خرید تور تابستان ایران بوم گردی

مکرون: کاریکاتورها پیام مقامات فرانسه به مسلمانان نیست

امانوئل مکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه اظهار کرد، تصاویر کاریکاتوری پیامی از جانب مقامات فرانسه به مسلمانان نیست بلکه تنها تعبیری از سوی ترسیم کننده آن است.

به گزارش ایسنا، امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه در کنفرانس خبری در پاسخ به خبرنگار الیوم السابع، گفت: ما باید این قانون را که مردم فرانسه آن را انتخاب کردند، درک کنیم این قانون مردم فرانسه است. این تصاویر کاریکاتوری و مقالات که برای شما ناراحت کننده بود از سمت مقامات فرانسه یا از رئیس‌جمهوری فرانسه مطرح نشده است. آن را تحریکی از جانب مقامات قلمداد نکنید بلکه این کاری از یک خبرنگار و هنرمند است.

وی ادامه داد: برخی تصاویر کاریکاتوری موهن شما را شوکه کرد، من از این شوکه شدید متاسفم. زمانی که خشونت علیه کسانی که این تصاویر را می‌کشند، آغاز می‌شود، در این حالت ما اختلاف رای پیدا می‌کنیم. ما هرگز اجازه به خشونت در حق هیچ کلمه و تصویری را نمی‌پذیریم. این‌که به مشروعیت خشونت علیه کسانی که مطلبی را می‌نویسند یا به تصویر می‌کشند، می‌افزایند، کاملا رد شده است. این موضوع چارچوبی ویژه و خاص در فرانسه است.

او افزود: دوست دارم بفهمید که چه روی داده است، در فرانسه آزادی مطبوعات است و روزنامه نگار هر آنچه می‌خواهد را می‌نویسد و می‌کشد و هیچ رئیس یا هیئتی وجود ندارد که بگوید چه می‌نویسد. این وضعیت از زمان انقلاب فرانسه و جمهوری فرانسه بوده و جزئی از حقوق بشر است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا