خرید تور تابستان ایران بوم گردی

حسن عباسی: با برجام حس جنگ را از مردم گرفتند

حسن عباسی، سخنران اصولگرا گفت: مذاکرات هسته‌ای تا سال ۹۴ ادامه پیدا کرد و بالاخره برجام تصویب شد و عملاً حس جنگ را از مردم گرفتند.

به گزارش فارس،رئیس اندیشکدهٔ یقین در نشست مجازی « دانشجوی تحریم شکن، بپاخیز» که به همت بسیج دانشجویی کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد، ضمن گرامیداشت 16 آذر و آخرین روز دانشجوی قرن گفت:  یک آینده شناسی کارآمد ریشه در تاریخ شناسی صحیح دارد، اگر تاریخ را نشناسیم، آینده را هم نمی توانیم بسازیم و مجبور به تکرار تاریخ خواهیم شد؛ چه خوب است که ۱۰۰ سال گذاشته را بررسی کرد تا ۱۰۰ سال آینده را بهتر ترسیم کرد. همچنان که در روزهای عید در فرهنگ ما از «خانه تکانی» سخن به میان می آید، ما باید یک «کشور تکانی از طریق قرن تکانی» انجام دهیم که کشور را برای ورود پاکیزه تر به قرن ۱۴۰۰ آماده کنیم.

عباسی ادامه داد: ما درقرن گذشته درگیر چند جنگ بودیم ؛ در جنگ جهانی اول که کشور توسط انگلیسی ها اشغال شده بود بشدت صدمه خوردیم، فرضاً قحطی مصنوعی به وجود آوردند وبخش عمده ای از غلات ما را  برای نیروهای خودشان غارت کرده و مصیبت بزرگی ایجاد کردند که به روایتی نزدیک ۱۰میلیون از جمعیت ایران در آن قحطی مصنوعی جانشان را از دست دادند.

وی افزود: در جنگ جهانی دوم و بعد از آن، کشور ما از سوی ۳ قدرت زورگو یعنی روسیه، آمریکا و انگلیس اشغال شد، در اجلاس تهران رئیس جمهور امریکا و نخست وزیر انگلیس که به تهران آمده بودند، بدون اینکه شاه ایران را تحویل بگیرند در اجلاس معروف تهران نشستند و مسائل انتهای جنگ را طراحی کردند و اصلا شاه را نمی‌پذیرفتند در صورتی که شاه را خود اینها آورده بودند.

رئیس اندیشکدهٔ یقین  ادامه داد: بعد از  جنگ جهانی دوم مشکلات عدیده ای داشتیم؛ مشکلات مربوط نفت، که منتج شد به اینکه صنعت نفت ما ملی بشود، در مبحث ملی شدن صنعت نفت، همانطور که می دانید امریکایی ها و انگلیسی ها علیه دولت دکتر مصدق کودتا کردند و مجدد شاه را که فرار کرده بود به قدرت بازگرداندند.

عباسی تاکید کرد: یکی دو دهه بعد از آن ماجرای قیام ۱۵ خرداد است که شاه، امام خمینی(ره) را تبعید می کند، بعد از پیروزی انقلاب هم ماجرای ۸ سال دفاع مقدس و در سال های اخیر هم ماجرهایی مانند داعش و غیره را بوجود آوردند. واقعا این ۱۰۰سال گذشته ۱۰۰سال عجیبی بود.

وی در ادامه بیان کرد: در صدر انقلاب کارتر اولین تحریم ها را علیه کشور ما رقم زد، امام خمینی (ره) از محاصره اقتصادی سخن گفتند. همچنان که در جنگ تحمیلی ایشان فرمودند؛ «حصر آبادان باید شکسته شود. ایشان فرمودند مفهوم محاصره اقتصادی، «حسِّ جنگ» را القا می کرد» و موجب می شد دست کم  از هدر رفت منابع جلوگیری شود و تلاش و جهاد برای در هم شکستن حصر صورت پذیرد.

رئیس اندیشکده یقین ادامه داد: اگر به بیانات مقام معظم رهبری در سال ۹۲ توجه کنیم، می بینیم ایشان «از جنگ تمام عیار اقتصادی دشمن» سخن به میان آوردند و تلاش در این راه را جهاد مقدس نامیدند. در صورتی که مفهومی بنام تحریم و محروم کردن، «حسِّ جنگ» را القاء نمی کنند.

عباسی یادآور شد: بنابراین، این دو تعبیر، نماینده دو نوع نگرش نسبت جنگ اقتصادی است که در کشور راه افتاده. این بار رهبری فرمودند «مقوله ای به اسم جنگ تمام عیار اقتصادی را از راه جهاد مقدس می‌شود خنثی کرد»، عده ای در پاییز ۱۳۹۲ رفتن مذاکره و به نتیجه نرسید و به زمستان همان سال کشید و ادامه پیداکرد اما قفل شد، انتظارات دشمن زیاد بود و  لذا کشیده شد به بهار۹۳! و باز نتیجه نداد و می توان گفت شکست اول مذاکرات در اول تابستان سال ۹۳ بود اما چرا شنیده نشد؟ چون با جام جهانی برزیل هم زمان شد و همه فکر و ذکر مردم شده بود جام جهانی. همینطور جنگ ۵۱ روزه فلسطین در گرفته بود، لذا کسی به این شکست توجهی نشان نداد.

رئیس اندیشکدهٔ یقین تاکید کرد: این مذاکرات همین طور تا سال ۹۴ ادامه پیدا کرد و بالاخره برجام تصویب شد و عملاً حس جنگ را از مردم گرفتند و حتی که امروز رژیم صهیونیستی به کف خیابان های تهران می آید و دانشمندان هسته ای ما را ترور می کند، بابت همین نفوذی که رهبر انقلاب تاکید می کنند که « مراقب نفوذی باشید».

وی افزود: درسال ۹۲ دشمن اعلام کرده بود جنگ تمام عیار اقتصادی را شروع کرده و جنگ ارزی شروع شده بود که رهبر انقلاب فرمودند «باید این محاصره شکسته شود» که اینها مدام در تریبون ها گفتند تحریم؛ تحریم؛ تحریم.

عباسی ادامه داد: اگر به کسی که در محاصره است بگویید دشمن شما را محاصره کرده، بگونه ای برنامه ریزی می‌کند که از این حلقه محاصره در بیاد! اما عده ای خائنانه و عده ای جاهلانه برخی از نویسنده ها، تریبون دارها این حس را از مردم گرفتند.

عباسی اظهار داشت: بالاخره به بهانه تحریم شدن، برجام تصویب شد! و من در دانشگاه امیرکبیر قبل تصویب برجام گفتم آبروی علمی خودم را می گذارم و قول می دهم اگر مذاکرات به نتیجه رسید، تاثیرش در اقتصاد ۵ درصد هم نمی شود که باز ۲_۳سال بعد رفتم گفتم من حرفم را پس می‌گیرم ۵ درصد هم تاثیر ندارد و شما الان دارید می بینید. که بسیاری از براوردهای آنها اشتباه بود و حرف ما درست بود.

رئیس اندیشکدهٔ یقین بیان کرد:  بایدن معاون اول اوباما بود و آنها این تحریم های وحشتناک را علیه ایران وضع کردند. اگر اینها بیاند سرکار برخلاف تصور بقیه که می گویند بایدن گفته می خواهد برگردد به برجام، این عوام سران احزاب لیبرال، هستند این عوام استادان اقتصاد لیبرال دانشگاهای تهران که طرفدار اصلاح طلب ها هستند، این عوام مسئولین دولت فعلی هستند که تصورمی کنند با برگشت بایدن به برجام همه تحریم ها لغو می‌شود.

وی در ادامه گفت: مگر نگفتند از فردای برجام تحریم ها بالمره لغو می‌شود! خب، پس چرا لغو نشد؟ آقای روحانی! چرا در تیر۹۴ تحریم ها لغو نشد، حال می اندازید گردن ترامپ، ترامپ ۹۶ انتخاب شد و ۹۷ برجام را پاره کرد.

رئیس اندیشکده یقین افزود: درسال ۹۵ سیف رئیس بانک مرکزی رفت امریکا و در شورای روابط خارجی امریکا گفت هیچ اتفاقی نیفتاده که معاون وزیرخزانه داری و معاون وزیرخارجه امریکا گفتند مقام ایرانی راست می گوید نمی توانند کاری کنند چون ما قولی در باره یوتِرن (سیستم چرخه دلار ) نداده بودیم.

عباسی ادامه داد:  مقامات مذاکره کننده ما دو قانون را نمی‌شناختند اولی یوترن و دومی قانون آیس. که بعد تصویب برجام آقای ظریف رفت اتاق بازرگان که تاجرها به او گفتند ما نمی توانیم رابطه تجاری داشته باشیم! پس چی شد این برجام؟  آقای ظریف گفت ما در مذاکرات هسته ای در مورد قانون یوترن و قانون آیس اصلا مذاکره نکردیم!

وی تاکید کرد:  fatf که گفته می شود یک بهانه ای است که پشت آن قایم می شوند برای آن کلمه یوترن (u_turn) یعنی چرخه دلار که آمریکا ایران با این قانون که برای کشور ایران و کوبا گذاشته بود به اسم دور برگردان (u_turn) آمده بود این را درسال ۱۳۷۸ وضع کرد، وقتی این قانون وضع شد، دیگر ما نه می توانستیم مستقیم با دلار کار کنیم و نه می توانستیم مقررات قبلی رو دور بزنیم! ما باید با چمدان پول های نفت را می آوردیم و اگر می خواستند جنسی از خارج بخرند باید از اینجا دلار با چمدان می بردند مثل زمان قدیم! و امکان ارتباط بانکی وجود نداشت. قانونی هم هست که می‌گوید هیچ کشوری حق ندارد بیشتر از ۲۰ میلیون دلار در صنعت نفت و گاز ایران سرمایه گذاری کند.

عباسی گفت: در این شرایط برای تحریم‌شکنی باید به این نکته توجه داشته باشیم که در خارج کشور، ضعف اقتصادی جهانی وجود دارد، و ما باید با قوت به صادرات و واردات آن هم از طریق طلا همت بگماریم. همانند قضیه صادرات بنزین به ونزوئلا…و در داخل برای خنثی سازی تحریم ها، باید خودکفا شد، همچنان که در قضیه بنزین با پروژه ستاره خلیج فارس ممکن شد، و عملاً تحریم خنثی شد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. مردم اگر از حس جنگ خوششان می آمد به کسی که با شعار جلوگیری از جنگ امده بود، بله نمی گفتند. آن زمان و پس از شکست گفتید که رقیبان به دروغ رای آوردن کاندید ما را عامل وقوع جنگ دانستند و بدین سبب شکست خوردیم. حالا ولی باطن خود را رو می کنید چون می دانید طرف مقابل در اثر تلاشهای جنگ خواهانه شما نتوانست نتیجه مثبت حسن روابط با کشورهای پیشرفته را (که بیشتر کشورهای دنیا چشیده اند )، حتی در همان حد ممکن حاصل از مذاکره محدود به مردم بچشاند که عبارت بود از مقدار بیشتری از : رفاه و رفع فقر و تورم و برخورداری از کالاهای با کیفیت با قیمتهای مناسب در کنار احساس آرامش و امنیت ناشی از رفع خطر جنگ یا درگیری های مشابه، برخورداری از حقوق اولیه تغذیه مناسب، مسکن متناسب، خودروی استاندارد ایمن ، درمان با کیفیت کم هزینه و آموزش رایگان عمومی به روز و با امکانات و ….. ، حق امکان ازدواج و امکان تامین هزینه زندگی و برخورداری از اشتغال با امنیت شغلی و درآمد کافی و …. (که مقدار کامل آن با عادی سازی کامل روابط با کشورهای پیشرفته بویژه پایان تنش با امریکا ممکن بود و است)

  2. به نظرم ادم به بعضی ها جواب ندهیم بهتراست. فقط سه ضرب المثل کافیست برای جواب دکدور!!!!
    ۱_یک سوزن به خودت بزن یک جوالدز به دیگران
    ۲_ انچه که عیان است چه حاجت به بیان است
    ۳_خانه( اقتصاد)از پای بست ویران است دکدورما دربند نقش(تمدن سازی) ایوان است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا