خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«دولت یک کار برای خانم‌ها انجام داد که جلوی آن را گرفتند»

یک وکیل دادگستری، ابطال مصوبه‌ی دستور العمل اجرایی نحوه انتخاب و انتصاب مدیران حرفه‌ای در دستگاه‌های دولتی توسط دیوان عدالت اداری را که به تبعضی مثبت برای زنان تاکید داشت، ناقص، غیر علمی و غیر دقیقی خواند.

پاک‌نیا: مصوبه‌ی دولت بر خلاف قانون نیست

بر اساس این مصوبه، زنان و جوانان کشور، با اثبات توان تخصصی، حرفه ای و تجربی خود، امکان تصدی پست‌های مدیریتی در سازمان‌ها و مؤسسات دولتی را به اندازه‌ی حداقل ۳۰ درصد به دست می‌آوردند اما با لغو آن، فرصت رقابت عادلانه را از آنان سلب می‌شود. شورای عالی اداری در تبصره 2 ماده 2 این دستور العمل وعده داده بود که تا پایان برنامه ششم توسعه، نسبت مدیران زن در سِمَت‌های مدیریتی به 30 درصد افزایش یابد.

بابک پاک‌نیا درباره‌ی ابطال این مصوبه به انصاف نیوز گفت: این مصوبه‌ی دولت بر خلاف قانون نبوده است، اتفاقا چند روز پیش به همراه خانم دکتر فائزه هاشمی هم یک جلسه‌ای داشتیم و همچنین درباره‌ی این موضوع با بسیاری از خانم‌ها هم صحبت کردیم.

او ادامه داد: متاسفانه تحلیلی که هیئت عمومی دیوان عدالت اداری ارائه داد ناقص، غیر علمی و غیر دقیقی بود. طبق قانون تنها کسی که می‌تواند مصوبه را غیر علمی اعلام کند فقط دستور شخص رئیس قوه قضاییه است. تلاش می‌کنیم تا لایحه‌ای را با مشارکت گروه‌های مختلف تنظیم کنیم و از رئیس قوه قضاییه درخواست کنیم تا خلاف شرع بودن مصوبه‌ی دیوان عدالت را اعلام کند که بی‌اثر شود.

پاک‌نیا تاکید کرد: فعلا در حال جمع‌آوری مستنداتی هستیم تا طی روزهای آینده این تلاش را به مرحله‌ی اجرایی برسانیم. دولت روحانی یک کار برای خانم‌ها انجام داد که جلوی آن را هم گرفتند.

درخواست از رئیسی درباره‌ی سهمیه ۳۰ درصدی مدیریت زنان

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا