خرید تور تابستان ایران بوم گردی

مسئول سیاست خارجی اروپا: برجام به خواب زمستانی رفت اما…

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: کسانی هستند که منافعشان در زنده نماندن برجام است. منافع خیلی‌ها در این است که برجام پابرجا نماند. اروپا خیلی علاقه‌مند به نجات آن بوده است. من باید آن را زنده نگه می‌داشتم، این توافق به خواب زمستانی فرو رفته اما هنوز نمرده است.

به گزارش فارس، «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در مصاحبه‌ای با شبکه «یورو نیوز» در پاسخ به سوالی درباره تاثیر اقدام تروریستی اخیر در به شهادت رساندن «محسن فخری‌زاده» بر مذاکرات میان آمریکا و ایران برای بازگشت واشنگتن به برجام که «جو بایدن» از آن سخن گفته، گفت این اقدام کار هر کسی بوده قطعاً با هدف تسهیل این مذاکرات انجام نشده است.

وی افزود: قطعاً کسانی هستند که منافعشان در زنده نماندن این توافق است. منافع خیلی‌ها در این است که برجام پابرجا نماند. اروپا خیلی علاقه‌مند به نجات آن بوده است. من باید آن را زنده نگه می‌داشتم، این توافق به خواب زمستانی فرو رفته اما هنوز نمرده است.

این مقام ارشد اروپایی در ادامه گفت: ما باید فکر ایرنی‌ها را درک کنیم، چون حق دارند که احساس کنند به آن‌ها خیانت شده است. و احتمالاً آن‌ها هستند که نمی‌خواهند دوباره با همان کارت‌ها بازی کنند. اما باید منتظر بمانیم.

او در پاسخ به سوالی درباره نظرش در خصوص دست داشتن رژیم صهیونیستی در این جنایت گفت: من اطلاعات دیگری غیر از آنچه می‌توانم در عموم درباره آن اظهارنظر کنم، ندارم.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا