خرید تور تابستان ایران بوم گردی

حق‌شناس: از بزرگترین مظلومان تاریخ انقلاب، قانون اساسی است

محمدجواد حق‌شناس، رییس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی شورای شهر تهران گفت: یکی از بزرگترین مظلومان تاریخ انقلاب اسلامی متاسفانه قانون اساسی است. قانون اساسی نیز مانند قرآنی است که بر طاقچه گذاشته میشود و به هنگام عروسی و عزا از آن یاد می کنیم.

به گزارش ایسنا، محمدجواد حق شناس در جلسه امروز (سه شنبه) شورای شهر تهران ضمن تبریک و تهنیت سالروز تصویب قانون اساسی گفت: یکی از افتخارات بسیار قابل اعتنا و ارزشمندی که جمهوری اسلامی همیشه به آن مفتخر بود، این نکته بود که در کمتر از پنجاه روز نوع حکومت را با انقلاب شکوهمندی که داشتیم ، به رای و نظر مردم گذاشتند و در یک رفراندم اکثریت مطلق ملت ایران رای دادند. این افتخار با انتخاب خبرگان قانون اساسی توسط مردم و در کمتر از شش ماه از پیروزی انقلاب و نهایتا تصویب قانون اساسی در کمتر از دوماه ادامه پیدا کرد و در چنین روزی دوازدهم آذر ماه ۵۸ شاهد رای مردم به قانون اساسی بودیم و این افتخار بعنوان یک سند ماندگار انقلاب اسلامی برجای مانده است.

وی افزود: یکی از بزرگترین مظلومان تاریخ انقلاب اسلامی متاسفانه قانون اساسی است. قانون اساسی نیز مانند قرآنی است که بر طاقچه گذاشته میشود و به هنگام عروسی و عزا از آن یاد می کنیم،  کمتر مورد توجه تصمیم گیران و تصمیم سازان و کسانی که به هر حال باید به ان توجه کنند قرار گرفته است.

به گفته حق شناس، در حوزه شهرداری تهران یکی از گرفتاری های ما این است که شورا با تمام تلاشها و زحمات، رنج طرحها و لوایحی را برخودش هموار می کند و با ساعت‌ها کار کارشناسی و پیگیری ، نهایتا مصوبه ای رو به اتفاق یا اکثریت آرا رای می دهند و جهت اجرا ابلاغ می‌کنند . اما در شهرداری تهران متاسفانه بعضا با بی توجهی هایی روبرو هستیم که مصوبات شورای شهر با گذشت حدود یک سال در کشوی آقای شهردار می‌ماند و ابلاغ نمی شود و بعد از مدتی که آقای رئیس محترم شورا آن را  ابلاغ می کنند به تاریخ ۱۹ مهرماه و امروز که ۱۱ آذر است دوماه از ان تاریخ هم گذشته اما هنوز هم خبری از اجرا و ابلاغ نیست.

وی ادامه داد: من این پرسش را از آقای رئیس و از اعضای محترم شورای شهر دارم که ما اینجا برای چی نشسته ایم و مصوبه ای رو تصویب و  ابلاغ می‌کنیم، علیرغم اینکه خواست میلیونها ایرانی پشت سر این درخواست بوده اما تشخیص آقای شهردار این هست که فعلا این رو اجرا نکند باید مشخص شود که ما چه کار باید بکنیم، رویکرد دربرابر عدم تمکین در این حوزه چیست تا تکلیف ما با این حوزه روشن شود . وظیفه شهرداری در مورد مصوبات شورا چیست و ظرف چه مدتی باید اجرا کند؟

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا