خرید تور تابستان ایران بوم گردی

اعتراض عراق به رأی فیفا و AFC: کناره گیری می کنیم

فدراسیون فوتبال عراق به رأی سیاسی AFC مبنی بر اینکه آنها نمی‌توانند ایران را به عنوان میزبان خود مقابل تیم عربستان انتخاب کنند، واکنش نشان داد.

به گزارش خبرگزاری فارس، پس از آنکه کنفدراسیون فوتبال آسیا در رایی کاملا سیاسی حق انتخاب تهران به عنوان میزبان عراقی‌ها را گرفت، فدراسیون عراق واکنش نشان داد.

فدراسیون عراق طی بیانیه‌ای اعلام کرد: ملت شریف عراق، این بار رای کنفدراسیون فوتبال آسیا تنها ما را غافلگیر نکرد بلکه  همه را غافلگیر کرد زیرا اکنون برای ما ثابت شد که کنفدراسیون فوتبال آسیا بر فوتبال عراق ظلم می‌کند و می‌خواهند به هر نحوی تیم ملی عراق را از راه‌یابی به جام جهانی 2018 روسیه باز دارد زیرا AFC پیشنهاد ما را برای میزبانی ایران رد کرده است.

در ادامه بیانیه آمده است: AFC دلیل محروم کردن ما از میزبانی تهران را به خاطر سختی ورود هواداران عربستانی به ایران و تحریم‌های موجود میان دو کشور دانسته است! نمی‌دانیم چگونه هواداران تیم‌های دیگر که در گروه ایران قرار دارند به راحتی آنجا می‌روند. چرا این ظلم تنها به عراق می‌شود. در این شرایط چرا AFC به مرحله نخست مقدماتی جام‌جهانی اشاره‌ای نکرده است که ما در تهران با تایلند، ویتنام و چین تایپه بازی کردیم!!! اگر دلیل AFC وجود عربستان در گروه ما است. اشکالی ندارد کنفدراسیون فوتبال آسیا می‌تواند رایی مشابه با قضیه ایران و عربستان در لیگ قهرمانان آسیا را صادر کند یعنی هر دو کشور بازی‌های خودشان را در کشوری ثالث برگزار  کنند و مشکلی نیز برای دیگر تیم‌ها به وجود نیاید.

در پایان این بیانیه آمد: سوال این است که چرا تیم‌های قطر، چین، کره جنوبی، ازبکستان و سوریه بدون هیچ مشکلی با ایران در تهران بازی می‌کنند و AFC نگران این دیدارها نیست! ما تمام این اقدامات کنفدراسیون فوتبال آسیا را به دیده انصاف می‌بینیم. اما ما تمام دلایل خود را بیان کردیم و این رای AFC را ظلم به حق مردم عراق می‌دانیم در نتیجه برای احقاق حق خود به فیفا و دادگاه بین‌المللی ورزش(CAS) شکایت می‌کنیم.

کامل زغیر، عضو فدراسیون فوتبال عراق در مصاحبه با شبکه الکوره العراقیه درباره رای کنفدراسیون فوتبال آسیا اظهار داشت: ما مقابل این رای ظالمانه سکوت نخواهیم کرد و چنانچه فیفا مقابل چنین رایی حق ما را ادا نکند به دادگاه بین المللی ورزش( CAS) شکایت می کنیم.

وی تاکید کرد: در صورتی که این رای ناعادلانه پابرجا بماند، ما برای حفظ شان مردم عراق کناره‌گیری از مسابقات را یکی از گزینه می‌دانیم.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا