خرید تور تابستان ایران بوم گردی

پشت‌پرده‌ی سانسور کتاب‌های درسی کیست؟

کانال روزاروز نوشت: فهیمه طباطبایی، گزارش‌گر روزنامه همشهری و از روزنامه‌نگاران حوزه آموزش‌وپرورش، با انتشار این عکس در توییترش، ادعا کرده:

«آيا می‌خواهيد بدانيد حذف نام برخی مشاهير ادبی، اشعار و داستان‌ها يا دست‌كاری و تحريف متون ادبی افرادي مثل نادر ابراهيمي يا هوشنگ مرادی كرمانی در كتاب‌هاي درسی كار كيست؟ حسين رودسری، مشاور رئيس سابق سازمان پژوهش و برنامه‌ريزی آموزشی كه در دفتر تاليف [کتاب‌های درسی] او را نماد مميزی می‌دانند.»

به‌نوشته این روزنامه‌نگار، اردي‌بهشت امسال در سايت همین سازمان، این خاطره‌ از [رودسری] نقل شده: «در سال‌های ۱۳۵۸ تا ۱۳۶۴ كه مسوول برنامه‌ریزی کتاب‌خانه‌های مدارس کشور بودم، مأمور شدم ‌تا برای بررسی و رفع اشکالات موجود در کتاب‌های غیردرسی در شهر به حضور آیت‌الله ابراهیم امینی برسم.

ایشان در رفع اشکالات کتاب‌ها خیلی دقیق و عالمانه برخورد می‌کردند و کمک زیادی داشتند.

آیت‌الله امینی می‌فرمودند شما در برخی از موارد خیلی دقیق و حساس‌اید. همین تشویق‌ها موجب رشد علمی این‌جانب در نقد کتاب های غیردرسی شد.»

طباطبایی افزود “رودسری كه بازنشسته آموزش و پرورش بود، در زمان رياست علی ذوعلم بر سازمان پژوهش و برنامه‌ريزی آموزشی به عنوان مشاور گمارده شد تا بتواند كار رصد و اصلاح كتب درسی را دنبال كند.”

طباطبایی نوشته: «حالا علی ذوعلم كيست؟ عضو جبهه پايداری كه سال ۱۳۹۷ به عنوان معاون وزير و رييس سازمان پژوهش و برنامه‌ريزی آموزشی» به کار گمارده شد و در سال ۱۳۸۸، «ايده‌پرداز واگذاری ۴۰هزار مدرسه به حوزه علميه قم» بود.

هنوز مقام‌های آموزش‌وپرورش درباره این توییت موضعی نگرفته‌اند.

انتهای پیام

بانک صادرات

یک پیام

  1. این آقا معلم دینی بچه های دبیرستان کمال ۲۵ سال پیش بود. ازشون بپرسید چه آدم عجیب و غریبی است. داستانها ازش دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا