خرید تور تابستان ایران بوم گردی

یک بام و دو هوا

علیرضا ایمانخانی، دانش‌آموخته‌ی علم سیاست در یادداشتی ارسالی به انصاف نیوز با عنوان «یک بام و دو هوا» نوشت:

مدتی است که آقای احمدی نژاد ریاست جمهوری گذشته و تيم نزدیک به ایشان به هر نحوی سعی در مطرح کردن خود و جریان فکری مطبوعشان را دارند.

از مصاحبه با شبکه های خارجی گرفته، تا تلویزیون های اینترنتی، همه مکان های مناسبی جهت خودنمایی این جریان شده است.

شاخصه بارز این مصاحبه ها، عبور از خط قرمزها نظام مانند حجاب اجباری و مبحث ولایت فقیه گرفته تا رابطه با کشورهای خلیج فارس و دعوت از خوانندگان لس آنجلسی!

حمایت وسیع از مردم کف خیابان در اعتراضات آبان و مظلوم دانستن آنها، همدردی با مردم در مبحث گرانی کالاها، مخالفت با حبس زندانیان سیاسی، همه و همه مسائلی است که ایشان و تیمش در این چند مدت بر آن تاکید داشتند.

برای شخصی که در این کشور نبوده و یا سنش به گذشته ایشان قد نمی دهد، احمدی‌نژاد یک پدیده جذاب و منجی به چشم می آید و قطعا فقط منتظر است که داوطلب مسولیت بالایی شود تا او را به عنوان یک ناجی برای این مملکت انتخاب کند ولی برای ارزیابی و راستی آزمایی این جریان فقط کافی است اوج انسانیت اینها را در یک مورد بسنجند و آن هم انتخابات ریاست جمهوری آمریکا است.
.
حمایت همه جانبه تیم احمدی‌نژاد از انتخاب مجدد ترامپ و داغ کردن بحث تقلب در انتخابات همسو با رساته های همسو با ترامپ از جمله صدا و سیمای ملی و در نهایت داغ دار شدن ایشان از شکست ترامپ می‌تواند فاکتور خوبی برای سنجش باشد.

هر انسان عاقلی می‌دانست که انتخاب مجدد ترامپ، موجب افزایش قیمت ارز و کالا و فشار به مردم ضعیف کف جامعه بود و حالا چرا ایشان و تیمش از شکست ترامپ ناراحت شدند؟

اینها گمان می‌کردند که با پیروزی ترامپ و فرض ادامه تحریم ها، نارضايتي عمومی کشور را فرار می‌گیرد و ایشان بهترین گزینه برای هدایت این جریان ناراضی است و خوابهای بزرگی برای خود دیده بودند که ظاهرا نقش بر آب شده است. (یعنی حالا که فاکس نیوز هم شکست ترامپ را پذیرفته، اینها هنوز به شکایت‌های آبکی تیم ترامپ امید دارند)

مساله دیگری که حائز اهمیت است، اظهار نظر این گروه در مورد شهادت و ترور شهید فخری زاده، دانشمند اتمی کشور است. که با پررنگ کردن بحت انتقام به شکل‌های احساسی و غیر عقلایی است.

این تیم بهتر از همه می‌داند به احتمال زیاد این ترور به دلیل تخریب شرایط ایجاد شده بعد از شکست ترامپ است.

قطعا هیچکس منکر انتقام بجا و پاسخ مناسب در قبال این عمل زشت و قبیح نیست ولی آتش زدن عکس بایدن ریاست جمهور منتخبی که هنوز وارد کاخ سفید نشده و پیشنهاد هایی مانند خروج از NPT و ممانعت از بازرسی آژانس همه و همه تاثیراتش بر مردم کف جامعه است نه انتقام از دشمن خبیث.

این گروه و امتال هم باید بدانند مردم ما هم اقدام متقابل را می‌خواهند به نحوی که بر مردم و زندگی آنها کمترین تاثیر داشته باشد. بعد از مشخص شدن منشا ترور درست به مانند قصاص عاملان و آمران آن مجازات باشند تا ما هم ثابت کنیم که در کشور آنها نفوذ داریم و آن ها هم حفره امنیتی دارند و یا در صورت ثابت شدن این که این عمل از سوی اسرائیلی‌ها صورت گرفته، نقطه ای از کشور آنها مورد هدف ما باشد ولی چرا اقداماتی به این سبک که زندگی مردم گرفتار در تحریم و گرانی را به آشوب می کشد.

قطعا اینها از طرح این انتقام هم، هدف بزرگتری دارند تمام تلاش این ها این است که مبادا با بازگشت بایدن به برجام و سهل شدن شرایط، جریان‌های اعتدالی و معتدل بخت بیشتری برای کسب دولت داشته باشند پس، حالا به جهت انتقام گزک مناسبی به دشمنان داده تا آسایش به مردم بازنگردد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا