خرید تور تابستان ایران بوم گردی

جزییات کنکور عجیب در کره جنوبی [+عکس]

ایسنا به نقل از لس‌آنجلس تایمز نوشت:  کره جنوبی امروز پنجشنبه، ۳ دسامبر سال ۲۰۲۰ میلادی پس از یک تاخیر دو هفته‌ای و علی‌رغم نگرانی‌ها برای افزایش بیشتر کرونا ویروس، آزمون ورودی دانشگاه‌های خود را برگزار کرد.

تقریبا نیم میلیون دانشجو در این آزمون شرکت کردند. این در حالی است که این کشور با موج سوم شیوع کرونا دست و پنجه نرم می‌کند و در هفته‌های اخیر تعداد روزانه مبتلایان به کرونا در کره جنوبی به حدود ۵۰۰ نفر می‌رسد.

شاید بتوان گفت در میان تمان کشورهای دنیا، شبیه‌ترین شیوه به ایران برای ورود به دانشگاه متعلق به “کره جنوبی” است.

کنکور این کشور “سونن” نام دارد و از کنکور ایرانی طولانی‌تر است. برگزاری آزمون برای بیش از نیم میلیون دانش آموز کره‌ای تقریبا یک روز کامل طول می‌کشد و در میانه راه، به بچه‌ها برای ناهار و استراحت یک ساعتی وقت می‌دهند.

نحوه طراحی سوالات هم اینگونه است که هر سال گروهی متشکل از حدود ۵۰۰ معلم از سرتاسر کره جنوبی انتخاب می‌شوند و به مدت یک ماه به مکانی نامعلوم در استان کوهستانی گنگوان منتقل می‌شوند. اعضای گروه حق ندارند از هدف این سفر با کسی حتی همسرانشان حرف بزنند و باید بهانه‌ای بتراشند. هنگام ورود به کمپ طراحی آزمون، تلفن‌های همراهشان را تحویل می‌دهند و عملا به مدت یک ماه از ارتباط با دنیای بیرون محروم می‌شوند.

در جامعه بسیار رقابتی حاکم بر کره جنوبی، پذیرش در دانشگاه به عنوان یک معیار تعیین کننده برای بسیاری از جنبه‌های زندگی فرد از جمله شغل، میزان درآمد و وضعیت اجتماعی تلقی می‌شود.

برگزاری این آزمون حتی در یک سال معمولی هم با چالش‌های متعددی مواجه است، چه برسد به سال کرونایی!

دلیل این امر هم این است که در روز برگزاری کنکور بسیاری از مشاغل کشور تعطیل می‌شود و حتی پرواز هواپیماها متوقف می‌شود تا صدای آنها دانشجویان را با اختلال شنیداری مواجه نکند.

کنکور ۲۰۲۰ کره جنوبی علاوه بر شرایط جدی برگزاری این آزمون، کرونا ویروس را هم به همراه دارد و جمعیت زیادی ار این کشور را در معرض خطر ابتلا قرار داده است.

به گفته وزارت آموزش و پروش کره جنوبی، در میان کسانی که روز پنجشنبه در آزمون شرکت کردند، ۳۵ دانش‌آموز با تست مثبت کرونا وجود دارند و همچنین ۳۸۷ نفر دیگر هم مجبور به جداسازی شدند.

مقامات آموزشی این کشور گفتند که داوطلبان در بیمارستان و در مراکز آموزشی جداگانه امتحان می‌دهند.

“یانگ” از داوطلبانی است که برای سومین سال متوالی در این آزمون شرکت می‌کند و آزمون امسال را بسیار پر استرس خطاب کرد.

یکی دیگر از داوطلبان این آزمون گفت: زمانی‌که در خانه برای کنکور تمرین می‌کردم و شرایط آزمون را شبیه‌سازی کردم، در تمام مدت ماسک داشتم، ولی ماسک بسیار اعصاب خردکن بود و باعث شد عینکم مداما بخار کند.

“چو” دختری که در آزمون امروز شرکت می‌کند، اظهار کرد: درست یا غلط جواب دادن حتی یک سوال می‌تواند در نوع دانشگاه تفاوت ایجاد کند. او امیدوار است برای برای رشته مهندسی، وارد یک دانشگاه سطح بالا شود.

در آزمون طاقت فرسای امروز کره جنوبی همه داوطلبان باید از ماسک استفاده کنند و بین میزها از یک سری ورقه‌های پلاستیکی جداکننده استفاده شده است. قبل از ورود به سالن امتحان، تب داوطلبان چک شد و مراکز بهداشتی تا همین دیشب مرتب از دانش‌آموزان تست ابتلا به کرونا دریافت کردند.

چنین شرایطی سبب شد تمامی داوطلبان، آزمون امسال را بسیار پراسترس‌تر بدانند.

رئیس جمهور کره جنوبی این آزمون را حتی نسبت به انتخابات عمومی یک چالش بزرگتر دانست و گفت: در این آزمون دانش‌آموزان، اساتید و پرسنل که تعداد آن‌ها به حدود ۶۱۰ هزار نفر می‌رسد، تمام روز در یک محیط سربسته در کنار هم هستند.

برای آزمون امروز والدین این دانش‌آموزان به عبادت می‌پردازند و برای فرزندان خود دعا می‌کنند. البته عبادتگاه‌های کره جنوبی از چند روز قبل از آزمون پذیرای والدین است.

انتهای پیام

بانک صادرات

یک پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا