خرید تور تابستان ایران بوم گردی

دو دانشمندی که هسته‌ای بودنشان کتمان شد!

مصطفی معین، وزیر علوم دولت اصلاحات در صفحه‌ی اینستاگرام خود نوشت:

در تاریخ ۲۶ دی ۱۳۸۵، دکتر اردشیر حسین پور استاد فیزیک هسته ای دانشگاه شیراز و سرپرست آزمایشگاه تحقیقاتی مالک اشتر در خوابگاه صدرای دانشگاه با گاز رادیواکتیو توسط عوامل موساد ترور شد.

در آن زمان ترور این دانشمند برجسته هسته ای از سوی مقامات تکذیب شد و او به عنوان مورد گازگرفتگی معمولی، غریبانه به خاک سپرده شد!

پس از مدتی روزنامه های ساندی تایمز و تایم و در تاریخ ۴ فوریه ۲۰۰۷ روزنامه هارتص ترور حسین پور به دست موساد را افشا کردند و هارتص همچنین تهدید کرد که “این اول کار است!”

از آن تاریخ تا این زمان ۶ دانشمند اتمی ایران بدست رژیم صهیونیستی ترور شده اند ولی به جای کشف و ریشه کنی نفوذ در سیستم اطلاعات و امنیت کشور، هر بار صورت مساله پاک و یا مانند شهادت دکتر محسن فخرزاده با آن برخورد سیاسی- جناحی شده است!

از نوشته های شهید:‌ «در طی سی سال تحصیل بر این اعتقاد بوده ام که تفکر و یادگیری علوم ، سبب کسب معرفت  و به استخدام گرفتن استعدادها و امکانات به ودیعه گذاشته شده در جهان خلقت میگردد. از این رهگذر تسخیر جهان آفرینش و آنچه در آن است به مرور و با افزایش سطح علم و آگاهی انسانها از قوه به فعل میرسد ( و سخر لکم ما فی السماوات و ما فی الارض جمیعا )  این دیدگاه سبب لذتبخش شدن و گذراندن سالهای زندگی اینجانب در راه کسب علم شده است.»


هادی موسوی در صفحه‌ی توییتر خود نوشت:

‏آقای فریدون عباسی می‌گوید: «گفتند نگو ‎فخری‌زاده دانشمند هسته‌ای بوده. آیا این درست است؟ من باید کتمان حقیقت کنم چون آقایان این‌طور می‌خواهند؟»

* آقای دکتر عباسی، یادتان هست، بعد از ترور شهید ‎علیمحمدی، سازمان انرژی اتمی اطلاعیه داد که ایشان دانشمند هسته‌ای نبوده؟‌ ان موقع اشکال نداشت؟

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا