خرید تور تابستان ایران بوم گردی

وزیر صمت: تحریم کیفیت برخی محصولات را افزایش داد!

علیرضا رزم حسینی، وزیر صنعت معدن و تجارت گفت: تحریم در اقتصاد مربوط به برخی محصولات موثر بوده و تولید و کیفیت آن را افزایش داده است.

به‌گزارش ایسنا علیرضا رزم حسینی، امروز (جمعه_۲۱ آذرماه) در حاشیۀ پروژه های افتتاح شده در شرکت اسنوا، با بیان اینکه لوازم خانگی یکی از لوازم ضروری زندگی مردم است، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: قبل از تحریم، شرکت هایی در ایران بودند که عمدتا به صورت مونتاژ فعالیت می کردند. بعد از تحریم این شرکت ها رفتند و یک فرصت طلایی برای شرکت های داخلی از جمله شرکت اسنوا که امروز از آن بازدید کردیم ایجاد شد و براساس گزارش مدیرعامل، تولید آنها نسبت به قبل هشت برابر افزایش پیدا کرده و عمق ساخت داخل را نیز تا ۸۵ درصد افزایش داده است.

وی ادامه داد: این نشان می دهد که بالاخره اگر تحریم ها فشارهایی در اقتصاد کلان ایجاد کرده، در اقتصاد مربوط به برخی محصولات موثر بوده و تولید و کیفیت آن را افزایش داده است. سیاست وزارت صمت هم تقویت این بنگاه هاست.

وزیر صنعت، معدن و تجارت خاطر نشان کرد: بر اساس گزارش ارائه شده، کارخانه اسنوا، سه شیفته کار می کند؛ آن جهش تولیدی که مد نظر مقام معظم رهبری بوده، در اینجا اتفاق افتاده است و در بحث خودرو نیز تا پایان سال اتفاق می افتد. همانطور که در حوزه صنعت پیشرفت داشته ایم در حوزه معدن نیز داشته ایم و سیاستمان هم حمایت از صنعت و تولید است.

رزم حسنی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران که پرسید این حمایت شامل چه مواردی است؟ گفت: همین که مانع تراشی نکنیم کار بزرگی کرده ایم. برای کنترل بازار نیز سعی می کنیم اگر تحریم برطرف شد محصول های ساخت داخل را در اولویت قرار بدهیم و به کالاهایی که مشابه آن داخل تولید می شود مجوز واردات ندهیم. این سیاست راهبردی نظام است و توصیه می کنم اگر شرکت ها تسهیلاتی نیاز دارند خود را تحت فشار بانک قرار ندهند چون بازار سرمایه برای تامین مالی شرکت های بزرگ بهترین جاست.

وی مشتری را تاج سری برای تولید کننده دانست و اظهار کرد: مردم به دنبال خرید هستند و فروش هر تولید کننده نیز مبتنی بر مشتری است پس شرکت های لوازم خانگی باید با ارائه خدمات مشتری را راضی نگه دارند و به نظر می رسد که شرکت اسنوا این کار را انجام داده است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت، در پایان تصریح کرد که هر چه قیمت و کیفیت محصولات داخل مناسب تر و بهتر باشد، قاچاق کالا نیز کاهش پیدا می کند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا