خرید تور تابستان ایران بوم گردی

مردم می‌بینند!

رسول بهروش در روزنامه‌ی همشهری نوشت: «گاهی اهالی فوتبال ایران مطالبی به زبان می‌آورند که در آنها به وضوح رد پای نادیده گرفتن درک و شعور افکار عمومی به چشم می‌خورد؛ جملاتی که کمترین نسبتی با «منطق» ندارند و صرفا در جهت تبرئه یا بزرگنمایی جایگاه گوینده مطرح می‌شوند. شنیدن این حرف‌ها سخت است و خاموش ماندن در مقابل آنها سخت‌تر.

فرهاد مجیدی؛ واقعا کدام فینال؟

فرهاد مجیدی احتمالا تنها آدم دنیاست که موقع مطالعه و دانش‌افزایی، ۴جلد کتاب را با هم جلوی رویش می‌گذارد و بعد عکس ثبت‌شده از این لحظه را در اینستاگرام منتشر می‌کند! خب به ما چه؟ زندگی شخصی خودش است. این اما دلیل نمی‌شود که از کنار حرف‌های عجیب او که جنبه عمومی دارند هم بی‌تفاوت بگذریم. مجیدی اخیرا به پیشنهاد باشگاه تراکتور برای هدایت سرخپوشان تبریزی جواب منفی داده و آخرش هم گفته: «اگر سوء مدیریت در استقلال حاکم نبود، الان باید آماده سفر به قطر و حضور در فینال لیگ قهرمانان آسیا می‌بودیم.» این چندمین بار است که مجیدی با همین صراحت و قاطعیت از فینالیست شدن استقلال در آسیا در صورت تداوم حضور خودش سخن می‌گوید. مجیدی طوری حرف می‌زند که انگار پرسپولیس و بقیه تیم‌ها اصلا وجود ندارند و اگر او در مسابقات حاضر بود، آنها نمی‌توانستند هیچ حرفی برای گفتن داشته باشند. همه اینها در حالی است که استقلال با خود فرهاد در فینال جام حذفی ایران طی یک نیمه ۳ گل از تراکتور خورد و بعدش هم آقای سرمربی گفت: «چون مدیرعامل به ایتالیا رفته بود تمرکز من به هم خورد.» خب شما که این قدر راحت تمرکزت به هم می‌خورد، اگر در لیگ قهرمانان حاضر بودی و بازیکن کلیدی‌ات صبح روز مسابقه محروم می‌شد، چه می‌کردی؟ اگر در فاصله نیمه‌نهایی و فینال فایل‌های صوتی و تصویری مدیرعامل علیه‌ات منتشر می‌شد، چه واکنشی نشان می‌دادی؟ می‌دانیم که دلتنگ نیمکت استقلال هستی و دلت برای زحماتی که کشیدی می‌سوزد اما با این حرف‌ها ارزش کار دیگران را زیر سؤال نبر آقای مجیدی!

محمود فکری؛ این بدترین استقلال است؟

داستان اینجا قشنگ‌تر می‌شود. تیمی که فرهاد مجیدی می‌گوید حتما می‌توانست به فینال آسیا برود و قهرمان شود، از نظر محمود فکری بدترین استقلال این سالیان است که به او ارث رسیده! فکری در حالی بعد از چند نمایش ضعیف چنین عنوانی به تیمش می‌دهد که استقلال او نسبت به تیم مجیدی، حتی بازیکنان بیشتری مثل رشید مظاهری، مرادمند، نادری، مهدی‌پور و … را در اختیار دارد و تنها علی کریمی و روزبه چشمی را از دست داده است. فاصله بین ادعای مجیدی و فکری آن قدر کهکشانی است که آدم مات و مبهوت می‌ماند. هر چه هست اما حرف سرمربی فعلی آبی‌پوشان را نمی‌توان پذیرفت. استقلال تیمی پرمهره و متوازن است که اگر از نظر فنی به درستی مدیریت شود، می‌تواند مدعی قهرمانی باشد. فکری در بخش دیگری از سخنانش گفته: «این تیم سال‌ها به ناکامی عادت کرده و تغییر دادن ذهنیت بازیکنان آسان نیست.» اما استراماچونی هم همین تیم را با همین خصلت تحویل گرفت. برانکو هم از سجده بقا به سجده شکر فینال آسیا پل زد و ۷ قهرمانی رنگارنگ آورد. بهانه نگیرید و به بلوغ و شعور مردم توهین نکنید لطفا!

شجاع خلیل‌زاده؛ بگذار ما فقرا خوش باشیم!

پرسپولیس برای حضور در فینال لیگ قهرمانان آسیا آماده اعزام به قطر می‌شود اما شجاع خلیل‌زاده هنوز در بند این است که با ۴ تا جمله عاطفی و احساسی، سر و ته جدایی‌اش از این تیم و بوسیدن لوگوی الریان را هم بیاورد. آقا! رفیق! دوست عزیز! پرسپولیس را رها کن و به زندگی‌ات برس! صد درصد درست می‌گویی که ناچار شدی بروی و مجبور بودی آن لوگو را ببوسی و اصلا اسلحه پشت سرت گذاشته بودند که بر خلاف همه خریدهای الریان، شما یک نفر حتما این کار را انجام بدهی. قبول هم داریم که شب و روزت پرسپولیس است و هر قسط دلاری که از باشگاه قطری می‌گیری، ته قلبت یادی از تیم سابق می‌کنی. حتی این هم مهم نیست که بشار رسن عراقی رضایت داد لااقل تا فینال بماند و شما چنین نکردی. حالا به کارت برس و بگذار ما هم برای فینال امیدوار باشیم به خدا و بعد ساق‌های جلال و کنعانی و بقیه آنهایی که خانواده فقیرشان را رها نکردند و دنبال بوی کباب نرفتند. برای خام کردن هواداران تین‌ایجر و فراموشکار و بازگشت شکوهمندانه به پرسپولیس هم دیر نمی‌شود. فوتبال ایران، سرزمین خائنان بخشیده شده است. جملات احساسی‌ات را بگذار برای چند ماه بعد. فعلا بزرگ‌ترین روز تاریخ پرسپولیس در پیش است. شنبه بعد از ظهر در تلویزیون خواهی دید. عجالتا جای رفقای نیمه راه هم خالی نیست.»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا