خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«جریانی مرموز سعی کرد ترور را نتیجه برجام معرفی کند»

حجت‌الاسلام مجید انصاری، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، مدیریت فضای رسانه‌ای و انحراف افکار عمومی و آدرس غلط دادن به جامعه و ایجاد اختلاف و تفرقه داخلی را حلقه‌های مکمل ترور شهید فخری‌زاده دانست و گفت: بلافاصله بعد از این ترور، جریانی مرموز سعی کرد آن را نتیجه مذاکرات هسته‌ای و برجام معرفی کند.

انصاری روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا با تسلیت شهادت محسن فخری‌زاده دانشمند برجسته هسته‌ای و دفاعی از سوی عوامل تروریستی صهیونیست، اظهارداشت: به نظر می‌رسد دشمنان ملت ایران خصوصاً رژیم غاصب و تروریست صهیونیستی اهداف مختلفی را از این جنایت دنبال می‌کنند که مهمترین آنها را می‌توان در چند نکته عنوان کرد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام انجام عملیات ترور در این سطح و با این کیفیت را مستلزم اطلاعات، برنامه‌ریزی و به‌کارگیری عوامل نفوذی و اجرایی از مدت‌ها قبل دانست و افزود: انتخاب مقطع زمانی کنونی برای ایجاد تنش بیشتر در روابط ایران با جامعه جهانی به‌ویژه کشورهای منطقه و اروپا و جلوگیری از دیپلماسی فعال برای عادی‌سازی روابط و استفاده از فضای پیش آمده برای برنامه‌های مختلف و ناامن جلوه‌دادن کشور ارزیابی می‌شود.

انصاری تصریح کرد: رژیم صهیونیستی و همدستان منطقه‌ای آنها خصوصاً رژیم عربستان سعودی و تندروهای فعال در آمریکا از ابتدای مذاکرات هسته‌ای به شدت با آن مخالف بودند و تمام تلاش خود را برای به بن‌بست کشاندن مذاکرات انجام دادند.

وی ادامه داد: پس از شکست آنان در این کارزار دیپلماسی و حقوقی که با پیروزی ایران و تثبیت حق غنی‌سازی هسته‌ای ما در شورای امنیت سازمان ملل و لغو قطعنامه‌های تحریمی آن شورا که مرتبط با فعالیت هسته‌ای ایران بود، با هم توان خود به صحنه آمدند تا ایران را از مواهب این توافق مهم و تاریخی محروم کنند و تا حدود زیادی هم موفق بودند.

عضو مجمع روحانیون مبارز به روی کار آمدن ترامپ در آمریکا و خروج عجولانه و یکطرفه او از برجام و تشدید تحریم‌های ظالمانه علیه ملت ایران اشاره و عنوان کرد: با این اقدام ترامپ، امیدواری صهیونیست‌ها برای نابودی برجام و بازگرداندن ایران به حالت پیش از آن و احیای تحریم‌های شورای امنیت سازمان ملل و فعال کردن مکانیسم ماشه و بردن ایران به سمت ناامنی بیشتر و حتی جنگ تقویت شد.
انصاری مقاومت تاریخی ملت ایران و تدبیر شایسته مسوولان عالی نظام را موجب انزوای آمریکا و مشخصا آقای ترامپ و همدستان جنگ‌طلب او در کاخ سفید و در منطقه دانست.

وی به شکست جمهوریخواهان و ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری اعلام سیاست بازگشت به برجام از سوی جو بایدن اشاره و خاطرنشان کرد: رژیم صهیونیستی و برخی کشورهای منطقه که متاسفانه به جای همبستگی اسلامی و استفاده از قدرت جهانی اسلام و کشور قدرتمند ایران برای تامین و تضمین امنیت و سیادت در منطقه به قراردادهای نظامی و امنیتی با دشمنان اسلام و مسلمین دلخوش کرده‌اند و سراسیمه به دنبال ایجاد تنش مجدد و جلوگیری از احیای احتمالی برجام و عادی شدن روابط ایران با طرف‌های برجامی درخصوص مساله هسته‌ای هستند و می‌خواهند هزینه این کار را برای آقای بایدن افزایش داده یا غیرممکن سازند.

عضو مجمع روحانیون مبارز گفت: ایجاد فضای روانی و عاطفی در کشور و وادار کردن مسوولان نظام و نیروهای مسلح به واکنش عجولانه و در نتیجه هموارسازی بستر تنش و برخورد و وادار کردن آمریکا در باقیمانده دوران ریاست جمهوری ترامپ به رویارویی نظامی و همچنین سفر اخیر وزیر خارجه جنگ‌طلب آمریکا به رژیم صهیونیستی و برخی کشورهای عربی منطقه و متعاقب آن انجام عملیات جنایتکارانه ترور شهید فخری‌زاده در این راستا قابل تامل است.

انصاری، ایجاد خلل و توقف در روند شتابان علمی و پژوهشی کشور و ناامن‌سازی محیط تحقیقات برای دانشمندان توانمند و فداکار میهن اسلامی هدفی از سال‌ها قبل با ترور زنجیره‌ای دانشمندان عزیر ما و ایجاد اختلال و خرابکاری و انفجار در برخی از مراکز تحقیقاتی و علمی کشور را از سوی مزدوران آمریکا و رژیم صهیونیستی عنوان کرد.

وی با اشاره به تاثیر معکوس اقدامات آنها و انگیزه مضاعف دانشمندان، استادان و دانشجویان جوان و خلاق برای توسعه و سرعت بخشیدن به رشد علمی، خاطرنشان کرد: امروز حتی دانش هسته‌ای و سایر دانش‌های نو دیگر متکی به یک یا چند نفر نیست بلکه جریانی نهادینه شده و درختی تناور است.

انصاری همچنین ایجاد اختلاف و شکاف میان مسوولان و قوای مختلف و صفوف ملت با استفاده از عناصر نفوذی و رسانه‌ای وابسته را از دیگر اهداف رژیم صهیونیستی ارزیابی کرد.

وی درباره طرح موضوع ناتوانی، کوتاهی و ضعف نیروهای امنیتی و اطلاعاتی کشور در حادثه ترور شهید فخری‌زاده از سوی برخی رسانه‌های داخلی و خارجی برای تضعیف این نهادها، عنوان کرد: به اعتقاد من این دو مطلب را باید از هم تفکیک کرد.

نماینده ادوار مجلس گفت: مساله اول نیروهای فداکار و جان برکف امنیتی، اطلاعاتی، نظامی و انتظامی کشور هستند که در ۴۰ سال گذشته با سرافرازی، رشادت و از خودگذشتگی کم‌نظیر از تمامیت ارضی، امنیت و آرامش کشور دفاع کرده و دشمنان این مرز و بوم و انقلاب را با شکست و ناکامی مواجه ساخته‌اند،  لذا همه مردم قدرشناس فداکاری آنان بوده و خواهند بود.

انصاری حوادث تلخ تروریستی چند سال اخیر از ترور دانشمندان هسته‌ای تا حمله داعش به مجلس شورای اسلامی و اقدام تروریستی مزدوران آمریکا به مراسم رژه نیروهای مسلح در اهواز و دستبرد جاسوسان و عوامل نفوذی بیگانه به اسناد طبقه‌بندی و انفجار و خرابکاری در تاسیسات هسته‌ای نطنز را مورد اشاره قرار داد.

وی تاکید کرد: اینگونه حوادث نشان می‌دهد که دشمنان ما روی این مساله سرمایه‌گذاری سنگینی کرده‌اند و ساختارها و نگاه امنیتی کشور دارای شکاف‌های نفوذ و یا ناکارآمدی روش‌ها و ناهماهنگی دستگاه‌ها هستند و دشمن از این نقاط ضعف برای ضربه زدن استفاده می‌کند.

نماینده ادوار مجلس، مساله بسیار مهم و تا حدود مغفول مانده در نظام امنیتی کشور را موضوع نفوذ و نوع نگرش به این مساله حیاتی دانست و عنوان کرد و یادآور شد: طبیعی است که سرویس‌های بیگانه و خصوصاً کشورهای متخاصم و معارض همواره از اهرم نفوذ در کشورهای هدف نهایت استفاده را می‌کنند.

انصاری اضافه کرد: ما در اوایل انقلاب از جریان نفوذ، بیشترین ضربه‌ها را خورده‌ایم. تروریست‌های نفوذی منافقین بهترین سرمایه‌های انسانی و ملی ما را به شهادت رساندند.

وی تمرکز بر روی برخی اختلاف‌نظرهای سیاسی داخلی و ساده‌انگاری نسبت به جریانات نفوذ خارجی و یا عوامل نفوذی کشف نشده منافقین و سایر جریان‌های ضدانقلاب، سطحی‌نگری در گزینش و به‌کارگیری و استخدام نیرو در مراکز حساس را از جمله موضوعاتی عنوان کرد که به نظر می‌رسد باید مورد توجه خاص و تجدیدنظر در برنامه‌ریزی‌های اطلاعاتی و امنیتی دستگاه‌های ذیربط قرار گیرد و طبعاً مسوولیت شورای عالی امنیت ملی در این زمینه‌ها بسیار سنگین و دارای اولویت قطعی است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ارزیابی فضای رسانه‌ای داخل کشور و موضع‌گیری اشخاص و جریانات سیاسی بعد از حادثه ترور شهید فخری‌زاده اظهار داشت: به اعتقاد من موضع‌گیری حکیمانه رهبر معظم انقلاب که در پیام کوتاه و گویا و هدایت‌گر معظم‌له به مناسبت شهادت این شهید بزرگوار صادر شد باید تعیین‌کننده جهت تبلیغات و نیز اقدام مسوولان امر باشد. موضع‌گیری دولت و قوه قضاییه در همین راستا و متناسب با پیام رهبری بود.

انصاری محکوم کردن یکپارچه این اقدام رذیلانه از سوی شخصیت‌های حقوقی و حقیقی و جریان‌های سیاسی مختلف کشور و عامه مردم را قابل قدردانی و حاکی از تحلیل عمیق و درست این حادثه از سوی آنها دانست.

وی با ابراز تاسف و تعجب از برخی اقدامات سیاسی و رسانه‌ای که نه تنها در جهت منافع ملی و خنثی‌سازی اهداف پلید صهیونیست‌ها نبود بلکه دقیقاً هم‌راستا با منافع و برنامه‌های آنها قرار داشت، تصریح کرد: به اعتقاد من ساده‌انگاری است که تصور کنیم آمران و عاملان این جنایت هولناک برای مراحل بعد از انجام ترور برنامه‌ریزی نکرده باشند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، مدیریت فضای رسانه و انحراف افکار عمومی از دشمنان ملت و آدرس غلط دادن به جامعه و ایجاد اختلاف و تفرقه میان صفوف ملت میان مردم و نظام حلقه‌های مکمل این ترور عنوان کرد و افزود: لذا بلافاصله بعد از حادثه ترور، جریانی مرموز سعی کرد آن را نتیجه مذاکرات و نتیجه برجام معرفی کند.

انصاری با اشاره به شکل‌گیری تظاهرات و بالارفتن پلاکاردها با همین عناوین در شهر قم اظهار کرد: عده‌ای جلوی وزارت خارجه تجمع کردند و علیه دستگاه توانا و در خط مقدم مبارزه با صهیونیست شعار دادند. در برخی نطق‌های نمایندگان مجلس شورای اسلامی حملات شدید و عجیب علیه خدمتگزاران و دستگاه‌های نظام فریادها به آسمان رفت. متاسفانه در برخی تحلیل‌ها و برنامه‌های صدا و سیما نیز از همین رویه استفاده شد.

وی علت اینگونه رفتارهای تاسف‌بار را در خوشبینانه‌ترین فرض، غلیان احساسات همراه با کوته‌نظری و تسویه حساب‌های سیاسی و جناحی و یا اهداف انتخاباتی خواند و خاطرنشان کرد: به اعتقاد من ماموریت بخشی از نیروهای نفوذ به عنوان مکمل حلقه ترور سامان‌دهندگان این جریان، اسراییلی است و پشت صحنه با فضاسازی رسانه‌ای و القاء تحلیل‌های هماهنگ با اهداف ترور و با سوار شدن بر موج تاثر عمومی و استفاده از زمینه‌های تفرقه‌آمیز پیش‌ساخته، عده‌ای از افراد ساده‌لوح و بی‌غرض را عامل اجرای نیات خود می‌کنند.

فعال اصلاح‌طلب ادامه داد: چگونه می‌توان از کنار هماهنگی کامل ترامپ و رژیم صهیونیستی و غیره در مخالفت جدی با برجام و بازگشت آمریکا به آن، با جریان به ظاهر انقلابی این روزها که ترور را نتیجه برجام دانسته و در روزنامه‌ها و رسانه‌های خود، فرمان حمله به این شهر و آن کشور و کشتن این و آن می‌دهند گذشت؟

انصاری با بیان اینکه به عقیده وی دستگاه‌های اطلاعاتی کشور برای پیدا کردن سرخط حادثه ترور و حوادث دیگر پیشین، باید حداقل نیم‌نگاهی هم به افراد به ظاهر «سوپرانقلابی» و یا مراکز تبلیغی و رسانه‌ای و سازمان‌دهندگان برخی اقدامات عملی خودسر داشته باشند، تصریح کرد: این افراد برخلاف سیاست‌های کلی نظام و خط‌ ‌مشی رهبر انقلاب اسلامی و برخلاف ضرورت عقل و شرع و منافع ملی، از هر حادثه برای تشدید اختلافات، تضعیف قوای سه‌گانه، نهادها و دستگاه‌های خدمتگذار مردم و برای ایجاد ناامیدی و بی‌اعتمادی در جامعه تلاش می‌کنند.
وی همچنین بر ضرورت حفظ وحدت، هوشیاری و همکاری همه مسوولان و اقشار مختلف مردم در جهت خنثی‌سازی توطئه‌های دشمنان و دفاع از کیان کشور و نیز رفع مشکلات زندگی مردم خصوصاً در عرصه معیشت و اقتصاد تاکید کرد و از خداوند پیروزی و بهروزی ایران عزیز انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی ایران را خواستار شد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا