خرید تور تابستان ایران بوم گردی

هشدار وزیر بهداشت درباره‌ی «عادی‌انگاری» کرونا

سعید نمکی، وزیر بهداشت آخرین وضعیت بیماری کرونا در کشور را اعلام کرد و با بیان اینکه امروز دومین روزی است که مرگ زیر ۴۰۰ نفر ناشی از این بیماری را (بعد از حدود یکماه) در کشور تجربه می‌کنیم، گفت: از مردم تقاضا می کنیم این آمار را به فال عادی انگاری اوضاع نگیرند.

به گزارش ایسنا، دکتر نمکی درباره آخرین وضعیت کرونا در کشور گفت: به دنبال صبوری، همدلی و همراهی که بین مردم و مسئولان در همه دستگاه‌ها و سازمان‌های مردم نهاد، بسیج، هلال احمر و … شکل گرفته و کمک‌هایی که وزارت کشور و فرماندهی عملیاتی قرارگاه ستاد ملی مقابله با کرونا انجام داده‌اند، امروز شاهد کاهش مرگ و میرهای ناشی از این بیماری در کشور هستیم.

وی افزود: امروز دومین روزی است که مرگ زیر ۴۰۰ نفر (به دلیل کرونا) را تجربه می‌کنیم و تعداد مرگ‌ها به حدود ۳۸۹ مرگ رسیده و این دستاورد بسیار ارزشمندی است.

نمکی گفت: این دستاورد مژده‌ای به مردم ایران است. این درحالیست که سازمان‌های علمی بین المللی برآورد کرده بودند که تعداد مرگ‌های ما در این ماه به حدود ۸۰۰ تا هزار نفر می‌رسد. همانند این پیش بینی برای کشورهایی مثل آمریکا و فرانسه شده بود که درست درآمد. در مجموع مولفه مشارکت مردم و دستگاه‌ها، هلال احمر، بیمارستان‌ها، بهیاران، بهورزان، کادر بهداشت و درمان در سطح درمانگاه‌های سرپایی و … در این زمینه بسیار به ما کمک کرد.

وی تاکید کرد: از مردم تقاضا می کنیم این آمار را به فال عادی انگاری اوضاع نگیرند؛ اگر باز هم با این دستاوردها به سمت این تفکر برویم که اوضاع به سمت عادی شدن می رود، باز هم همانند آنچه که در اردیبهشت ماه گفتم، ممکن است در دقیقه ۹۰ از گوشه های زمین گل بخوریم.

وزیر بهداشت تاکید کرد: این ویروس، ویروس پیچیده‌ای است، دچار موتاسیون شده و شیوع آن بسیار بالاتر از ماه های قبل است. بنابراین زحمات همکاران ما را به باد فراموشی نسپارید، پروتکلهای بهداشتی را رعایت کنید تا بتوانیم در روزهای آینده خبرهای بهتری در این زمینه داشته باشیم.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا