی می‌انگارند.

2. تخطی از قاموس حقوق بشر و موازین منشور سازمان ملل چهره‌ای خصومت آمیز از رفتارهای تروریستی به نمایش گذاشته و بار دیگر اهمیت جهان صلح مدار و ترور ستیز با تکیه بر ارزش‌های مشترک حقوق بشری را یاداور می‌شود.

3. خط ترور توسط جریانات سازمان یافته یا دولت‌های حقوق بشر ستیزی دنبال می‌شود که از راه حل‌های مسئولانه برای حل کردن مسائل قاصرند و پمپاژ خشونت و ترور را به جای گفتگو و رواداری و صلح مداری مرجح پنداشته‌اند.

4. نهادهای حقوق بشری باید به صحنه آمده و بدور از نگاه تبعیض آمیز، سیاهه‌های هولناک ترور را محکوم و از ظرفیت‌های بین المللی برای جلوگیری از نقض موازین انسانی و حقوق بشری و مواد ۳ و ۵ و ۲۲ اعلامیه جهانی حقوق بشر بهره گیرند.

5. دادگاه وجدان عمومی محکمه‌ی همه‌ی جباران حقوق بشر ستیز و جنایت پیشگان ترور پیشه است و امید که نظام حقوقی ما در صحنه‌ی داخلی و بین المللی همه‌ی ظرفیت‌های خود را فعال کند تا ریشه‌ی ترور و خشونت و نفرت افکنی در منطقه خشکیده شود و جانیان به سزای عمل ننکین خود برسند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا