خرید تور تابستان ایران بوم گردی

پیام تسلیت خانواده شریعتی برای درگذشت محمد ملکی

پیام تسلیت خانواده دکنر شریعتی برای درگذشت محمد ملکی را به نقل از کانال تلگرامی احسان شریعتی می‌خوانید:

«هو الحی

«… از گروندگان رادمردانى ‌هستند كه بر سر پیمانی که با خداوند بسته بودند به‌راستی ایستادند؛ برخى‌ تا به ‌پایان آن پیمان رفتند و برخى چشم به‌راه‌ اند و هرگز دگرگونش نساخته‌اند …»

دکتر محمد ملکی درگذشت. نواندیش موحد، مبارز آزادی‌خواه، استقلال و عدالت‌‌طلب دوران پیش از انقلاب، تلاش‌گر مدافع حقوق بشر-و-شهروند پس از انقلاب، از میان ما رفت. نخستین ریاست دانشگاه تهران در صدر انقلاب که ادارهٔ آن‌را شورایی کرد و با رأی اکثریت اساتید در سمت خود ابقاء شد و تا پایان از استقلال نهاد دانش و حریم دانشجو دفاع کرد و از همین‌رو و نیز به‌جرم دفاع از حقوق و آزادی‌های مدنی و شهروندی سال‌ها زندان را تحمل کرد، همسر و فرزندانش آزارها دیدند و برغم همهٔ فشارها، مصائب، آسیب‌ها و بیماری‌های جسمی، هیچ‌گاه انگیزه و نشاط جوانی را از دست نداد و همواره تا کهنسالی و آخرین نفس بی‌‌هیچ‌ مصلحت‌اندیشی به بیان روشن و رسای آنچه حقیقت می‌دانست در برابر قدرت و خطاب به مردم پرداخت و به حضور فعال خود در همهٔ صحنه‌ها ادامه داد و بارها همراه با یاران طالقانی و شریعتی گرفتار پیگرد و بازداشت شد و سرفراز بیرون آمد…، سرانجام با جدا افتادن از فرزندان در سال‌های پایانی عمر خویش و بویژه در ماه‌های گذشته با از دست‌دادن همسر همراه، زنده‌یاد قدسی میرمعز، جسم رنجدیده‌اش دیگر تاب تداوم حیات را نیآورد. مبارز موحد و روشنفکر متعهد و پرشور ما، قریحه‌ و لطافتی شاعرانه داشت و در دوران زندان روایت خویش از تاریخ صدر اسلام و پیامبر آگاهی را به نظم درآورده بود.

روح او قرین رحمت الهی، آمرزش و آرامش ابدی باد؛ نام و یاد او همچون نمادی تاریخی از تلاش‌های ملی و مردمی سدهٔ گذشتهٔ سرزمین ما و ارزش‌های متعالی توحیدی و انسانی، هماره بزرگ و زنده خواهد ماند. فقدان جسمانی او را به فرزندان، خویشان و یاران همراهش تسلیت می‌گوییم.

خانواده شریعتی، ۱۲ آذر ماه ۱۳۹۹»

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا