خرید تور تابستان ایران بوم گردی

محسن فخری‌زاده و اصطلاح «دانشمند هسته‌ای»

شهید محسن فخری‌زاده «دانشمند هسته‌ای» بود یا نه؟!

به گزارش انصاف نیوز این پرسشی است که از لحظاتی پس از انتشار خبر ترور معاون وزیر دفاع مطرح شد. رسانه‌ها و چهره‌های سیاسی اصولگرا در اظهارات و پیام‌های تسلیت خود بر «دانشمند هسته‌ای» بودن آقای فخری‌زاده تاکید داشتند و مقام‌های دولتی نیز از او با عنوان «دانشمند ملی، دفاعی و‌ رئیس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع» یاد می‌کردند.

بهروز کمالوندی، سخنگوی سازمان انرژی اتمی دقایقی پس از انتشار خبر ترور اعلام کرد: «دانشمندان “فعال” در صنعت هسته‌ای کشور همگی در سلامت هستند».

علی‌اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی نیز در پیام تسلیت خود خطاب به وزیر دفاع از محسن فخری‌زاده با عنوان «دانشمند نخبه و متعهد صنعت دفاعی کشور» یاد کرد.

ابوالفضل عمویی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در یک گفت‌وگوی تلویزیونی که به بهانه‌ی ترور معاون وزیر دفاع انجام شده بود گفت: «این شهید در فعالیت‌های هسته‌ای کشور درگیر نبوده است».

اما از سوی دیگر فریدون عباسی، رئیس سازمان انرژی اتمی در دولت احمدی‌نژاد و نماینده‌ی فعلی مجلس درباره‌ی فعالیت‌های محسن فخری‌زاده با بیان این ادعا که به او گفته شده تا از «دانشمند هسته‌ای» بودن شهید فخری‌زاده سخنی نگوید، گفت: «ایشان دانشمند برجسته‌ی هسته‌ای بود که ترور شد».

در نهایت اما رهبری انقلاب در پیام تسلیت خود از شهید محسن فخری‌زاده با عنوان «دانشمند برجسته و ممتاز “هسته‌ای” و “دفاعی” کشور» یاد کرد.

رئیس سازمان انرژی اتمی نیز درباره‌ی جزییات حوزه‌ی فعالیت آقای فخری‌زاده گفت: «نیروهای مسلح هر کشوری دارای بخشی است که بتوانند در مقابل حملات شیمیایی و هسته‌ای کشورهای دیگر پدافند انجام دهد، این کار نیاز به ایجاد زیرساخت‌هایی دارد و یک مسئله‌ی علمی جدی است که آقای فخری‌زاده در این زمینه گام‌های بلندی را برای کشور برداشت و زیرساخت‌های پدافند هسته‌ای را به نحو احسن ایجاد کرد».

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا