خرید تور تابستان ایران بوم گردی

قوه قضاییه: مدیرعامل پیام‌رسان سروش بازداشت شد

در پی تذکر‌های مکرر و چندین باره به مدیرعامل یکی از پلتفرم‌های ایرانی برای چاره اندیشی در رابطه با انتشار محتوای غیراخلاقی و انتشار تصاویر مستهجن، مدیرعامل این پلتفرم احضار و بازداشت شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرز به نقل از مرکز رسانه قوه قضاییه، تذکر‌های مکرر و چندین باره به مدیرعامل یکی از پلتفرم‌های ایرانی برای چاره اندیشی در رابطه با انتشار محتوای غیراخلاقی و انتشار تصاویر مستهجن با بی توجهی این پلتفرم همراه بود، در پی این موضوع مقام قضایی در ۲ نوبت از مدیرعامل این پلتفرم برای این مهم دعوت کرد که با بی توجهی فرد مورد اشاره همراه بود.

بر اساس این گزارش در سامانه ابلاغ قضایی، برای مدیرعامل این پلتفرم احضاریه صادر شد که با وجود مشاهده ابلاغیه، مدیر عامل این پلتفرم از مراجعه به مرجع قضایی امتناع کرد. پس از امتناع مدیرعامل این پلتفرم ایرانی برای حضور نزد مقام قضایی سرانجام دستور جلب وی صادر شد.

پس از جلب مدیرعامل این مجموعه عناوین اتهامی تسهیل دسترسی به محتوای مستهجن و فراهم کردن موجبات فساد از طریق بسترسازی و عدم نظارت منتهی به اشاعه فحشا به وی تفهیم شد.

در حال حاضر و پس از تفهیم اتهام متهم با قرار وثیقه آزاد است

بنابر این گزارش؛ پلتفرم‌ها موظف هستند مطابق قانون بر محتوای بارگذاری شده در بستر فضایی که فراهم می‌کنند نظارت داشته باشند و با وجود تذکر‌های مکرر و پرتعداد به مدیرعامل این مجموعه برای نظارت بر محتوای غیرقانونی منتشر شده در بستر این پلتفرم متاسفانه هیچ اقدامی صورت نگرفت. همزمان با این مورد، به منظور پیگیری اصلاح محتوای مستهجن و غیراخلاقی، برای مدیرعامل یک پلتفرم دیگر نیز احضاریه صادر شد که مدیر این پلتفرم بعد از حضور نزد مقام قضایی، اصلاحات برای حذف محتوای غیراخلاقی را آغاز کرده و آثار آن محسوس است.

گفتنی است سیاست انتشار محتوا و موضوع نظارت بر محتوای قابل دسترسی در پلتفرم‌ها یکی از مهم‌ترین موارد مورد تاکید مدیران پلتفرم‌ها است. به عنوان نمونه اغلب پلتفرم‌های خارجی نیز انتشار هرگونه محتوای مستهجن را مطابق قوانین خود ممنوع اعلام کرده و نظارت گسترده بر این موضوع دارند. در صورت انتشار هرگونه محتوای مخالف سیاست‌های این پلتفرم‌ها، محتوا بلافاصله حذف شده و حساب کاربری مسدود می‌شود. متاسفانه در مورد پلتفرم مورد اشاره با وجود قوانین وضع شده در این مجموعه در حوزه انتشار محتوای مجاز و قوانین کشورمان در این زمینه باز هم نسبت به درخواست‌های مکرر و متعدد ارائه شده در مورد حذف محتوای مستهجن هیچ اقدامی برای چاره اندیشی در این مورد صورت نگرفت.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا