خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«پوتین و اردوغان فعلا درباره تحولات ادلب دیدار نمی‌کنند»

سخنگوی کرملین گفت: ولادمیر پوتین و رجب طیب اردوغان، روسای جمهوری روسیه و ترکیه در حال حاضر برنامه‌ای برای دیدار و گفت‌وگو درباره تنش‌ها و تحولات در ادلب ندارند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین گفت:‌ ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه و رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه برنامه‌ای برای دیدار درباره تحولات و رخدادهای اخیر در ادلب سوریه در دستور کار خود ندارند.

این بیانیه از سوی سخنگوی کرملین یک روز پس از آن منتشر شد که ترکیه اعلام کرد، پنج تن از سربازانش در جریان شلیک به یک پست نظارتی در ادلب کشته شدند.

وی به خبرنگاران در پاسخ به اینکه آیا  دیدار و گفت‌وگوی روسای جمهوری روسیه و ترکیه درباره اوضاع در ادلب، سوریه ضرورت دارد یا خیر، گفت:‌ اگر دو طرف این مساله را ضروری بدانند، نشست برگزار می‌شود اما تاکنون چنین تصمیمی گرفته نشده است.

سخنگوی کاخ کرملین همچنین اظهار کرد: تماس‌ها بین روسیه و آمریکا درباره تنش در ادلب ادامه دارند.

پسکوف تاکید کرد: در زمان حاضر اجرای توافقات سوچی ضروری است و این توافقات مهم بوده و باید مهم بمانند. طبعا باید مقابله هر فعالیت تروریستی علیه نیروهای سوریه و تاسیسات نظامی روسیه نیز ایستاد.

سخنگوی کرملین اظهار کرد: ما نگرانی خود را کتمان نمی‌کنیم اما متاسفانه مدتی طولانی است که تروریست‌ها در ادلب فقط تصور نمی‌کنند که در وضعیت رضایت‌بخشی قرار دارند بلکه دست به حملات می‌زنند و مرتکب اقدامات خصمانه علیه ارتش سوریه و تاسیسات ما می‌شوند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا