خرید تور تابستان ایران بوم گردی

امام جمعه کرج: نباید صدای نیروهای ارزشی را درآوریم

امام جمعه کرج گفت: وقتی همه ما و آقای رئیس‌جمهور از وحدت و یک‌صدایی می گوئیم نباید در عمل در مسیر دیگری حرکت کنیم که صدای نیروهای ارزشی و بدنه مردم را درآوریم و حاشیه‌سازی شود. این‌همه مشکلات در منطقه داریم، آن‌ها باید حل شود.

به گزارش فارس به علت شیوع ویروس کرونا و توصیه‌های اکید مسؤولان و متخصصان امور بهداشتی و درمانی مبنی بر پرهیز از برگزاری تجمعات باهدف جلوگیری از گسترش بیماری که منجر به توقف موقت برگزاری مراسم عبادی سیاسی نماز جمعه شده است، آیت‌الله حسینی همدانی در قالب ندای جمعه توصیه‌ها و تذکراتی را بیان فرمودند.

متن اولین ندای جمعه نماینده رهبر انقلاب اسلامی در استان البرز و امام‌جمعه کرج به شرح زیر است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم‏

الحمد لله رب‌العالمین و الصلاه والسلام علی رسول‌الله صلی‌الله علیه وآله الطاهرین.

سلام‌علیکم و رحمه الله و برکاته

بعد از چهل‌ویک هفته‌ای که به دستور ستاد ملی مبارزه با ویروس کرونا نتوانستم خطبه بخوانم و چهل خطبه را مکتوب خدمت عزیزان عرضه کردم توفیق شده است که از این هفته مطالب را به‌طور شفاهی به‌عنوان ندای جمعه برگرفته از آیه شریفه اذا نودی للصلاه من یوم الجمعه بیان کنم. خدای تعالی از لغزش‌های همه ما بگذرد و با غفرانش با ما رفتار نموده این بلیه از سر مردم مرتفع بگرداند.

بعد از توصیه به تقوا برای خودم و شما به چند مناسبت هفته اشاره می‌کنم

بودجه پارک علم و فن‌آوری در شان استان نیست

۲۵  آذر روز پژوهش را به همه عزیزانی که در مسیر رشد و تعالی علمی پژوهشی کشور قدم برمی‌دارند تبریک و خداقوت عرض می‌کنم. پژوهش در علوم گوناگون مثل کندن چاه عمیق است برای رسیدن به آب زلال و گوارا تا تشنگان را سیراب کند. پژوهشگر با تلاش علمی خودش، برای مجهولات، پاسخ صحیح را پیدا می‌کند تا روح تشنه و جستجوگر انسان‌ها را سیراب کند. لذا پژوهش در زندگی بشر و پیشرفت او نقش مهمی  دارد.

در دستورات دینی هم به مسئله علم‌آموزی و تحقیق فراوان سفارش شده. قبلاً هم دربیانی عرض کردم آنچه اهل‌بیت علیهم السلام سفارش کرده‌اند و وقتی در معارف اسلامی دقت می‌کنیم وجود دارد این است که نباید با تقلید، مصرف‌کننده غرب و شرق باشیم. باید خودمان پژوهش و تحقیق کنیم و در این امور مستقلاً پیش برویم. و تا امروز که در هر زمینه‌ای استقلال داشتیم و خودمان روی پای خودمان بودیم و عمل کردیم به دستاوردهای بزرگی رسیدیم.

رهبر معظم انقلاب دائماً از قدرتمندی در همه عرصه‌ها چه سیاسی، چه اقتصادی، چه فرهنگی و چه نظامی سخن می‌گویند. زیربنای این قدرتمندی، قدرت و توان علمی است. که پایه‌ی آن تحقیق و پژوهش است. باید کوتاهی هائی که تا امروز بوده جبران شود.

مطالبه جدی این است که مسئولین دانشگاه‌ها باید پژوهش‌ها را به سمت نیازهای ضروری و واقعی کشور سوق دهند و تا رسیدن به نتیجه دنبال کنند. در همین استان خودمان مکرر عرض شد بودن دانشگاه‌های فراوان و در کنارش شهرک‌های صنعتی و واحدهای تولیدی بسیار فرصت خوبی برای تحقق این مهم است.

خوب است عزیزان ما گزارش دهند بودجه و سهمی که برای پژوهش در استان در نظر گرفته‌شده در چه مسیری هزینه شده است. بالاخره هرساله بودجه پژوهشی برای استان تخصیص داده میشود. اگر گزارش داده شود که در چه مواردی هزینه شده امیدبخش است.

جا دارد همین‌جا این نکته را تذکر دهم قصد داشتم در نکته استانی بگویم ولی همین‌جا عرض می‌کنم و آن این است که بودجه‌ای که برای پارک علم و فن‌آوری استان برای سال ۱۴۰۰ تخصیص داده‌شده به نظر درست نیست و باید بروز شود و قطعاً در شان استانی که سر در ورودی آن نوشته‌شده به قطب علم و فن‌آوری خوش‌آمدید نیست.

من حالا نمی‌خواهم وارد آمار و ارقام و مقایسه بشوم اما مسئولین بزرگوار بخصوص نمایندگان محترم دنبال کنید که این مطلب اصلاح شود که قطعاً آثار فراوان اقتصادی و تولیدی و اشتغال برای استان دارد. به‌خصوص که ما دچار بیکاری هستیم. بحث تولید زمینه‌های فراوانی دارد که دانش‌بنیان‌ها می‌توانند کارهای فراوانی را انجام دهند و در توسعه استان مؤثر باشند.

آیت‌الله دکتر محمد مفتح عالم ربانی و مجاهد خستگی‌ناپذیر/ نیاز بشر به علم و عالم به اندازه نیاز او به ضروریات درجه‌یک زندگى ‏اش است

۲۷ آذرماه عالم ربانی و مجاهد خستگی‌ناپذیر حضرت آیت‌الله دکتر محمد مفتح «رض» که از قافله‌سالاران اندیشه ناب حضرت امام ره درباره وحدت حوزه و دانشگاه بود و برای تحقق آن تلاش بسیار و زحمات فراوانی را متحمل شد به شهادت رسید توسط کوردلان و منافقان به دستور استکبار جهانی.

و این روز را به‌پاس خدمات ایشان روز وحدت حوزه و دانشگاه نام‌گذاری کردند و البته این راهبرد از اول پیروزی انقلاب تا امروز یعنی گام اول انقلاب مورد تأکید حضرت امام و رهبر معظم انقلاب بوده و بر اهمیت آن برای پیشرفت آینده کشور هر دو بزرگوار تأکید داشته‌اند.

و مکرر بیان‌شده است که این وحدت تاکتیکی نیست بلکه وحدتی راهبردی است با نتایج فراوانِ فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی. وحدتی که می‌تواند درحرکت چهل سال آینده یعنی گام دوم انقلاب تولید علم بومی و علوم انسانی را تقویت کند و به جنبش نرم‌افزاری کشور در مسیر الگوی سبک زندگی اسلامی ایرانی ، تحرکی مضاعف بدهد و با ایجاد انسجام و وحدت بین نخبگان جامعه راه رسیدن به تمدن نوین اسلامی را هموارتر کند.

و این‌یکی از ضروریات امروز کشور برای رسیدن به استقلال است. ما که در تهاجم فرهنگی اقتصادی دشمنان قرار داریم قطعاً باید توجه به این ضرورت داشته باشیم. امروز با رسانه‌های مختلفی که در اختیاردارند زندگی غربی و آمریکائی را ترویج می‌دهند و به نرمی قلب‌ها را و مغزها را در جنگ نرم به اسارت می‌گیرند و شخص را بی‌هویت می‌کنند.

دنبال بی‌هویت کردن جامعه و کشور هستند. در این جنگ دشمن به فکر کشتن نیست او به فکر اسیر گرفتن و سرباز درست کردن برای خود است.

او با هویت دینی انقلابی باغیرت و حمیت جوان ایرانی با استقلال او کار دارد و وحدت حوزه و دانشگاه راهبردی جدی برای مقابله بانفوذ دشمن است. و اتفاقاً تلاش می‌کنند در هر دو مرکز نفوذ کنند و با انحرافِ مسیر درست، دانشمندان وابسته و تحت سلطه تربیت کنند.

آنچه از زمان‌های دور دنبال می‌کردند این بود که این دو قشر در کنار هم قرار نگیرند. شاید بتوان گفت که ریشه این اختلاف را از دوران قاجار کلید زدند و بعد مدرسه دارالفنون و دانشگاه تهران تأسیس شد که متولیان امر جوری برنامه ریخته بودند که بین حوزه و دانشگاه هیچ رابطه‌ای نباشد بلکه بدبینی و مخالفت هم باشد و حتی جوری تبلیغ می‌کردند که دانشگاه ضدّ دین و ضدّ روحانیت است.

و در دانشگاه هم طور دیگری دانشجوها را سرگرم می‌کردند که با روحانیت ارتباط نداشته باشند. گارد بسته‌ای را برای آنان درست کرده بودند. تا انقلاب اسلامی این روش را از بین برد و اتفاقاً پیروزی انقلاب و سرنگونی طاغوت با وحدت و هم‌افزایی و هماهنگی این دو قشر محقق شد و شهادت انسان‌های پاک حوزوی و دانشگاهی گواه مطلب است.

از هر دو قشر ببینید، آمار را دارید . چه تعدادی از حوزوی‌ها و دانشگاهی‌ها به شهادت رسیدند. حضرت امام (رض) جدائی حوزه و دانشگاه را توطئه استکبار می‌دانست.

دربیانی فرمودند: حالا که می‏بینند یک تحولی پیداشده است، و دانشگاهی متمایل شده است به روحانی، و روحانی متمایل شده است به دانشگاهی و باهم هستند و می‏خواهند باهم کشور خودشان را به‌پیش ببرند، حالا شیاطین بیشتر در فکر هستند که روحانی را ازیک‌طرف بکوبند و دانشگاهی را ازیک‌طرف و فساد کنند بین این دو …. چشم‏هایتان را باید خیلی بازکنید… یک‌وقت می‏بینید از داخل خود دانشگاه و از داخل خود فیضیه شمارا به فساد می‏کشانند، شمارا به تفرقه می‏کشانند.

این‏هایی که نمی‏خواهند این کشور یک کشور صحیح و سالم باشد و ارباب‏های آن‏ها که از اول هم نمی‏خواستند، نمی‏توانند ببینند که شما باهم مجتمع شدید و می‏خواهید باهم کارکنید… آن‏ها درصدد این هستند که نگذارند شماها باهم باشید.

این بیان حضرت امام است. خیلی ساده و خیلی گویا اختلاف را بیان کردند.

حالا این وحدت چیست و الزامات آن چیست و چگونه محقق می‌شود در این مجال نمی‌گنجد و فرصت دیگری می‌طلبد که توضیح دهم وحدت چیست و چگونه به دست می‌آید.

اما اجمالاً اینکه وحدت به معنای هضم یکی در دیگری نیست. بلکه به معنای هم‌افزائی است. هر دو مجموعه باید توان و استعداد خودش را در خدمت نظام اسلامی قرار دهند تا ملت ایران بتوانند با این دو بال به قله‌های بلند پیشرفت برسند.

رهبر معظم انقلاب دربیانی فرمودند: «عمق قضیه‏ى وحدت حوزه و دانشگاه، بالاتر از این است. اصلاً، مسئله، مسئله‌ی دیگرى است. مسئله این است که دو جریان علمى و تحصیلى در کشور ما وجود دارد. یکى از آن دو، به علومى مرتبط است که به جنبه‏هاى ارزشى جامعه مى‏پردازند.

این جریان، حوزه است که به دین، به اخلاق، به معارف و به فلسفه‏ى الهى مى‏پردازد. اگرچه کار حوزه‏ها، علمى است و در حوزه‏ها دقّت‏هاى علمى، بسیار بالا و بسیار عمیق است؛ اما این کار علمى در خدمت جنبه‏هاى ارزشى جامعه و در خدمت دین و اخلاق است. کار علمىِ جریان دیگر «دانشگاه» در خدمت نیازهاى جامعه است.

یک جامعه که نمى‏تواند بدون علم و صنعت و بدون پیشرفت‏ها و تازه‏هاى کشف‌شده در میدان معرفت علمى، زندگى کند. بشر به علم و عالم همان‌قدر نیاز دارد که به ضروریات درجه‌یک زندگى‏اش محتاج است…. این دو جریان علمى «دانشگاه و حوزه»  بسیار لازم‌اند. هرکدام اگر تنها خودشان باشند، یک ستون از دو ستون اصلىِ پیکر جامعه، خراب و ویران است.» (۲۷/۹/۷۳)

و حضرت امام در همین رابطه فرمودند: «شما دو قشرى هستید که اگر شما اصلاح بشوید، اصلاح مى‏شود ملت‏ها و اگر خداى ناخواسته شما اصلاح نشوید و یا منزوى بشوید، مملکتتان و کسانی که مى‏توانند در مملکت کارى بکنند، منزوى خواهند شد».

و امروز با توجه به شرائط اقتصادی و فرهنگی و تلاش‌های بی‌وقفه دشمنان برعلیه اسلام و انقلاب لازم است که این دو قشر فرهیخته جامعه با تعهد و همت بیشتری فعالیت کنند. دانشجویان علم را در مسیر تولید و پیشرفت بکار بگیرند و طلاب با جهاد فرهنگی در مقابل تهاجمات سهمگین دشمنان ناجوانمرد ما بایستند.

نکته دیگر اینکه جالب است روز ۲۷ آذر را روز جهان عاری از خشونت و افراطی‌گری هم نامیده‌اند. درست همان روزی که شهید مفتح را با افراطی‌گری و خشونت که یکی از فرزندان این سرزمین و تربیت‌شدگان مکتب اهل‌بیت و تحصیل‌کردگان دانشگاه بود، با ناجوانمردی تمام به شهادت رساندند به دستور اربابان مستکبرشان این منافقین کوردل از خدا بی‌خبر. خوی استکباری این است که با علم و تفکر و دانش مقابله کند .

اخیراً هم دیدید شهید عزیز ما را شهید فخری زاده را دشمنان انقلاب و اسلام و علم چگونه به شهادت رساندند.  خدای تعالی بر درجات همه شهدا در عرصه‌های مختلف بیفزاید و ما را در ادامه مسیر این بزرگواران موفق بگرداند.

حرف از مذاکره و تسلیم دیگر تمام‌شده است

مطلب دیگر اینکه باید خوب حرکات رئیس‌جمهور جدید آمریکا را رصد کرد که تا تثبیت شود و تصویب شود و قطعی شود کسی که هنوز در مسند ننشسته شروع کرده است بر شرط و شروط گذاشتن درباره مسائل منطقه‌ای و موشکی ما. و متأسفانه در داخل هم آقایان هم انگار گوشی برای شنیدن ندارند و حرف خود را تکرار می‌کنند.

در این دوره بازی دور جدیدی به وجود آمده و تمام تلاش را می‌کنند تا ایران کاملاً از کار بیفتد و نه برای خودش و نه در منطقه قدرتی نداشته باشد و این را خودشان هم می‌گویند پس دنبال تکرار خسارت دیگری نباشید.

آقا فرمودند باید قوی باشیم و این قوت با یک‌صدایی و هم‌صدایی محقق می‌شود نه با اعمال سلیقه و نه با گفتن حرف‌هایی که گرا به دشمن می‌دهد و دشمن را بر ما جری می‌کند و نقطه‌های نفوذ دشمن را آشکار می‌کند.

در سیاست خارجی که ارتباط مستقیم با استقلال و عزت کشور دارد تنها صدا صدای رهبری است که باید گوش‌داده شود. و ایشان مکرر فرموده‌اند حرف از مذاکره و تسلیم دیگر تمام‌شده است. با تبعیت از منویات رهبری و با قاطعیت دنبال عزت اسلام و ایران باشید و منافع ملی را به خاطر امیال نفسانی چوب حراج نزنید.

بدانید که اگر در مسیر اعتلای اسلام و انقلاب حرکت کنید از پشتیبانی مردم بهره‌مندید و خون شهدا به یاری شما خواهد آمد و غالب و پیروز در همه عرصه‌ها خواهید بود.

برای انتخابات افراد جوان باصلاحیت دغدغه مند کار بلد متعهد و متدین را پیدا کنید

نکته استانی: در بحث انتخابات که چند جلسه‌ای است نکاتی گفته می‌شود باید عرض کنم. مردم باید مواظب باشند و نگذارند تکرار شود. و فرصت ندهند به افرادی که سالیان متمادی مسئولیت داشته‌اند و عملکرد آنان مبین فکر و اندیشه آنان است و شهری که می‌توانست یکی از زیباترین مناطق کشور باشد با طراوت و شاداب با فضای سبز و مفرح و درعین‌حال از الزامات شهری به بهترین شکل بهره‌مند باشد اما نشده است و این نتیجه عملکرد جریاناتی بوده که دائم کارها دستشان بوده و دست‌به‌دست شده و امروز هم احساس پدرخواندگی دارند و جلسه می‌گذارند و بعض مسئولین که نقش خواهند داشت در آینده در انتخابات، در این جلسات شرکت می‌کنند.

نباید بگذارید که دوباره این‌ها سرکار بیایند. البته در این سال‌ها حرکت‌های فراوانی در بهبود وضعیت کرج و استان شده است درراه‌ها و معابر و میدان‌ها و امثال این‌ها. من روح کلی جریان را عرض می‌کنم و با جزئیات کاری ندارم.

باید بگردید افراد جوان باصلاحیت دغدغه مند کار بلد متعهد و متدین را پیدا کنید و با آنان صحبت کنید که خود را آماده پذیرش مسئولیت کنند و الا تغییر کارسازی در وضعیت پیدا نمی‌شود اگر شما بی‌توجه باشید و اقدام درستی نداشته باشید.

نکته دیگر اینکه باید به وضعیت آثار فرهنگی و تاریخی قبل از اینکه در معرض از بین رفتن قرار بگیرند رسیدگی، بازسازی و مرمت شوند. جریان پل عباسی تذکر خوبی است که علاج را قبل از واقعه کنید. ما آثار تاریخی و فرهنگی فراوانی را در استان داریم که باید دقت شود و حفظ شود.

در مورد فتنه اصلاً کوتاه نخواهم آمد/ توبه و پشیمانی آنها قبول اما نباید مسؤولیت داشته باشند

نکته بعدی راجع به عزل و نصب‌هاست که در این مورد فراوان گفته‌شده در این نوبت هم چون دیدم در منطقه‌ای کسی جدیداً منصوب شد، مسئولین آن منطقه امام‌جمعه محترم، نماینده محترم، مسئولین آن منطقه، ورود کردند و تذکر دادند.

نیروهای ارزشی ورود کردند و تذکر دادند. خود بنده هم قبل ازاینجا تذکر داده بودم و توجه نشد لازم دیدم در اینجا بیان کنم. البته پیامی هم توسط واسطه‌ای که پیام‌ها را می‌رساند به وزیر محترم کشور فرستادم.

در زمان معارفه آقای استاندار و بعد در جلسات دیگر عرض کردم بنده اگر در موضوعی به مصلحت کوتاه بیایم و یا با دیده اغماض نگاه کنم در مورد فتنه اصلاً کوتاه نخواهم آمد و باکسی دراین‌باره رودربایستی ندارم چون ظلمی که در آن زمان به انقلاب و نظام و خون شهدا و رهبری شد جائی برای چشم‌پوشی نمی‌گذارد و این افراد اگر پشیمان شده و توبه کرده باشند، توبه و پشیمانی آن‌ها قبول اما نباید مسئولیت داشته باشند اما متأسفانه آقایان خیال می‌کنند این حرف‌ها شوخی است.

وقتی همه ما و آقای رئیس‌جمهور از وحدت و یک‌صدایی می گوئیم نباید در عمل در مسیر دیگری حرکت کنیم که صدای نیروهای ارزشی و بدنه مردم را درآوریم و حاشیه‌سازی شود. این‌همه مشکلات در منطقه داریم، آن‌ها باید حل شود.

کسی که در جریان فتنه بوده مدتی هم به زندان افتاده بیایم او را مسئولیت بدهیم و بعد بگوئیم او را سرپرست گذاشته‌ایم و سرپرست استعلام از دستگاه امنیتی و کذا و کذا نمی‌خواهد و متأسفانه به نصح مشفقانه هم گوش نمی‌دهند. به‌هرتقدیر اینجا اعلام می‌کنم و تأکید می‌کنم استاندار محترم هرچه زودتر اقدام لازم را نسبت به این انتصابی که داشتند بکنند و بیشتر از این برای نظام و انقلاب حاشیه و هزینه درست نکنند تا امروز موارد فراوانی را به دیده اغماض نگاه کردیم و خلاف واقع گوئی و وعده هائی که داده‌شده و عمل نشده را کوتاه آمدیم .

بعضی از مسئولین که اشتباهات آن‌ها و عدم حضورشان در مسئولیتشان محرز بوده و باید نباشند و متأسفانه در جای دیگر به کار گرفته شدند، همه این‌ها را کوتاه آمدیم. اما در مورد فتنه هرگز کوتاه نمی‌آییم و شوخی هم باکسی نداریم. این‌همه کار روی زمین‌مانده در این استان هست و این‌همه جوان آماده کار و فعالیت، حتماً باید با جناح‌بازی و راضی کردن این‌وآن به افراد مسئولیت داد. به خودتان بیایید. این چند ماه باقی‌مانده از دولت را سعی کنید با مدارای با مردم و کمک به حال مردم رفتار کنید.

خداوندا در این روز جمعه: قصدتک و انت الکریم، دعوتک و انت العظیم، رجوتک و انت رب العالمین، نادیتک و انت الرحمن الرحیم، فیا رب ارحم عبدا ناداک و لیس له سواک، اللهم اکشف الغمه عن الامه، اللهم اصرف عنا الوباء و البلاء، اشفنا شفاءً تاماً و عافنا فی ابداننا و اخرجنا مما نحن فیه من الهم و الحزن و الکرب فانت الله الذی لا یرد سائلا و انت الله القادر علی تغییر الحال باحسنه، یا من یقول للشیء کن فیکون ان ترحم البلاد و العباد اللهم ارحمنا رحمه واسعه و ارزقنا عافیه الابدان و نور الابصار یا کریم یا رحیم یا علیم یا رب العرش العظیم. اللهم نعوذ بک من زوال نعمتک و تحول عافیتک و فجأه نقمتک و جمیع سخطک وصل علی نبینا و سیدنا محمد و علی آله و سلم. فرج مولایمان حضرت ولی عصر ارواحنا فداه نزدیک بگردان. ما را از اعوان و انصار و شیعیان و محبان و موالیان حضرتش قرار بده. ما را مشمول دعای آن حضرت قرار بده. دوره امتحان ما را کوتاه بگردان. این بیماری و بلا را از مردم عالم به خصوص اهل ایمان مرتفع بگردان. مجروحان و معلولان عافیت ببخش، شهدا و گذشتگانمان را غریق رحمتت بگردان، رهبر فرزانه و عزیزمان را در پناه خود محفوظ بدار.

والسلام علیکم ورحمه الله و برکاته

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا