خرید تور تابستان ایران بوم گردی

نجات ده نفر از «کارخانه تولید نوزاد»

دویچه‌وله نوشت: پلیس نیجریه ۱۰ نفر، از جمله چهار کودک، چهار زن باردار و دو زن دیگر را از یک “کارخانه تولید نوزاد”نجات داد.

به گفته سخنگوی پلیس، این عملیات نجات از  یک زایشگاه غیرقانونی روز سه‌شنبه ۱۳ نوامبر در منطقه مووی در جنوب غربی ایالت اوگون صورت گرفته است.

آبیمبولا اویه‌یمی، سخنگوی پلیس به خبرگزاری فرانسه گفت: «بر پایه اطلاعی که به دست پلیس رسید، مأموران به این زایشگاه غیرقانونی حمله و ده نفر را نجات دادند که در میان آنها چهار کودک و شش زن هستند که دو تن از این زنان باردارند.»

او گفت زنان به پلیس گفته‌اند که صاحب آنها افرادی را مأمور می‌کرده تا آنها را حامله کنند سپس نوزادان را پس از تولد برای کسب سود می‌فروخته است.

این گونه “کارخانه‌ها” به طور معمول غیرقانونی نیستند؛ اینها نهادهایی هستند که خود را کلینیک پزشکی خصوصی معرفی می‌کنند و زنان باردار در آن مستقر می‌شوند و در آن نوزاد خود را در معرض فروش می‌گذارند.

در مواردی اما زنان جوان برخلاف میل خود در آنجا حبس و به آنها تجاوز می‌شود و سپس نوزاد آنها در بازار آزاد به فروش می‌رسد.

سخنگوی پلیس گفت که دو فرد مظنون، یک مرد معلول و دختر صاحب کلینیک، در این رابطه دستگیر شده‌اند. او افزود، “صاحب کلینیک متواری است اما تمام تلاش خود را به خرج خواهیم داد تا او را دستگیر و دادگاهی کنیم”.

به گفته سخنگوی پلیس، صاحب این مرکز که یک زن است، پیش از این با همین جرم دستگیر شده است: «او در اوایل سال جاری به اتهام تجارت با انسان در برابر دادگاه قرار گرفته و با وثیقه آزاد شده و به شغل معمول خود بازگشته بود.»

در نیجریه یورش پلیس به زایشگاه‌ها، به ویژه در جنوب این کشور، به کرات اتفاق می‌افتد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا