خرید تور تابستان ایران بوم گردی

عضو کیهان حکم موسوی و کروبی را هم صادر کرد: اعدام!

عضو شورای سردبیری روزنامه کیهان درباره ی آنچه «جرائم سران فتنه» خواند، بدون اشاره به عدم برگزاری دادگاهی با حضور متهمان، گفت: حکم سران فتنه براساس فقه و قانون، اعدام است.

به گزارش انصاف نیوز، «حسین شمسیان» در پاسخ به سوال خبرنگار تسنیم درباره ی آنچه «نحوه برخورد قضایی با سران فتنه و عاملان حوادث سال 88» خوانده است، گفت:

– از نظر فقهی و مبانی دینی، دستورات روشنی درباره نحوه برخورد با این افراد داریم که نشان می‌دهد مواجهه با این افراد باید حداکثری باشد.

– در فقه قاعده‌ای داریم که می‌گوید هرکسی برای ترساندن مردم سلاح بکشد “فهو محارب” یعنی این شخص محارب است. از نظر فقهی این فرد باید تواما دو کار انجام دهد، اول اینکه اقداماتش ترس مردم را درپی داشته باشد و دیگر اینکه دست به اسلحه ببرد و در بین مردم ایجاد ارعاب کند. این اتفاق در فتنه 88 به روشنی افتاد، تعدادی از مردم مومن و انقلابی در اثر اقدامات شرورانه فتنه‌گرها در خیابان‌های مختلف تهران به شهادت رسیدند و جو روانی و وحشت بر جامعه حاکم شده بود.

– این قاعده‌ای است که فقه پیش روی ما قرار داده است. در قانون هم براساس همین قاعده مسیری معین شده و قانون مجازات اسلامی اقدام علیه امنیت ملی را از مهمترین جرائم برشمرده و برای آن مجازات مختلفی تا اعدام در نظر گرفته است.

– حدود سه سال قبل قوه قضائیه در یک اقدام خوب و مثبت دو فرد کیف‌قاپ  را که در روز روشن با ترساندن مردم از طریق چاقو و سلاح سرد در خیابان به شخصی حمله کردند را مورد تعقیب قرار داد و آنها را نه به خاطر سرقت که مبلغ آن کمتر از 100 هزار تومان بود، بلکه به خاطر ایجاد رعب و وحشتی که در جامعه بر اثر انتشار آن فیلم به وجود آمده بود، اعدام کرد.

– طبیعتا وقتی مجازات دو فردی که با استفاده از سلاح سرد در خیابان فرعی عده‌ای را ترساندند، مرگ است که مجازات درستی است به طور طبیعی  مجازات کسی که کشور را به تعبیر مقام معظم رهبری به لبه پرتگاه برده به مراتب بیشتر از اینهاست.

– نظام نسبت به عوامل میدانی این حادثه حداکثر رأفت را نشان داد. بسیاری از افرادی که مستحق مجازات‌های سخت بودند به حبس‌های کوتاه مدت محکوم شدند، برخی از این حبس‌ها هم تعلیق شد و یا با عفو رهبر انقلاب این افراد آزاد شدند و زندگی عادی خود را دارند، البته بعضی از آنها نمک‌نشناسی کرده و ادعاهایی را مطرح می‌کنند.

– در مورد آمرین و بانیان فتنه 88 ماجرا کاملا متفاوت است. اینگونه  نیست که این افراد ندانسته و فریب خورده چنین اقداماتی را انجام داده باشند، متأسفانه آنها تا آخرین روزی که به حصر نرفته بودند، فعل و انفعالات ضد انقلابی‌ خود را انجام می‌دادند، حتی وقتی وقایع روز عاشورا و 6 ‌دی ماه اتفاق افتاد، آقای موسوی بیانیه داد و توهین‌کنندگان به پرچم امام حسین(ع) و عزاداران سیدالشهدا(ع) را با عنوان مردم خداجو خطاب کرد. این نشان می‌دهد آنها هوشمندانه و آگاهانه این مسیر را طی می‌کردند و بحث اشتباه و خطا را نمی‌توان برای آنها متصور شد.

– اگر هم فرض بگیریم اشتباه و خطایی کردند تاکنون چنین چیزی از زبان آنها (سران فتنه) بیان نشده است؛ بعضی از عوامل و دست‌اندرکاران  فتنه بعدها در محافل خصوصی اعلام کردند تقلب ممکن نبوده، ولی سران فتنه هرگز در منظر مردم توبه نکردند و یا با صراحت به مردم نگفتند دروغ گفتیم و  تقلب نشده، طبیعتا مجازات این افراد با کسی که به طور سهوی و اشتباهی رفتاری از او سرزده، کاملاً فرق می‌کند.

– اگر بحثی در مورد رفع حصر باشد اولین کاری که دستگاه قضایی تکلیف قانونی براساس قانون اساسی دارد، رسیدگی و تعیین اشد مجازات برای این افراد است که حداقل مجازات برای این افراد اعدام است و این را باید قیاس کنیم با کسانی که تخلفات و جرائم بسیار به مراتب کمتری انجام دادند و قانونا به مرگ محکوم می‌شوند و کیفر را تحمل می‌کنند، این حداقل کاری است که قوه قضائیه می‌تواند در حق این افراد انجام بدهد.

به گزارش انصاف نیوز، میرحسین موسوی و مهدی کروبی از بهمن ماه سال 89 در حصر خانگی به سر می برند و تاکنون در هیچ دادگاهی شرکت نکرده اند و هیچ خبری هم درباره ی رسیدگی به پرونده های احتمالی آنها شنیده نشده است. این دو بارها خواستار رسیدگی اتهاماتی که درباره ی آنها مطرح می شود، در دادگاه شده اند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. دو کلام هم از ننه عروس! بزودي … چون کلام حق است : وسيعلم الذين ظلموا اي منقلب ينقلبون.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا