خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«نه قاتل پسر روحانی معلوم است و نه انگيزه قتل»

به کوشش ناصر غضنفری، انصاف نیوز: 

جمعه 10 فروردين 1375   |   9 ذيقعده 1416  |    29 مارس 1996

در منزل تنها بودم. همه بچه‌ها در سفرند. در گزارش‌ها مسأله شیوع بیماری جنون گاوى در انگلستان، همچنان مورد توجه است.

شنبه 11 فروردين 1375

گزارش‌ها را خواندم. نگرانى از خطى عمل كردن شوراى نگهبان در مورد انتخابات، بعد از ابطال انتخابات اصفهان و ملاير، زياد شده و آقاى حبيبي معاون اول رییس‏‌جمهور و عضو شورای نگهبان هم برخلاف روز گذشته، اظهار نگرانى مى‌كرد. خواستم با علماى شورا صحبت كنم؛ همه آنها در تهران نبودند.

پيش از ظهر، فيلم «دیدار» را آوردند، تماشا كردم. از محصولات كار حوزه هنرى است. فيلم خوبى است. دخترى از خانواده مسيحى با پسرى مسلمان مرتبط و سپس به ازدواج مى‌رسند. با اسلام آوردن دختر، آزادمنشى و منطقی بودن هر دو جالب است. سرانجام شوهر با تشويق همسر به جنگ مى‌رود و اسير مى‌شود و زنش به خوبى از عهده اداره تشكيلات توليد گل شوهرش برمى‌آيد و شوهر هم بعداً آزاد مى‌شود. وزارت ارشاد با تنگ نظرى فيلم را ممنوع‏‌الاكران كرده؛ نظرم اين است كه بايد آزاد شود.

يكشنبه 12 فروردين 1375

عصر آقاى ورزدار آمد. براى انتقال از سپاه به شهردارى و جبران دو ميليون تومان كه دادگاه از او خواسته، درخواست كرد.

به منزل دكتر روحانى، براى تسليت فوت فرزندش رفتيم. مهدى تذكر داد؛ خودش ديشب رفته بود. خيلى ناراحت‌‏اند. حق‏شان هم هست. فرزند هيجده ساله‌اى را به وضع مشكوكى از دست داده‌اند و تحقيقات هم تاكنون چيزى را مشخص نكرده. نه قاتل معلوم است و نه انگيزه قتل. گلوله از شقيقه راست وارد شده و از آن طرف بيرون رفته، تنها در خانه بوده، برادرش كه نيمه شب رسيده، هنوز جان داشته و دامادشان را كه دكتر است، فوراً خبر كرده‌اند و هنوز نبض داشته و قبل از رسيدن آمبولانس، تمام کرده است. آقاى روحانى با تفصيل، حادثه را توضيح داد. تمام اعضاى خانواده و خواهران و والدين و اخوان جمع بودند؛ دعوتشان كردم  كه براى رفع وضع گرفته از عزادارى، فردا به سد لتيان بيايند.

با مهدى به لتيان آمديم. شب بخشى از خانواده مرحوم اخوى هم ملحق شدند. گزارش‌هايى از وزارت امور خارجه آوردند. دوباره شرايط و روابط‏مان با آلمان، بعد از صدور حكم بازداشت آقاى فلاحيان وزیر اطلاعات رو به تيرگى مى‌رود و تحليل اين است كه روابط، احتمالاً در جهت سياست آمريكا، با اروپا بد مى‌شود و پيشنهادهایى داده‌اند. گزارشى هم از ناراحتي كشور ايرلند به خاطر قطع ورود گوشت‌شان به ايران، به خاطر مسأله شیوع بیماری جنون گاوى بريتانيا، خواندم.

منبع: خاطرات هاشمی رفسنجانی در سال 1375

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا