خرید تور تابستان ایران بوم گردی

توییت انصاف | واکنش‌ها به بیانیه دبیرخانه شعام درباره اقدام مجلس علیه برجام

توییت‌هایی در واکنش به بیانیه‌ی دبیرخانه‌ی شورایعالی امنیت ملی [لینک] درباره‌ی مصوبه‌ی اخیر مجلس پیرامون برجام را به انتخاب خبرنگار انصاف نیوز می‌خوانید:

دیاکو‌ حسینی: ‏حالا که به شیوه ای غیرمرسوم با دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی طرحی نو درانداخته اید و نظر صریح رئیس شورای عالی امنیت ملی، وزارت خارجه و سازمان انرژی اتمی را نادیده گرفته اید، حداقل مسئولیت همه پیامدهای منفی و پیش بینی شده این طرح را هم بپذیرید و از امروز دیگران را مقصر نکنید.

سارا معصومی: ‏تل‌آویونشینان ‎#شهید_محسن_فخری_زاده  را ترور کردند، در تهران در پاسخ، بهارستان نشین‌ها، پاستورنشین‌ها را به ۲۵ سال حبس تهدید کردند، در ادامه، دبیرخانه شورای امنیت ملی به رییس شورای امنیت ملی هشدار داد که سیاسی بازی ممنوع!
باور کنید اینجا ‎#ایران است و‌ این توییت طنز نیست.

آرمین منتظری: ‏‏وقتی سعی می کنید رضایت گروه های سیاسی را جلب کنید ممکن است به چنین متنی برسید. متنی که در واقع باید فراجناحی و صرفا مبتنی بر امنیت ملی باشد اما نیست.

حجت مرتجی: ‏شورایی را که نظر دبیرخانه آن با نظر رییس آن ‎#روحانی ،  متفاوت باشد، چگونه باید تحلیل کرد؟

سیدصادق حسینی: ‏در حالی که واکنش ها به موضوع مصوبه ی برجامی مجلس روند کاهشی داشت و طرفین موضع گیری ها و حملاتشان به یکدیگر را انجام دادند، دبیرخانه شورایعالی امنیت ملی تصمیم گرفت با انتشار بیانیه ای، بر آتش این مجادلات بدمند.

مهدی محمدی: ‏بیانیه دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی در تایید وجود مصوبه و همچنین هماهنگی در تدوین قانون ضد تحریمی مجلس، یک مجادله سیاسی نیست. این بیانیه نشان دهنده وجود یک عزم ملی فراجناحی برای تغییر ریل ازبی عملی به ‘تولید قدرت’ است. کسانی که این عزم ملی را مخدوش کنند، مسئول فشارهای آتی هستند.

میثم بهروش: ‏امیدوارم این “عزم ملی” برای”تولید قدرت” کار را به جایی نرساند که چین و روسیه هم (که در ازای بهره‌کشی تاریخی از کشور، اندکی هوای ایران را در مجامع بین‌المللی دارند) به جبهه مقابل بپیوندند.
شما این مسیر را پیشتر رفتید و نتیجه‌اش ائتلاف‌ جهانی و ۶ قطعنامه شورای امنیت علیه ایران شد.

زینب صفری: ‏دبیرخانه شورای‌عالی امنیت‌ملی بیانیه داده گفته “این قانون(اقدام راهبردی برای لغو تحریمها) مساله خاصی به زیان مصالح ملی ایجاد نمی‌کند”
یعنی رییس جمهور به عنوان رییس شورای عالی امنیت ملی یه چیزی میگه و دبیرخانه شورا تکذیبش میکنه؟! رییس جمهور در این حد هم یعنی اختیار نداره؟!

مصطفی فقیهی: ‏لابد رییس جمهور اختیارش از دبیر کمتر است که رییس یک‌چیز می‌گوید و دبیر،نقض آن!
البته مدت‌هاست که چنین است و با وجود پایان زمان حکم دبیر،‎#روحانی شهامت یا فرصت تغییر دبیر را نیافته!
ضمن آنکه پاس‌کاری مجلس با دبیر شورا، حکایت از تشکیل یک زوج انتخاباتی‌ست که بزودی صدایش درخواهد آمد

رضا ویسی: ‏سال آخر فعالیت روسای جمهور که در ایران فرا‌ می‌رسد و همه حس می‌کنند که دولت رفتنی است، دیگر حرف رییس‌جمهور همان حدی هم که از قبل خریدار داشت، خریدار ندارد و وزرا و استانداران و منصوبانش شروع به فاصله گرفتن از او می‌کنند. حکایت این روزهای دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی و روحانی.

محمد ایمانی: بیانیه دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی در تایید مصوبه ضد تحریمی مجلس و تاکید بر هماهنگی میان مجلس و شورا، تودهنی محکم به امثال واعظی، آشنا و… انبوهی از سیاست بازانی است که ادعا می کردند اقدام مجلس، غیر قانونی و در تقابل با با نظر شوراست؛ ‏همچنین ادعای واعظی درباره بی اهمیت نشان دادن دبیرخانه شورا، در حالی است که آقای روحانی قریب دو دهه دبیر همین دبیرخانه بوده و با همین سمت در سال های 82 تا 84 با تروئیکای اروپایی مذاکره کرد.
حضرات نشان دادند نه تنها سایر قوا و دستگاه ها، بلکه ش ع ا م را هم قبول ندارند.

مرحوم یوزف.ک: ‏بیانیه دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی را باید از انتها خواند نه از ابتدا، بخصوص آن بخشی که اشاره می کند به سواستفاده از شهادت فخری زاده بجای برنامه ریزی برای پاسخ کوبنده به دشمن غدار، دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی از جنس کودکستان های کف توییتر نیست.

اکبر گنجی: ‏در مورد نزاع حسن روحانی با قالیباف و شمخانی و مصوبه مجلس/ حسن روحانی به عنوان رئیس شورای عالی امنیت ملی مصوبه مجلس را رد کرد و خلاف مصالح به شمار آورد. قالیباف ادعا کرد که با هماهنگی شورای عالی امنیت ملی این اقدام را کرده اند. علی شمخانی به کمک قالیباف شتافت و با صدور بیانیه ‏دبیرخانه شورای امنیت ملی نوشت که مصوبه مجلس نه تنها زیانی برای مصالح ملی ندارد، بلکه مجلس در چند مرحله در این مورد با دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی رایزنی کرده و نظرات شورا را هم مورد توجه قرار داده اند. حالا سه احتمال مطرح می شود: الف- اگر شمخانی و قالیباف راست می گویند، ‏چرا رئیس شورای عالی امنیت ملی اطلاع ندارد و دو بار به طور علنی با مصوبه مجلس مخالفت می کند؟ ب- اگر اطلاع دارد، احتمالاً رأی شخصی او با رأی اعضای شورای عالی امنیت ملی تفاوت داشته و بدین ترتیب مخالفت خود را علنی ساخته است. پ- شاید هم قالیباف و شمخانی راست نمی گویند.

حمیدرضا مهدیزاده: ‏ظاهرا ‎#دبیر_شورای_عالی_امنیت_ملی که مقامی ‎#انتصابی است اختیاراتی به مراتب بیشتر از ‎#رئیس_شورای_عالی_امنیت_ملی که توسط ملت ‎#انتخاب شده، دارد.

آقای دیمیتری: ‏اگر این مصوبه بجای کمک به ‎#رفع_تحریم، با ضربه زدن به ‎#برجام موجبات تحریم های بیشتر علیه ایران را فراهم کرد، همه مسئولیت آن متوجه ‎#مجلس_انقلابی و «شورای عالی امنیت ملی» است. در آن صورت اصولگرایان حق هیچگونه اعتراضی به «‎#ظریف» و «وزارت امور خارجه» ندارند. تمام.

مسعود یارضوی: ‏بیانیه دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی بر خلاف آنچه آقای محمدی تحلیل کرده‌اند یک بیانیه غیر تعیین کننده و یک “دکان دو نبش” است که هرکس می‌تواند نتیجه خودش را از آن بگیرد!
وقت ناشناسی و نامدّبرانه بودن مصوبه هسته‌ای مجلس اگرچه محرز است اما به مرور زمان بیشتر اثبات خواهد شد.

مهدی عبدوست: ‏دبیرخانه اعلام استقلال کرده گویا😐❗

برهان مبیر: امنیت ملی چاره ای جز این نداشت چی کار میکرد می اومد مخالفت می کرد؟
ولی در نگاه من یه بازی سیاسی است برای انتخابات 1400 و نامزدی شمخانی
دست خودم نیست هیچ امیدی به اینها ندارم
‎#سرطان_اصلاحات

محمد توکلی: ‏دبیرخانه شورایعالی امنیت ملی: اقدام مجلس علیه برجام مضر نیست.
رئیس شورایعالی امنیت ملی: اقدام مجلس علیه برجام مضر است.
• یادآوری!
مدیریت آن دبیرخانه با کسی است که معتقد به اشتباه بودن امضای برجام است.

علی صمدزاده: ‏بیانیه دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی در تأیید قانون «اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از حقوق مردم» را شاید بتوان، کم‌نظیرترین بیانیه این شورا در ربط با منافع و امنیت ملی در دو دهه اخیر  و در پیوند سیاست داخلی و سیاست خارجی ‎#ایران دانست.
متن‌اش را با دقت بخوانید.

مهسا: ‏‎کودتای 88 دوباره در هرحال وقوع ست.
رییس شورای عالی امنیت ملی با 60 میلیون رای میگه مصوبه مجلس رو محکوم می‌کنه.
اما دبیرخانه این شورا تایید می‌کنه.
ورشکستگان و بازندگان انتخابات های بیست سال گذشته در حال انجام کودتای جدیدی هستند.

جلیل محبی: ‏بیانیه دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی  درخصوص قانون “اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از حقوق مردم” نشان داد دبیرخانه شورا جایی است که آلوده سیاست‌بازی نشده است.

حسین: ‏ اینطور که به نظر می‌آید، دبیرخانه ساز خود را می‌زند و به نوعی شورای عالی امنیت ملی را دور زده!
مهدی یوسفی: ‏‎قانون یک چیزه و نیت اصولگرایان مجلس چیز دیگه‌س. موضع دکتر ظریف هم نشان می‌ده اراده‌ای برای جلوگیری از تحقق آن نیت وجود داره که شعام هم در همین جهت حرکت کرده. البته جناب رئیس جمهور هم بهتره از فضای انتخابات خارج بشن.

بیات: ‏اینکه در این شرایط حساس، دبیر شورا از رئیس ش (رئیس جمهور) حمایت نکنه، یک نشانه است. رئیس فرمالیته است.

آرش: ‏فردا که گندش بلندشده،همه خواهندگفت من نبودم ،دستم بودتقصیرآستینم بود.فراربه جلو آغازشده.

حبیب معظمی: ‏این عکس ظاهراًتنها عکس شمخانی«درکنار»روحانیست.عکس زمان انتخابات سال 92 است که شمخانی دوروبر روحانی می پلکید ونشستی را از رزمندگان پیشکسوت درمسجد خوزستانی ها درحمایت ازوی فراهم کرد اما روحانی که پیروزشد و اوبه دبیری شوریعالی امنیت ملی رسید ازهمان ابتدا راهش را از رییس شورا جداکرد.

رضا بهرامی: ‏بیانیه ‎#دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی رو خوندید؟
اگه نخوندید باید بگم در این بیانیه، دبیر شورا یعنی ‎#علی_شمخانی به صراحت رییس شورا یعنی ‎#حسن_روحانی رو به سیاسی‌بازی در مسائل ملی متهم کرد.

دکتر غلامرضا خلیلی‌نیا: ‏بیانیه شورای عالی امنیت ملی رو بارها خوندم ولی متوجه نشدم…
شما فهمیدید؟

مهدی منتظر مهدی: ‏بیانیه دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی یه معنای مستتر داره: خفه خون بگیرید آقایون دولت بنفش

پسر شجاع:  دعوای بین دبیرخانه شورای امنیت ملی و رییس جمهور خنده دار نیست؟ دبیرخانه امنیت ملی چکاره است که با مجلس مستقیم تماس میگیره و لایحه قانونی پیشنهاد میکنه؟ مگر رییس جمهور رییس شورای امنیت ملی نیست؟! مملکت حسینقلی خانی صد تا شاه داره!!

رضا حاجی‌حسنی: ‏حسن روحانی و برخی مقامات دولتش از جمله اسحاق جهانگیری و علی ربیعی ضمن انتقاد از مصوبه مجلس، موضوع را خارج از اختیارات قوه مقننه، فراقوه‌ای‌ و در حوزه تصمیم‌گیری شورای عالی امنیت ملی خوانده بودند.
به نظر می‌رسد دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی در بیانیه‌اش به دولت رودست زده است.

آریو: ‏فردا شمخانی شیخ حسن رو به شورای امنیت ملی راه نده هم تعجب نمی‌کنم!

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا