خرید تور تابستان ایران بوم گردی

“امنیت اسرائیل اولویت اصلی روسیه است”

معاون وزیر خارجه روسیه در گفتگو با یک شبکه آمریکایی گفت: همه از جمله  ایرانی‌ها می‌دانند که روسیه به امنیت اسرائیل پایبند است و امنیت اسراییل یکی از اولویت‌های اصلی ما است.

به گزارش اعتدال، سرگئی ریابکوف با شبکه سی‌ان‌ان گفتگو کرده و گفته: روسیه هیچگاه در سوریه همپیمان ایران نیست و امنیت اسراییل هم برای مسکو از اولویت‌های اصلی به حساب می‌آید. معاون وزیر خارجه روسیه همچنین مدعی شده: مسکو قصد داشت نفوذ نظامی و سیاسی ایران در سوریه را بکاهد اما این موضوع با اعمال مجدد تحریم‌ها علیه ایران – توسط ترامپ- متوقف شد.

این مقام بلندپایه وزارت خارجه روسیه همچنین گفت: همه از جمله خود اسراییلی‌ها، سوریه، ایران،ترکیه و حتی آمریکا می‌دانند که روسیه به امنیت اسراییل پایبند است و امنیت اسراییل یکی از اولویت‌های اصلی ما است.

ریابکوف همچنین مدعی شد: ما به دنبال این بودیم که نیروهای ایرانی تا ۸۵ کیلومتری مرزهای اسراییل و سوریه و حتی بیشتر عقب بروند اما این تلاش‌ها با بازگشت دوباره تحریم‌های آمریکا علیه ایران ناکام ماند.

وی در پاسخ به سئوالی در مورد اتهامات مربوط به همکاری روس ها با ترامپ در انتخابات گفت: این واقعیت ندارد. لطفا از سایه خودتان نترسید. ما تهدید نمی کنیم.

تایمز اسرائیل در ادامه از قول ریابکوف گفت که متحد دانستن ایران و روسیه غیر دقیق است و این دو فقط در سوریه «همکاری» می کنند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا