خرید تور تابستان ایران بوم گردی

سلطان ما از زیدان آنها هم بزرگتر است؟!

روزنامه دنیای‌ اقتصاد نوشت: «یکی از حواشی این روزهای فوتبال ایران، حضور نوه علی پروین در تیم نوجوانان پرسپولیس بود. نوه علی آقا «والا رضا» نام دارد. او پسر آرش فرزین، مترجم راینر سوبل در لیگ چهارم است. حضور فرزین در آن سمت زمانی جنجالی شد که تحریف ترجمه‌های سرمربی آلمانی از سوی او برملا شد. آن زمان سوبل در مصاحبه‌ای به انتقاد از علی پروین، مدیرفنی وقت تیم پرداخت اما آرش فرزین مقابل دوربین‌های تلویزیونی این مطالب را به تمجید از پدر همسرش تغییر داد. زیرکی و دقت نظر یک دانشجوی زبان آلمانی باعث شد او متوجه داستان شود و با ارسال مستندات به برنامه نود، همه را در جریان بگذارد. حالا ۱۶ سال بعد از آن روزها فرزند فرزین و نوه پروین خبرساز شده است. او در حالی به تیم نوجوان پرسپولیس آمده که هم اضافه‌وزن مشهودی دارد و هم سابقا به‌ طور مکرر از زبان علی پروین شنیده بودیم که این نوه‌اش هوادار استقلال است.

به این ترتیب طبیعی بود که انتقادات زیادی از این اتفاق به عمل بیاید و بسیاری آن را حمل بر پارتی‌بازی و حضور بازیکنان سفارشی در تیم‌های پایه کنند. از همه جالب‌تر اما واکنش محمد پنجعلی، مدیر آکادمی باشگاه پرسپولیس است. پنجعلی می‌گوید: «حالا همه کارها درست شده و فقط مشکل فوتبال ما حضور نوه علی پروین در پرسپولیس است؟ پروین هفتاد سال در این فوتبال بوده و زحمت کشیده. حالا به‌ خاطر این که نوه او آمده نباید چنین جوی راه بیفتد.» پنجعلی سپس وعده داده شرایط جسمانی نوه علی آقا با تمرینات ویژه بهبود پیدا کند. خود والارضا هم گفته با وجود پیشنهاد از استقلال راهی تیم نوجوانان پرسپولیس شده(!) و البته از ۱۴ کیلو اضافه وزنش تنها ۶ کیلوی دیگر باقی مانده است.

مساله اینجاست که طبق معمول حرفه‌ای‌گری را در احساساسات می‌آمیزیم. خدمات چهره‌ای مثل علی پروین به پرسپولیس و فوتبال ایران غیر قابل انکار است اما در یک ساختار درست، خدمت پدر نباید مایه نفع بردن پسر یا سایر بستگان او شود. از قضا علی‌آقا سال‌ها پیش ترتیبی داد که پیراهن تیم بزرگسالان پرسپولیس خیلی آسان در اختیار محمد، فرزندش قرار بگیرد و حالا که آبی از او گرم نشده، میدان کوچک‌تر را به نوه‌اش سپرده است. سوال اینجاست که مگر زین‌الدین زیدان برای رئال‌ مادرید زحمت نکشیده؟ زیزو که همین حالا هم سرمربی کهکشانی‌هاست، هم در زمین و هم روی نیمکت این تیم افتخارات بسیار زیادی به‌ دست آورده و خیلی‌ها او را یکی از بهترین بازیکنان تاریخ می‌دانند. دو پسر زیدان به فوتبال علاقه دارند و هر دو از سال‌ها پیش در شرایط برابر با سایرین وارد آکادمی رئال مادرید شدند. با این حال قرارداد انزو زیدان در سال ۲۰۱۶ تمدید نشد. او که در مقطعی در آوس پرتغال همبازی مهرداد محمدی بود، در حال‌ حاضر در آلمریا توپ می‌زند. دیگر فرزند زیزو یعنی لوکا زیدان هم که دروازه‌بان است و سابقه بازی در همه تیم‌های ملی پایه فرانسه را دارد، بعد از یک فصل حضور قرضی در راسینگ سانتاندر، همین چند هفته پیش به‌ دلیل ضعف فنی از سوی باشگاه کنار گذاشته شد؛ بدون این که پدرش کوچک‌ترین اعمال فشاری برای بقای او کند. حالا یا خون زیدان‌ها خون نیست یا سلطان ما از زیدان آنها هم بزرگ‌تر است!»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا