خرید تور تابستان ایران بوم گردی

علم الهدی: شش فقیه شورای نگهبان اندازه وزن این آقایان نماز شب خوانده‌اند

«سیداحمد علم الهدی»، امام جمعه مشهد با انتقاد از مسئولانی انتخابات را تشریفاتی خوانده و به رد صلاحیت‌های انتخابات مجلس شورای اسلامی اعتراض کردند، گفت: یعنی 6 مجتهد عادل فقیه که به اندازه وزن این آقایان نماز شب خوانده‌اند بیایند دین و ایمان خود را بدهند که هم‌جناح‌شان به مجلس برود و غیر جناحشان رد صلاحیت بشود؟

به گزارش ایسنا آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه مشهد که در حرم مطهر رضوی برگزار شد، ضمن گرامی‌داشت دهه فجر انقلاب اسلامی با طرح این پرسش ‌که ابزار و عامل اجرایی پیروزی انقلاب چه بود، اظهار کرد: پیروزی انقلاب خواست و اراده خدا بود، توجه خاص امام زمان(عج) و رهبری‌های پیامبرگونه امام خمینی(ره) بود، اما تنها عامل اجرایی پیروزی انقلابِ مردمی با دست خالی بر یک حکومت تا دندان مسلح، خود مردم بودند.

وی با اشاره به 19 بهمن، روز نیروی هوایی، یادآور شد: همافرهایی که در روز 19 بهمن 57 با امام(ره) بیعت کردند، دستشان از اسلحه خالی بود و تنها ابزار آنان غیرت، همیت، دین و عشق امام(ره) و انقلاب بود. حتی وقتی آنان از محضر امام (ره) برگشتند تمام اسلحه‌خانه‌های پایگاه نیروی هوایی قفل شد و آن‌ها –علی‌رغم اینکه نظامی بودند- حتی به یک اسلحه دستی هم دسترسی نداشتند.

علم‌الهدی ادامه داد: در این شرایط لشکر گارد شاهنشاهی برای قتل عام این عزیزان وارد پادگان نیروی هوایی شد. مردم فهمیدند و از در و دیوار پادگان وارد پادگان شدند و جلوی گارد شاهنشاهی را گرفتند، وگرنه تمام آنان قتل عام شده بودند.

وی با بیان اینکه در دوران انقلاب همه عرصه مملکت اینگونه بود و مردم با دست خالی در صحنه بودند، تصریح کرد: در شب 21 بهمن بزرگ‌ترین ابزار دفاعی در دست بعضی از مردم، چوب دستی بود و هیچ‌کس اسلحه نداشت. مردم با دست خالی در مقابله گلوله داغ دشمن تا دندان مسلحی که بر همه اصول و جریان کشور مسلط و حاکم حضور پیدا کردند.

امام جمعه با اشاره به حضور مردم در صحنه و راهپیمایی‌های آنان، خاطرنشان کرد: حرکت و حضور مردم در صحنه -آن هم مبارزه بی سلاح و با دست خالی- انقلاب را به پیروزی رساند و ثابت کرد که به تعبیر امام (ره) انقلاب مقدس اسلامی ما پیروزی خون بر شمشیر است.

وی با بیان اینکه «حضور مردم عامل تداوم عمر 41 ساله انقلاب هم بود»، بیان کرد: در این 41 سال که انقلاب با تمام توطئه‌ها، تدابیر و تهاجم‌های دشمن دوام آورد نیز عامل اصلی حضور مردم در صحنه بود.

علم‌الهدی افزود: آن چیزی که دشمن بر اساس آن بر روی قدرت نظام تحلیل می‌کند میزان حضور مردم در صحنه است. دشمنی‌ها و توطئه‌هایی که امریکا علیه مردم می‌کند، به دلیل حضور مردم در انقلاب و در حمایت از انقلاب و رهبری انقلاب است.

وی عنوان کرد: لذا باید این حضور را حفظ کنیم، چراکه ابزار انقلاب است. این حضور ابزاری است که انقلاب را به پیروزی رساند و 41 سال آن را ادامه داد و بعد از این هم عامل اجرای دوام انقلاب حضور در صحنه است.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی با اشاره به اینکه راهپیمایی 22 بهمن و شرکت در انتخابات دو مانورگاه حضور در صحنه است، گفت: همزمانی راهپیمایی روز 22 بهمن امسال با چهلم سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی امتیازی است  که راهپیمایی امسال بر همه راهپیمایی‌های سال‌های دیگر دارد، چراکه مردم می‌خواهند چهلم شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی را در کف خیابان برگزار کنند و تاکنون سابقه نداشته که مردم چهلم یک شهید را در کف خیابان برگزار کنند، لذا با این امتیاز باید شرکت در راهپیایی 22 بهمن امسال قوی‌تر از همه سال‌ها باشد.

وی با بیان اینکه امسال دو دهه فجر داریم، ادامه داد: یک دهه فجر از 12 تا 22 بهمن است و دهه دهه فجر دوم با راهپیایی 22 بهمن آغاز شده و تا شرکت مردم در انتخابات ادامه می‌یابد، بر این اساس حضور و مشارکت مردم در انتخابات باید کپی دومی از راهپیمایی 22 بهمن باشد.

علم‌الهدی با اشاره به اینکه تمام دشمنی، دشمنان متوجه این مسئله است، تصریح کرد: حضور و مشارکت مردم در راهپیمایی و انتخابات تحلیل دشمن را نسبت به قدرت نظام چند برابر بالا می‌برد، لذا دشمن به دنبال این است که یکی از این دو را خنثی کند. راهپیمایی 22 بهمن را که نمی‍‌تواند، لذا می‌خواهد مشارکت در انتخابات را خنثی و کار خود را هم‌اکنون آغاز کرده است.

وی افزود: اولین مسئله دشمن شورای نگهبان و رد صلاحیت‌های بعضی کاندیداهاست و می‌گویند انتخابات رقابتی نیست و انتصابات است و آن‌هایی که باید نیایند را از همان اول حذف کردند که آن‌هایی که می‌خواهند بیایند، پس انتخابات گزینشی است و این را تبلیغ و ترویج می‌کنند.

امام جمعه مشهد با بیان اینکه «شما را به خدا، رد صلاحیت‌ها از بین بردن رقابت‌هاست؟»، خاطرنشان کرد: در حال حاضر که صلاحیت برخی رد شده و برخی انصراف داده‌اند برای هر کرسی مجلس در مشهد که 5 نماینده دارد، 52 تا نامزد وجود دارد که بر سر یک کرسی رقابت می‌کنند. در مشهد در ابتدا برای هر کسی 100 نفر ثبت‌نام کرده بودند که با رد صلاحیت‌ها و برخی انصراف‌ها اکنون به 52 نفر رسیده است؛ آیا رد صلاحیت‌ها رقابت‌ها از بین می‌برد؟ در کجای دنیا یک کرسی پارلمان 52 نامزد دارد؟ رقابت از این بالاتر؟

وی افزود: دشمن می‌خواهد مسئله مشارکت در انتخابات را از بین ببرد و مسئله شورای نگهبان و ردصلاحیت‌ها را بهانه کرده است. آنچه مایه تأسف است این است که یک عده در داخل کشور از سمت‌های بالای مسئولین با دشمن همصدا شوند و حرفی که دشمن می‌خواهد را این‌ها بزنند که انتخابات، تشریفات است.

علم‌الهدی با اشاره به بیانات اخیر مقام معظم رهبری در خصوص انتخابات و اشاره ایشان به آیه 48 سوره نور با اشاره به شأن نزول و تفسیر این آیه از قرآن کریم، گفت: اینکه بگویند پیامبر به نفع پسر عمو و دامادش حکم می‌کند، با اینکه بگویند در شورای نگهبان که 6 مجتهد فقیه عادل جناح‌گرا را هستند و به نفع جناح خودشان با لاابالی‌گری و با ظلم و تجاوز افراد را رد صلاحیت می‌کنند یکی نیست؟

وی با اشاره به آیه بعدی این سوره که دلیل این تفکر را سه عامل بیماری، شکاک بودن و ترس از اینکه خدا و پیغمبر حق آنان را بخورند می‌داند، اضافه کرد: یعنی 6 مجتهد عادل فقیه که به اندازه وزن این آقایان نماز شب خوانده‌اند بیایند دین و ایمان خود را بدهند که هم‌جناح‌شان به مجلس برود و غیر جناحشان رد صلاحیت بشود؟

امام جمعه مشهد افزود: اما خداوند در آیه بعد می‌فرماید که هیچ‌کدام از این سه مورد نیست، بلکه این‌ها ظالم‌ و متجاوزند که اینگونه می‌گویند. این کم نیست که فردی همصدا با دشمن استکباری شود. در هنگامی که انتخابات بناست او را به قدرت برسانند، انتخابات عادلانه است و در صورتی که انتخابات بخواهد دوستش را کنار بزند انتخابات تشریفات است.

وی گفت: تضعیف مشارکت در انتخابات آرزو و ایده دشمن است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. چه قیاس هایی می کند این علم الهدی ، خُب شیطان هم شش هزار سال عبادت کرده بود ، خوارج نهروان از جمله ابن ملجم نماز شب خوان و دائم روزه بودند مگر عبادات صوری مانند نماز خواندن و روزه گرفتن می تواند معیار محکمی برای عدالت و انصاف انسان ها باشد؟

  2. اقای محترم ..اینقدرشانیت قدسی برای اشخاص تعریف نکن و نباش…والله علی العظیم خسران معنوی دارد(اگردراین دنیامنافعی داشته باشد)باید درمقابل ولی عصرع پاسخگوباشی….

  3. ایکاش آقای علم الهدی بخوانند:
    اولا تخصص فقهی همه فقهای شورای نگهبان به یک اندازه نیست بخصوص آقایان جنتی و یزدی که در سطح بسیار پایین تری از لحاظ علمی هستند و انصافا در قم و شهرهای دیگر، فقیهانی به مراتب عالم تر از این دو نفر پیدا می شوند و معلوم است که بدلایل سیاسی انتخاب شده اند نه بخاطر برتری علمی شان.
    ثانیا روشنگری دو تن از اعضای شورای نگهبان علیه یکدیگر در ماههای اخیر نشان داد به رغم آنچه می گویند، این آقایان از تقوا و خداترسی هم متاسفانه بهره چندانی ندارند.
    ثالثا نمازشب خواندن یک فضیلت شخصی است که قرار نیست کسی از آن مطلع بشود؛ ضمن آنکه ربطی به موضوع بحث ندارد. خوارج نهروان هم روزها صائم و شبها قائم به نماز بودند!
    رابعا: نگاه آقایان شورای نگهبان به مقوله انتخابات و سایر مقوله ها محل مناقشه است وگرنه کسی نمی گوید آنها آخرتشان را به دنیای دیگران فروخته اند. این آقایان اصولا مردم را فاقد توان لازم برای شناخت افراد اصلح می دانند و اصولا ملاک صلاحیت از نگاه آنها چیز دیگری است و لذا برای رضای خدا اقدام به رد صلاحیت کسی می کنند که قبلا خودشان بطور جدی به دفاع از او پرداخته و نامه او را با نامه های پیامبر(ص) مقایسه کرده بودند! همین جا این را هم بگویم که قیاس غیرمعصوم با معصوم که متاسفانه در سخنان آقای علم الهدی هم مشاهده شد، به نظر من عین کفر است و مطمئنم که آقای علم الهدی و همفکران ایشان باید بخاطر این اظهارات، به درگاه الهی توبه کنند وگرنه در آتش قهر الهی خواهند سوخت.

  4. 1- از حضرت علی چنین روایت شده است : چه بسیار شب زنده داری که از آن جز بی خوابی و خستگی بهره ای ندارد …
    2-از حضرت صادق چنین روایت شده است : به طول رکوع و سجود شخص ننگرید بلکه به راستگویی و امانتداری اش دقت کنید
    3- از پیامبر اسلام چنین روایت شده است : یک لحظه تفکر از یک عمر (70 سال) عبادت بهتر است

  5. من فقط یک جمله شما رو جواب بدم : اینکه نوشتی این آقایان مردم رو فاقد توان لازم برای شناخت اصلح می‌دانند : سوال من از شما این است آیا مردم واقعا توانش رو دارند و اگر داشتند چرا با انتخاب آقای روحانی الان کشور به عصرحجر برگشت و چرا با انتخاب مجلس ناکارآمد توان استیضاح رئیس و وزرای بی عرضه و بی کفایت این دولت را ندارند. و آیا این نظارت استصوابی فقط مخصوص ایران است؟ و کلا آیا وقتی برای انتخاب شریک زندگی، استخدام یک اداره، شرکت، رستوران، فلافل فروشی سرکوچه و… نیاز به تحقیق و گزینش استصوابی هست، چطور برای اداره کشور شما چنین نیازی رو احساس نمی کنید؟!!

  6. 3 تا روایت یا حدیث فرستادم. ظاهرا سخن آقای علم الهدی مهمتر از سخن پیامبر و ائمه بوده !

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا