خرید تور تابستان ایران بوم گردی

احمد خاتمی: ترامپ آرزوی مذاکره را به گور می‌برد

سیداحمد خاتمی، امام جمعه موقت تهران گفت: بعد از این موضع آقا، ترامپ گفت نه ما آمادگی مذاکره نداریم. دو هفته پیش رفتی ژاپن برای این موضوع. چرا؟ دلیلش این است که ترامپ رأی می‌خواهد رأی اش در گرو  این است که ایران را پای میز مذاکره بیاورد، اما این آرزو را به گور می‌برد.

به گزارش ایسنا، آیت‌الله احمد خاتمی در خطبه‌های نماز جمعه  این هفته تهران اظهار کرد: هفته‌ای که پشت سر گذاشتیم هفته پرترافیک سیاست خارجی بود. دیدار نخست وزیر ژاپن که پس از چهار دهه به ایران آمد با مقام معظم رهبری مهم‌ترینش بود که انصافاً اظهارات مقام معظم رهبری در این دیدار اظهارات یک رهبر خردورز، زیرک و هوشیار بود؛ که می‌بالیم برای داشتن چنین رهبری.

وی با بیانه این نکته که مقام معظم رهبری بر اساس اهمیت رسم مهمان‌نوازی با نخست وزیر ژاپن برخورد کردند، گفت: آبه گفت من قصد دارم پیام رئیس جمهور آمریکا را به شما برسانم، آقا فرمود من شخص ترامپ را شایسته مذاکره نمی‌دانم و هیچ پاسخی به او نمی‌دهم. این سبکی است که پیامبر دستور داده که وقتی متکبران را دیدی تکبر بورزید. باید تحقیرشان کرد با تخفیفشان کرد. این تعبیر حضرت آقا بر اساس شعار مرگ بر آمریکا بود.

وی ادامه داد: آبه از قول ترامپ گفت ما قصد تغییر رژیم را نداریم. آقا فرمود همه روئسای جمهور آمریکا طی چهل سال گذشته قصدش را داشتند و نتوانستند؛ ایشان هم قصدش را دارد، اما نمی‌تواند. این تعبیر آقا پایه قرآنی دارد. هرکس با حق درافتاد ور افتاد. قطعاً ترامپ می‌داند توانایی مبارزه با جمهوری اسلامی ایران را ندارد.

خاتمی گفت: آبه از ترامپ پیغام آورد مذاکره مجدد داشته باشیم. مقام معظم رهبری گفتند چندین سال در حال مذاکره بودیم؛ این تجربه تلخ تکرار نمی‌شود. گفت ترامپ صادقانه می‌خواهد مذاکره کند؛ آقا گفت صداقت ندارد. یکی از روزنامه‌های آمریکایی نوشته ترامپ از روزی که سر کار آمده ۱۰۷۹۶ دروغ گفته است. کسی حرف‌های او را گوش کند می‌فهمد که مثلث شرارت صداقت سرش نمی‌شود.

وی افزود: بعد از این موضع آقا، ترامپ گفت نه ما آمادگی مذاکره نداریم. دو هفته پیش رفتی ژاپن برای این موضوع. چرا؟ دلیلش این است که ترامپ رأی می‌خواهد رأی اش در گرو  این است که ایران را پای میز مذاکره بیاورد،؟ اما این آرزو را به گور می‌برد.

امام جمعه موقت تهران در ادامه گفت: نخست وزیر ژاپن گفت آمریکا حاضر است جلو ساخت سلاح هسته‌ای را بگیرد آقا گفت ما شرعا ساختن سلاح هسته‌ای را مجاز نمی‌دانیم. شما کی هستید که چنین می‌گوئید؟ در انبارهایتان چند هزار سلاح اتمی دارید. آقا فرمود با مذاکره هیچ مشکلی حل نمی‌شود. ملت آزاد زیر بار فشار است و زیر بار فشار مذاکره نخواهد کرد خصوصاً ملتی که تحت شعار هیهات منه الذله است.

وی با اشاره به جنایات آل سعود گفت: هرجا که در دنیا نام آدم کشی است نام سعودی‌ها هم هست هرجا نام غارتگری است نام سعودی‌ها وجود دارد. بیش از ۵۰ هزار نفر را کشتند. یونیسف گزارش داده که هر دو ساعت شش نوزاد جان می‌دهد. شما ننگ جهان اسلامید.

خبر تکمیل می‌شود…

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا