خرید تور تابستان ایران بوم گردی

این ضربه تلخ شاید مانند واکسن عمل کند

درباره‌ی شهادت شهید فخری زاده

یکی از مخاطبان انصاف نیوز با نام «بهمن» در کامنتی ذیل خبر «هدف؛ تخریب پل‌های احتمالی پیش رو!» نوشت:

هرچند که همه در شوک و عصبانیت این ترور دردناک هستند ولی با کمی خونسردی می‌توان نقاط ضعفی را هم در این حرکت مذبوحانه دید و اگر بیداری و هوشیاری لازم موجود باشد شاید حتی ریختن شدن خون این دو شهید بتواند به برد مهمی برای کشور منجر شود.

این عمل تروریستی سه چیز را برملا می‌سازد:

۱) دشمن جایگاه تشکیلاتی و عملیاتی در کشور ما ایجاد کرده و مادام که ابعاد دقیق و کامل این نفوذ ناشناخته هست، باید از بدترین حالت آن حرکت کرد به معنی اینکه اینها قادر به اختلال‌های بزرگ‌تری هم هستند.

۲) ظاهراً این ضربه به دنبال تحریک حداکثری ایران و وادار کردن حکومت ایران به یک حرکت متقابل شتاب‌زده انجام شده. این باید درس مهمی برای همه باشد. اینکه دشمن‌روی حرکت کرگدنی ما حساب می‌کند و حداقل درصدی احتمال می‌دهد که ایران احمقانه در دامی بزرگ‌تر گرفتار شود،

صرفاً تصور اشتباه آنها نیست. به فعالیت‌های زیادی که در چهار دهه گذشته با هزینه‌های سنگین صورت‌گرفته و بجای عقب راندن تهاجم بیگانه، به خودزنی و تضعیف میهن دوستان منجر شده، توجه کنیم، متوجه می‌شویم که تصور دشمن از ما آن‌چنان هم غیرواقعی نیست.

۳) این عمل تروریستی شاید داری یک پیام دیگر هم باشد، و آن‌هم اینکه دشمن شتاب‌زده عمل کرده و در هراس است. از طرفی آرامش نسبی در کشور امکان به جان هم انداختن نیروهای خودی را مشکل کرده و آنها را مجبور کرده که خود وارد ماجرا شوند و از طرف دیگر خویشتن‌داری ایران در برابر تحرک‌های ترامپ و نتانیاهو ممکن است یک شکست دردناک را برای آنها در منطقه رقم بزند.

آنها که بیشتر در نقش سیرک‌باز در به جان انداختن کشورهای خاورمیانه و نیروهای مختلف در داخل کشور، زوال و تضعیف این منطقه را فراهم کردند، ممکن است از نقش سیرک بازی خود به‌زودی ساقط شوند.

با احترام

بهمن

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا