خرید تور تابستان ایران بوم گردی

مهم‌ترین دلایل طلاق ایرانی‌ها، رابطه جنسی است؟

عمده‌ترین علل طلاق‌های ثبت شده در سامانه تصمیم به ترتیب عبارتند از عدم تسلط به تکنیک‌های مرتبط با مهارت‌های زندگی، بی‌توجهی، بددهنی، بی‌احترامی، اعتیاد، دروغگویی، عدم رضایت از روابط جنسی و… است.

مهم‌ترین دلایل طلاق ایرانی‌ها چیست؟

به گزارش مهر؛ معصومه توکلی، مدیرکل مشاوره و امور روانشناختی سازمان بهزیستی کشور درباره طرح ارتقای کیفیت خدمات مشاوره و روانشناختی در مراکز مشاوره و خدمات روانشناختی دولتی گفت: بر اساس نیازسنجی انجام شده از روانشناسان، مشاوران و مراجعین و بمنظور ارتقای کیفیت خدمات مشاوره و روانشناسی، ارتقای سطح دانش و مهارت‌های مشاوران در دستور کار قرار گرفت. به همین منظور در ابتدا اولویت‌های آموزشی تعیین شد و سپس برنامه ریزی آموزشی لازم انجام شد.

وی ادامه داد: در همین رابطه و به منظور بالا بردن کیفیت خدمات ارائه شده توسط مشاوران، در طول سال چندین دوره آموزشی با حضور اساتید بنام و مطرح در سراسر کشور به صورت منطقه‌ای به مورد اجرا گذاشته می‌شود.

مدیرکل مشاوره و امور روانشناختی سازمان بهزیستی کشور در باره بیشترین خدماتی که در مراکز مشاوره و خدمات روانشناختی ارائه می‌شود، تصریح کرد: در این مراکز خدمات مشاوره و روانشناسی در زمینه‌های خانواده، پیش از ازدواج، زوج درمانی، تربیت کودک و نوجوان، بالینی، تحصیلی تربیتی، سالمندی، اعتیاد و… ارائه می‌شود، در برخی از مراکز، دوره‌های آموزشی (از قبیل مهارت‌های زندگی، آموزش پیش از ازدواج، آموزش فرزندپروری، آموزش روابط زوجین و…) نیز برگزار می‌شود.

خدمات ویژه روانشناختی به زنان سرپرست خانوار

توکلی در پاسخ به این سوال که آیا در همین راستا طرح‌های ویژه‌ای برای زنان سرپرست خانوار، افراد در معرض آسیب و سایر گروه‌های هدف سازمان بهزیستی دارید؟ گفت: به منظور ارائه خدمات به زنان سرپرست خانوار و افراد نیازمند و آسیب‌پذیر که بضاعت مالی پرداخت حق‌الزحمه مشاوره را ندارند، خدمات مشاوره در مراکز مشاوره دولتی به صورت رایگان ارائه می‌شود. همچنین جهت دسترسی بیشتر این افراد به خدمات مذکور، از طریق پرداخت یاری برگ به مراکز مشاوره خصوصی تحت نظارت سازمان، خدمات مورد نیاز این عزیزان ارائه می‌شود. همچنین طرح ارائه آموزش‌ها پیش از ازدواج، زندگی خانواده و… نیز برای این عزیزان در حال برنامه‌ریزی و اجرا است.

وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش در پاسخ به این سوال که از ابتدای سال چه تعداد زوج در سامانه تصمیم ثبت نام کرده‌اند و آیا نسبت به سال گذشته این روند افزایش داشته است یا کاهش، خاطرنشان کرد: تعداد پذیرش سامانه تصمیم در سال ۱۴۰۱ بالغ بر ۱۸۴.۶۶۵ زوج بوده است. در سال ۱۴۰۲ نیز تعداد پذیرش از ابتدای سال تا ۴ دی ماه بالغ بر ۱۳۴.۹۷۷ زوج بوده و این در حالی است که در مدت زمان مشابه نسبت به سال قبل (۱۴۲.۶۷۸) کاهش داشته است که علت این امر راه‌اندازی سامانه میسر توسط قوه قضائیه و خروج حدود ۱۰ استان از سامانه تصمیم و ورود آن‌ها به سامانه مسیر است.

عدم تسلط به تکنیک‌های مرتبط با مهارت‌های زندگی و بی احترامی مهم‌ترین علل طلاق

مدیرکل مشاوره و امور روانشناختی سازمان بهزیستی کشور درباره عمده مشکلات زوجین که در سامانه تصمیم ثبت نام کرده‌اند، گفت: عمده‌ترین علل طلاق‌های ثبت شده در سامانه تصمیم به ترتیب عبارتند از عدم تسلط به تکنیک‌های مرتبط با مهارت‌های زندگی، بی‌توجهی، بددهنی، بی‌احترامی، اعتیاد، دروغگویی، عدم رضایت از روابط جنسی و… است.

توکلی در پاسخ به این سوال که آیا برنامه‌ای برای گسترش مراکز مشاوره در بهزیستی وجود دارد یا خیر؟ تصریح کرد: با توجه به افزایش روزافزون درخواست افراد به دریافت خدمات مشاوره در مراکز مشاوره (اعم از دولتی و غیر دولتی)، برنامه ریزی جهت افزایش تعداد مشاوران و روانشناسان در مراکز و راه اندازی مرکز جدید در استان‌های فاقد مرکز و افزایش مرکز در استان‌های بزرگ انجام شده است.

وی درباره خدماتی که به زوجین و به ویژه زوجین بی‌بضاعت در این مراکز ارائه می‌شود، توضیح داد: ارائه خدمات مشاوره و روانشناختی و برگزاری دوره‌های آموزشی مهارت آموزی (از قبیل مهارت‌های زندگی، آموزش پیش از ازدواج، مهارت‌های فرزندپروری، آموزش روابط زوجین، حل تعارض و…) برای زوجین بی‌بضاعت در این مراکز ارائه می‌شود.

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا