خرید تور تابستان ایران بوم گردی

نامه‌ی رییس خانه احزاب به قالیباف

شهاب‌الدین صدر، رییس خانه احزاب ایران در نامه‌ای به رییس مجلس شورای اسلامی نوشت: توقع داریم به شرایط قانونی ثبت نام داوطلبان ریاست جمهوری «دبیران کل احزاب قانونی» اضافه شود.

به گزارش خبرگزاری فارس، رییس خانه احزاب ایران در راستای پیشنهادات و نظرات خانه احزاب ایران درباره طرح اصلاح قانون انتخابات و تعیین شرایط نامزدهای ریاست جمهوری طی نامه‌ای به محمدباقر قالیباف، رییس مجلس شورای اسلامی نوشت: توقع داریم به شرایط قانونی ثبت نام داوطلبان ریاست جمهوری «دبیران کل احزاب قانونی» اضافه شود.

در این نامه آمده است: پیرو نامه شماره ۱۲۷۳/خ/د به تاریخ ۹۹/۷/۳۰ در مورد پیشنهادات و اصلاحات مورد نظر پیرامون طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات ریاست جمهوری که در دستورکار مجلس شورای اسلامی قرار دارد و با توجه به اهمیت طرح مذکور و جایگاه احزاب در نظام مردم سالاری دینی جمهوری اسلامی، توقع آن بود که حضرتعالی و نمایندگان محترم به اصلاحات و پیشنهادات ارسالی عنایت لازم را می نمودید.

در این نامه تصریح شده است: خانه احزاب ایران به نمایندگی از احزاب و گروههای سباسی قانونی کشور (اصولگرایان، اصلاح طلبان، مستقلین و اعتدالگرایان) پس از ساعت‌ها بحث و بررسی کارشناسی موارد مورد نظر را تنظیم و به مجلس شورای اسلامی ارسال کرد.

صدر در این نامه تاکید کرد: مگر می شود در کشوری که نهادهای اصلی آن اعم از ریاست جمهوری، مجلس شورای اسلامی، مجلس خبرگان و شوراهای اسلامی شهر و روستا براساس آرای مستقیم مردم و در انتخابات سراسری شکل می گیرند بدون نقش فعال احزاب و گروههای سیاسی فعالیت های سیاسی و اجتماعی با حضور گسترده اقشار مختلف مردم انجام شود؟

در این نامه آمده است: در روزهای اخیر در جلسات علنی مجلس شورای اسلامی لیستی از پست ها و مسیٔولیت‌های مختلف برای شرایط ثبت نام داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری تصویب شده است، حال آنکه قبل از هر کدام از این پست‌ها دبیران کل احزاب قانونی کشور باید مورد توجه نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی، که اکثریت آنها با حمایت احزاب و جبهه‌های سیاسی وارد مجلس شده اند، قرار می‌گرفت.

رییس خانه احزاب در نامه خود به رییس مجلس تاکید کرد: احزاب و گروههای سیاسی قانونی کشور از جنابعالی و نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی توقع دارند که به این موضوع توجه و به شرایط قانونی ثبت نام داوطلبان ریاست جمهوری، دبیران کل احزاب قانونی اضافه شود.

خانه احزاب در تاریخ ۲۱ مهر ۹۹ در نامه‌ای به رییس مجلس شورای اسلامی پیشنهادات و نظرات اصلاحی خود درباره نقش احزاب در طرح اصلاح قانون انتخابات را ارائه کرده بود.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا