خرید تور تابستان ایران بوم گردی

کامنت شهید فخری‌زاده که سانسور شد!

شهید محسن فخری‌زاده، از دانشمندان کشور و معاون وزیر دفاع که در روزهای اخیر ترور شد در سال 1387 در وبلاگ شخصی خود مطلبی نوشته است که در ادامه می‌خوانید:

«به نام غیور یکتا

هفته گذشته  تابناک مطلبی را از دانشمند بزرگوار جناب حجه الاسلام والمسلمین شیخ حسین انصاری در نقد فیلم یوسف نوسته بود. آن بزرگوار انتقاد کرده بودند که آن بخش از فیلم که حضرت یوسف (س) از ساقی شاه در خواست شفاعت کرد و سپس توبه نمود و خود را گناه کار قلمداد کرد، مخالف عقاید دینی است که پیامبران بری از گناه می داند، و این را انحراف و بی دقتی خوانده بود. در این رابطه چند مطلب به ذهن این حقیر می رسد:

1.شیخ عالم ما راه حل مشخصی برای حل مسائلی از این دست نداده بود که بالخره امثال ما با این نوع سوالات چگونه برخورد کنیم. فقط به این حرف کلی بسنده فرموده بودند که پیامبران کناه نمی کنند.

2. ایشان اصل درخواست حضرت را گناه نمی دانستند، در حالی که ما در عرفان اسلامی و منش عارفان بزرگ مورد تایید که قطعا مقام آنها کمتر از آن حضرت است، اتکا به غیر را از گناهان بزرگ می دانند و توبه را بر آن واجب می شمارند. به نظرم باید تعریف گناهی که اولیاء از آن مبری شده اند با تکیه به تعریف مراتب سلوک و مراتب گناه تجدید نظر شود، تا بسیاری از سوالات بی پاسخ نماند.

3. ایشان فرموده بودند هفت سال زندان اضافی برای این کار خیلی زیاد است. جای سوال است که حضرت حق که مظهر غیرت مطلق است و این ظهور در بندگان خاص به حد اعلا نمایان می شود مگر در کم دقتی حضرت یوسف در مورد پدر بزرگوارشان عقوبت کمی قائل شد؟ سلب نبوت از خاندان حضرت؟! آن عقوبت در مورد کم توجهی به پدر که بنده ای از بندگان حضرتش بود در مقایسه با کم توجهی به حضرت رب چگ.نه قابل توجیه است.

4. نکته آخر اینکه آیا شیخ بزرگوار ما عمل حضرت یوسف (س) را در مواجهه با پدرشان هم تکذیب می فرمایند؟ اگر نه، آیا آن گناه است یا نه؟
البته لازم به ذکر است که این مطالب را در بخش اظهار نظر تابناک نوشتم ولی مسئولین صلاح ندیدند درج نمایند.

والسلام علی من اتبع الهدی»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا