خرید تور تابستان ایران بوم گردی

تحلیل اکبر اعلمی از تصاویر محل ترور شهید فخری‌زاده

اکبر اعلمی، ‌نماینده ادوار مجلس و وکیل پایه یک دادگستری، با انتشار تصاویر زیر در کانال تلگرامی خود نوشت:

تحلیل اطلاعات بدست آمده از تصاویر محل ترور شهید محسن فخری‌زاده

یک. باتوجه به نشان‌گذاری درختان کنار خیابان(شماره‌های ۱ تا ۸) و محاسبه ابعاد جدول‌های سیمانی خیابان محل حادثه که طول هریک ۵۰ سانتی متر است و احتساب طول نیسان مدل تینا ایکس‌وی ۲۵۰ که ۴.۸۵۰ متر مربع است، می‌توان تخمین زد که فاصله نیسان منفجر شده که در کنار تیر برق متوقف شده بود با جلوی خودروی حامل شهید محسن فخری‌زاده، حداکثر حدود ۲۰-۳۰ متر بوده است. بنابراین ادعای این که خودرو نیسان در فاصله ۱۵۰ متری اتومبیل شهید متوقف بوده است ضعیف بنظر می‌رسد.

دو. سناریوی «هیچ عامل انسانی در محل ترور حضور نداشته و تیراندازی‌ها از یک دستگاه تیربار اتوماتیک کنترل از راه دور، شلیک‌های متعددی به سمت شهید صورت می‌گیرد» نیز بسیار ضعیف بنظر می‌آید، زیرا:

۱. آستانه تحمل شیشه ضدگلوله محدود است و حداکثر سه گلوله را در خود نگه می دارد و گلوله چهارم شیشه را شکسته و از آن عبور می‌کند. در تصاویر شیشه مقابل نشکسته است.

۲. باتوجه به متوقف شدن خودروی هدف در مقابل نیسان منفجر شده، شکستگی شیشه مثلثی پشت راننده و حفره‌ ایجاد شده در بالای باک خودرو و پارگی صندلی عقب نمی تواند ناشی از اصابت ترکش‌های نیسان منفجر شده مقابل خودروی شهید فخری‌زاده و یا تیراندازی از مقابل باشد. بلکه بیانگر این واقعیت است که مهاجم یا مهاجمین ازعقب و سمت چپ خودرو نیز از فاصله نزدیک به سرنشینان داخل اتومبیل شلیک کرده‌اند.

۳. شکستگی شیشه مثلثی ضدگلوله عقب خودرو و فرور رفتگی زوار شیشه به داخل حاکیست که بیش از سه گلوله از سمت چپ خودرو توسط مهاجم یا مهاجمان شلیک و شیشه ضدگلوله را خرد کرده است.

۴. از ظواهر برآمدگی‌ و بریدگی‌های حفره‌های ایجاد شده در بدنه سمت چپ صندوق عقب و بالای باک اتومبیل که در تصاویر از داخل به خارج دیده می‌شود، چنین استنباط می‌شود که احتمالا از داخل اتومبیل نیز از یک زاویه خاص بصورت رگباری به سمت مهاجم یا مهاجمین حاضر در سمت چپ اتومبیل شلیک شده است و احتمال دیگر این است چیزی در داخل اتومبیل منفجر و برآمدگی و حفره بالای باک ناشی از ترکش‌های آن است.

۵. از محل خونریزی کنار لاستیک عقب چنین بنظر می‌رسد که یکی از هدف‌ها در حین خروج از درب پشتی راننده توسط مهاجم یا مهاجمین مورد اصابت گلوله قرار گرفته است. اگر تیراندازی از روبرو و توسط مسلسل خودکار صورت گرفته بود، در حین خروج هدف از خودرو که درب اتومبیل باز بوده باید آثاری از شلیک بر روی درب سمت چپ وجود داشته باشد.

۶. تصاویر خودرو حاکیست که دستکم پنج گلوله از مقابل اتومبیل هدف فقط به سمت راننده شلیک شده است که سه فشنگ به شیشه جلوی سمت راننده، یکی از آنها به وسط کاپوت و احتمالا یک یا دو گلوله هم به آینه سمت راننده اصابت و آنرا از اتومبیل جدا کرده است.

۷. از تصاویر منتشر شده چنین بنظر می‌رسد که تروریست‌ها برای متوقف کردن خودروی حامل شهید فخری‌زاده ابتدا نیسان بمب‌گذاری شده را منفجر کرده‌اند تا در اثر این انفجار راننده خودروی هدف غافلگیر و و برای انجام عملیات تروریستی ناچار به توقف شود.

هدف در ۲۰-۳۰ متری نیسان متوقف شده است. پس از توقف اتومبیل هدف، ابتدا یک یا چند تروریست از مقابل به خودروی حامل شهیدفخری زاده شلیک کرده‌اند.
راننده و سرنشین پشت سر راننده از دربهای عقب و جلو در حین خروج از اتومبیل، از سوی تروریست‌ یا تروریست‌هایی که در سمت چپ خودرو مستقر بوده‌اند مورد اصابت گلوله واقع شده‌اند و احتمالا یکی از سرنشینان نیز از داخل به سوی تروریست‌ها شلیک کرده است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا