خرید تور تابستان ایران بوم گردی

شمخانی: ترور و محل ترور شهید فخری‌زاده پیش‌بینی شده بود

علی شمخانی، دبیر شورایعالی امنیت ملی گفت: دستگاه‌ها و سیستم‌های اطلاعاتی به این اطلاعات رسیدند که شهید فخری‌زاده هدف است و در همین نقطه‌ای که به شهادت رسید، قرار است اقدامی علیه ایشان صورت بگیرد.

به گزارش فارس، شمخانی در حاشیه مراسم تدفین پیکر شهید محسن فخری زاده دانشمند برجسته‌ای هسته‌ای و دفاعی کشور در گفت‌وگویی عنوان کرد: خدمات شهید هسته‌ای سردار محسن فخری زاده قابل بیان نیست.

وی افزود: ۲۰ سال است که دشمن به دنبال به شهادت رساندن ایشان است، اما تا به حال دشمن ناکام بود.

شمخانی خاطرنشان کرد: این بار هم سیستم‌های اطلاعاتی کشور با دقت احتمال وقوع حادثه علیه ایشان، محل بروز احتمالی حادثه را پیش بینی کرده بودند. به دلیل تواتر اخبار در طول این ۲۰ سال متاسفانه جدیت مورد نیاز اعمال نشد و این بار آنها موفق شدند. وگرنه عملیات‌‌های ناکام فراوانی داشتند که موفق نشد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: دستگاه‌ها و سیستم‌های اطلاعاتی به این اطلاعات رسیدند که ایشان هدف است و در همین نقطه‌ای که به شهادت رسید، قرار است اقدامی علیه ایشان صورت بگیرد. تقویت لازم هم در رابطه با حفاظت ایشان صورت گرفت، اما این بار دشمن از سبک و شیوه کاملا جدید و حرفه‌ای و تخصصی استفاده کرد و متاسفانه موفق شد که بعد از ۲۰ سال به هدف خودش برسد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. ما میدانستیم ولی دشمن از سبک جدید استفاده کرد. فرض کنیم که این نظریه صحیح باشد. نیروی واکنش سریع که شامل گشت رهگیری هوایی و مسدود کردن مسیرهای جاده ای و بازرسی موارد مشکوک از قبیل قطع برق و توقف نیسان در مسیر عبور یکی از عالی ترین چهره های علمی و دفاعی میشود که دیگر ربطی به سبک جدید دشمن ندارد. ما در کنار ضایعه از دست دادن و ترور این شخصیت برجسته ایرانی فرصتی طلایی برای شناسایی و دستگیری شبکه ترور اسرائیل در ایران را نیز از دست دادیم.

  2. دستگاه های اطلاعاتی کشور فقط برای برخورد با [عده ای]، جدیت مورد نیاز را اعمال میکنند!!؟ وقتی مسئول امنیت کشور میگوید دستگاه های اطلاعاتی احتمال وقوع حادثه برای سردار فخری زاده و محل وقوع حادثه را پیش بینی کرده بودند، اما جدیت مورد نیاز را بخرج ندادند، یعنی باید حکما و قهرا با دستگاه و افراد متولی حفاظت از ایشان برخورد سخت (قبل از انتقام سخت) صورت بگیرد. بویژه آنکه اگر جایگاه وی بگونه ای بوده که به سادگی امکان جایگزینی برای او وجود نداشته باشد.

  3. اگر ترور و محل ترور شهید فخری‌زاده پیش‌بینی کرده بودین چرا هیچ اقدامی نکردین؟ چرا ایشون رو منع نکردین از رفتن به محل ترور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا