خرید تور تابستان ایران بوم گردی

پرسش‌های مهم افکار عمومی درباره‌ی آزادی زندانیان محیط زیستی

کیان پوررهنما در سایت حکایت گیلان نوشت:

همان‌طور که در اخبار اعلام شد، شاهد آزادی زندانیان محیط زیستی بودیم.

افرادی که در سال ۹۶ بازداشت و پس از دو سال بازدداشت در سال ۹۸ حکم‌شان اعلام شد و به دلیل؛ جاسوسی، همکاری با آمریکا و به سال‌ها حبس و زندان محکوم شدند.

از زمان آغاز دستگیری‌ فعالان محیط زیستی، شاهد پیش آمدن مسائلی بودیم که به سادگی نمی‌توان از آن عبور کرد و برای افکار عمومی ایجاد ابهام و سئوالات بسیاری نموده است؛

خودکشی استاد برجسته‌ای چون کاووس سیدامامی در زندان، استعفای کاوه مدنی، معاون سازمان محیط زیست و از نخبگان این حوزه و سپس مهاجرت او و خلاصه احضار و بازداشت افرادی که در حوزه محیط زیستی فعال و سرشناس بوده‌اند.

از دیگر نکات این ماجرا که بر ابهامات افزود، اعلام نظر عیسی کلانتری رئیس سازمان محیط‌زیست و وزیر اطلاعات بود که گفته بودند: بازداشتی‌های محیط‌زیستی جاسوس نیستند.

وزیر اطلاعات ایران نیز در دیدار با نمایندگان مجلس اعلام کرده بود: «این وزارتخانه دلیلی برای جاسوسی فعالان محیط زیست بازداشت شده نیافته است.» (خبرآنلاین ۱۳شهریور۹۸)

به طور حتم جامعه، افکار عمومی و خصوصا فعالان حوزه محیط زیست بابت این که این افراد مورد عفو قرار گرفته و آزاد شده‌اند خشنود خواهند بود،

اما طبیعتا جای ابهامات و پرسش‌هایی هنوز خالی و بی جواب مانده؛

آیا این افراد مستقیما جاسوس بیگانه بوده‌اند یا اینکه غیر مستقیم در معرض مسائلی قرار گرفته‌اند؟
و اقدامات و آسیب‌هایی که این افراد مرتکب شده‌اند اصلا چه و به چه میزان بوده است؟

آیا این انتظار که خواسته شود پس از سال‌ها این مباحث روشن و شفاف‌تر شود، انتظار زیادی است؟

واقعا انتظار می‌رود که به این قبیل پرسش‌ها و ابهامات پاسخ‌هایی داده شود تا افکار عمومی مطلع و قانع شوند و ابهامی بر ابهامات افزوده نگردد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا