خرید تور تابستان ایران بوم گردی

چرا ترامپ عقب‌نشینی کرد؟ / پاسخ حمیدرضا آصفی

/ سخنگوی وزارت خارجه‌ی دولت اصلاحات در گفت‌وگو با انصاف نیوز پاسخ داد /

سخنگوی سابق وزارت امور خارجه دولت خاتمی، با بیان اینکه ترامپ مساله‌ی مذاکره بدون پیش شرط را مطرح کرده است زیرا مذاکره با ایران برای او دست‌آورد است، گفت: آقای ترامپ اکنون از چند جهت تحت فشار است و بدش نمی‌آید برخی از شکست‌هایش را طوری دیگر جبران کند.

حمید رضا آصفی در گفت وگو با خبرنگار انصاف نیوز گفت: البته بعید است که آقای ترامپ بخواهد از مذاکره با ایران چیزخاصی حاصل شود، بلکه به دست آوردی نیاز دارد تا در انتخابات آتی وضعیت رأی خود را بهبود بخشد، که یکی از آن‌ها انتخابات آینده‌ی کنگره و وضع جمهوری خواهان است. درمورد سنا نیز وضعیتش پنجاه پنجاه است اما درمجلس نمایندگان قطعاً می‌بازد و اوضاع خوبی ندارد.

او ادامه داد: اکنون سه نکته وجود دارد که باید بیان شود: نکته‌ی اول اینکه در داخل آمریکا مذاکره با ایران دست آورد محسوب می‌شود. نکته‌ی دوم، بعد ازمواضع قاطع دکترروحانی و صحبت‌های ایشان، در داخل کشور یکپارچگی به وجود آمد و آقای ترامپ برای از بین بردن این یکپارچگی موضوع مذاکره بدون پیش شرط را مطرح کرد که میان گرایش‌های مختلف داخلی شکاف بیافتد. نکته‌ی سوم، ناکامی آمریکا در مذاکره با پوتین است، که تقریباً سرشستگی برای ایشان و کاخ سفید بود.

آصفی افزود: اصلاً مشخص نیست که آقای ترامپ هنوز هم بخواهد که بدون پیش شرط با ایران مذاکره کند، فرض بر اینکه اصلاً سر این موضع خود باشد، اما ممکن است این مذاکرات نیز به سرنوشت مذاکره‌ی آمریکا با کره‌ی شمالی دچارشود و اگر ایران با آمریکا مذاکره کند، برای ایران یک مذاکره‌ی ناخوشایند است اما برای آقای ترامپ یک توفیق داخلی است.

او در پایان گفت: یعنی اگر آقای ترامپ می‌خواهد با ایران وارد مذاکره شود، باید افردی مانند پومپئو و بولتون را بیرون بیاندازد، به هرحال این فضایی است که اکنون در آمریکا مشاهده می‌کنم.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. سلام-ترامپ عقب نشینی کرد رفتم پوشاک بچه داخلی و….مای ….بخرم بیست دو تومان می خریدم گفتند سی هزار تومان شده گفتم علت چیست گفتند کفتند می گویند مواد اولیه از خارج نیامده
    گفتم این چیزی نیست که از خارج بیاد پاسخ داد به ما چنین می گویند –به نظر نمی رسد ترامپ ذائقه عقب نشینی داشته باشد والا اینگونه به ترکیه و روسیه و چین و….گیر نمی داد ترامپ حرفهای زیادی را مزه مزه می کند اما گویا بایک برنامه از پیش تدوین شده دارند که ترامپ مجری آن است وشکی هم نیست اما به کجا برسند خدا می داند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا