خرید تور تابستان ایران بوم گردی

یک روزنامه آمریکایی: احتمال رفع فیلتر توئیتر و یوتیوب توسط جهرمی

مجله آمریکایی «نیوزویک» در گزارشی نوشت: با توجه به رویکردهای وزیر جوان ارتباطات(جهرمی) در ایران نسبت به آزادی شبکه‌های اجتماعی به احتمال زیاد به زودی شاهد رفع فیلتر توییتر و یوتیوب خواهیم بود.

به گزارش ایلنا، پایگاه خبری مجله آمریکایی «نیوزویک» با اشاره به اظهارات اخیر آذری جهرمی نوشت: وزیر جوان ارتباطات روز سه‌شنبه از تمایلش به رفع فیلتر توییتر گفت و ادامه داد که از نظر او این شبکه اجتماعی فضای خوبی برای ارتباطات شهروندان و بیان خواسته‌هایشان است.

نیوزویک با اشاره به مصاحبه محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات دولت با ایلنا نوشت: جهرمی گفته توییتر به خاطر فضای غیراخلاقی فیلتر نیست بلکه این محدودیت‌ها برای مسائل امنیتی اعمال شده و او آماده مذاکره برای برداشتن محدودیت‌های موجود بر این شبکه اجتماعی است تا توئیتر برای همه شهروندان قابل دسترسی باشد.

این روزنامه آمریکایی نوشت: جهرمی وزیر ۳۶ ساله حسن روحانی و اولین وزیری است که بعد از انقلاب به دنیا آمده است.

این مجله نوشت: جهرمی گفته ما نمی‌توانیم به شبکه‌های اجتماعی نظیر توییتر بی‌اعتنا باشیم. من هم حساب توییتر دارم و فکر می‌کنم این شبکه ابزاری مناسب برای دیپلماسی عمومی و مردمی است که می‌خواهند صدایشان را به جهانیان برسانند.

نیوزویک همچنین به بخش‌های دیگری از صحبت‌های جهرمی اشاره کرده که گفته بود او قدرت کافی برای برداشتن فیلترینگ توییتر را ندارد اما مذاکراتی را با شورای امنیت ملی درباره فضای سایبری برای ایجاد دسترسی آزاد به شبکه‌های اجتماعی در دانشگاه‌ها آغاز کرده است.

این روزنامه در ادامه نوشت: این معضل بخشی از درگیری دولت روحانی با جریان اصولگرا در کشور است. تلاش‌های روحانی برای بازگشایی روابط اقتصادی با غرب با مقاومت جریان‌های راست افراطی در ایران مواجه است. آنها نگران تهاجم و تهدید فرهنگ غرب علیه کشورشان هستند.

این روزنامه در ادامه به انتقاد اصلاح‌طلبان نسبت به دولت روحانی برای عدم مشارکت زنان در کابینه دوازدهم اشاره کرد و نوشت: جهرمی در جلسه رای اعتماد کمترین رای را بعد از وزیر نیرو که از سوی نمایندگان با عدم رای اعتماد مواجه شد، کسب کرد. دلیل این رای پایین فقدان تجربه و داشتن پیشینه اطلاعاتی جنجالی بود. بسیاری از فعالان سیاسی می‌گویند جهرمی در سال ۲۰۰۹ بعد از انتخابات ریاست جمهوری از فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی حمایت کرده بود.

نیوزویک به توئیت محمود صادقی نماینده مجلس نیز اشاره کرد.

صادقی گفته بود «در جلسه هیات رییسه فراکسیون آذری جهرمی آمادگی‌اش را برای جلسه حضوری با کسانی که گفته‌اند از آنها بازجویی کرده اعلام کرد.»

در ادامه گزارش نیوزویک آمده است: جهرمی اما خود دخالتش در بازجویی‌های آن دوران را رد کرده و گفته این اخبار با هدف تخریب او مطرح شده است.

بر اساس این گزارش، بسیاری از شخصیت‌های برجسته در ایران از جمله حسن روحانی، محمدجواد ظریف و همچنین دفتر رهبری در توییتر دارای حساب کاربری هستند و دیدگاه‌هایشان را از این طریق به گوش جهان می‌رسانند. برای مثال هفته گذشته توییتر پایگاه اطلاع‌رسانی آیت‌الله خامنه‌ای در توییتی اظهارات ترامپ را در پی حادثه شارلوتزویل مورد انتقاد قرار داد.

ترامپ گفته بود هر دو طرف در این حوادث مقصرند و حساب کاربری پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر آیت‌الله خامنه‌ای در پاسخ گفته بود اگر آمریکا قدرت دارد، بهتر است به مدیریت کشورش بپردازد به جای اینکه در امور دیگر کشورها دخالت کند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا