خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«هرچه می‌کشیم از رفتار همین اصلاح طلبان در دهه 60 است»

یکی از مخاطبان انصاف نیوز به نام «جزایری» در کامنتی ذیل یادداشت احسان حدیدی با تیتر «برای پیشگویی موسوی خیلی دیر بود!» نوشت:

  • نگارنده محترم می‌خواهد نابودی به‌زعمشان جبهه اصلاحات را بیندازد گردن میرحسین و کروبی!؟ : (آنچه در پروسه‌ی رفتار میر و شیخ، از دست رفت، قدرت بازدارندگی جبهه‌ی اصلاحات در برابر رفتار حاکمیت بود.) کدام قدرت!؟ کدام بازدارندگی!؟اصلاحات در برابر حاکمیت قدرت! بازدارندگی! داشته است؟
  • لطفاً جناب حدیدی به این جمله خود یکبار و با دقت 30 ثانیه‌ای اندیشه کنند؛ اصلاحات همیشه برگی و عروسکی در دست حاکمیت بوده تا با آن سر مردم را گرم کند وگرنه مدت‌ها بلکه سال‌ها قبل ریشه‌اش را می‌سوزاند، اصلاحات/افسادات در دهه 60 همه‌کاره مملکت بودند و الان هرچه ملت می‌کشند از خشت کجی است که اصلاح/افساد طلبان کار نهادند. اصولگرایان/افولگرایان هم همه دیدند که پازل ناتمام اصلاح‌طلبان را چگونه و با چه مهارتی به نفع خود کامل کردند.
  • آنچه دربند یک آمده که اتفاقات چگونه است، گویا جناب حدیدی در این مملکت زندگی نمی‌کنند! برای همه مثل روز روشن شده و اصلاً نیازی به بیان نیست که تغییرات و تصمیمات سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی در این مملکت به باد فنا داده شده خلق‌الساعه است، نمونه می‌خواهید افزایش قیمت بنزین، برخورد و یرخورد آنی مردم در اعتراض به آن، تصویب نیم ساعته برجام در مجلس، تصویب اخیر قانون برجامی در مجلس، تأیید شورای نگهبان و ابلاغ توسط رئیس بسیار فرهیخته و دانشمند مجلس به رئیس‌جمهور بسیار محبوب و دوست‌داشتنی کشورمان طی 2 روز! جناب حدیدی لطفاً اصطلاح خلق‌الساعه را تعریف کنید.
  • شما هنوز به پیش‌گوئی‌هایی که میرحسین در سال 88 کرد، مظنون هستید یا نمی‌توانید ببینی؟! اگر حتی ادعاهای نادرست شما درست باشد، به نظرتان دلیلی است بر رد صحت پیش بینی‌های میرحسین؟ تصور نمی‌کنم اینها به هم چندان ارتباطی داشته باشند؛ گرچه جنابعالی بسیار تلاش کرده‌اید و آسمان ریسمان را ‌بهم‌بافته‌اید که همه مسائل را به هم ربط داده و در پایان نتیجه را اشتباهی گرفته‌اید.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. دیگه مردم اینجای کار نفهمیده باشن اصلاح‌طلب ها جاسوس چند گانه هستند باید فکر ویزیت یک نورولوژیست باشن

    3
    3
  2. اول)
    در تمامی مصادیقی که نویسنده ی محترم درباره عبارت خلق الساعه بیان داشته هم در طول سالیان مختلف به آزمایش و اجرا گذاشته و یا مدتها در بین افکار عمومی مطرح و در رسانه های داخلی و خارجی به بحث و کنکاش و گفتگو پرداخته شده بود
    درباره برجام که از پیروزی روحانی از سال 92 با عنوان نرمش قهرمانانه آغاز شد تا ژنو و وین و قس علی هذا، آنچه شما برای تصویب 20 دقیقه ای در مجلس می گویید امری پیش بینی شده ای بود و بسیار قابل محتمل! در باب بنزین که زمان احمدی نژاد هم آنی و دفعی بود و هم اعتراضاتی که من حیث المجموع مدیریت شد یا حتی در این دوره روحانی در سال 88 از یکی دو ماه قبل از تصویب مطرح بوده و افکار عمومی آماده بود که بنزین گران شود که خود رسانه های انقلابی آتش بیار معرکه شد و آنچه در برخورد آن با معترضین شد در در 96 و 88 دیده بودیم
    من نمی دانم این چگونه ایشان با این همه سوابق تطبیق خلق الساعه دارد؟!
    ببینید میر در آنچه به عنوان تاییدیه بیست سال عملکرد رهبری درباره ممانعت از کودتا و تقلب و دخالت نظامیان در حکومت بوده، در اریبهشت 88 در مشهد مطرح کرد، ابطالی بود بر تمامی حرفهایی که در این دو دهه مطرح شده بود مگر اینکه بگویید میر در این دو دهه در ایران نبوده یا نمی دانسته است!
    حال چگونه یک ماه بعد هر آنچه رد کرده بود را مدعی شده بود!
    دوم))
    دوره ی اصلاحات با تمای کاستی ها و تندروی ها به بیان آمارها در حوزه های اقتصادی فرهنگی اجتماعی بین المللی موفقیت های بسیاری کسب کرده بود و در دوره ی سیاسی نتوانسته بود آنچه را که به عنوان شعار و آرزوی خویش به عنوان قانون گرایی و آزادیخواهی و پاسخگویی قدرت مطرح کرده بود، کامل بدست بیاورد اما این معنای شکست کامل نبوده و نیست ( و البته آن هم دلائل متعددی دارد که به نظرم بیش از تاثیر قدرت حاکمیت و نهادهای انتصابی و قضایی و نظامی در آن دوره باشد، عدم برنامه ی واحد در حفظ سنگر ریاست جمهوری و مجلس و شوراها و اختلافات متعدد در جبهه ی اصلاحات، در ناکامی توسعه سیاسی آن دوره، اثر گذار بود)
    اصلاحات از 84 تا 88 سرگردان محض بود و هنوز میان استراتژی حضور در حکومت و تعامل با آن و ارتباط با مردم، دچار تشدد آرا و نظرات بود اما هنوز محبوبیت مطلوب و قدرت اثرگذاری خوبی در جامعه و رسانه ها و دانشگاها داشت لکن اتفاق 88 ناگهان به چنان گرفتاری و ابتلایی شد که هنوز به نظرم گرفتارش هست
    هزینه فعالیت سیاسی بسیار افزایش یافت نیروهای کارآمد برچسب فتنه خوردند و فرصت گفتگو با ارکان نظام به محاق رفت همه اینها به برکت بیانیه های میر و شیخ بود که بزودی نظام را در برابر خویش مطیع و تسلیم می دیدند!
    من در پِی آن نبوده و نیستم که خط بطلان بر تمامی عملکرد محصورین و تذکرات و هشدارهای آنان در طول این سال‌ها داشته باشم بلکه می پندارم رفتار پُرهزینه و کم دستاورد نمی توان رفتاری مطلوب و برتری باشد

    3
    5
    1. عاقلان می فهمند که خودکشی از ترس مرگ را پیشنهاد داده اید. همانطور باش که قدرت می خواهد تا مبادا در قدرت نباشی ! خب دیگر چرا در قدرت باشی?! خودش هست. تو کار او را چرا بکنی ?! خودش کار خودش را انجام می دهد. مثل دوره دوم اصلاحات نباشی بهتر است. اگر میتوانی مثل دوره اول باشی باش . وگرنه بودن بی خاصیت چه فایده ای دارد?!

      1
      1
    2. جناب حدیدی، 1- قلم زده اید که تصویب 20 دقیقه ای امری قابل پیش بینی و بسیار محتمل بود! قابل پیش بینی بودن، یک موضوع است و اتفاق افتادن در واقعیت ، یک موضوع دیگر. شما نمیتوانید بگوئید چون موضوعی قابل پیش بینی است ، لذا سرعت تصمیم گیری و انجام آن، بلاموضوع است!! همانگونه که محتمل بودن تصویب برجام در مجلس را یک پیش بینی دانسته اید، لطفا بسرعت و ظرف 20 دقیقه تصویب شدن آن را هم یک واقعیت بدانید. ضمنا افزایش دفعی و چهار برابری قیمت ارز در زمان ریاست جمهوری هزاره سوم، و در زمان ریاست جمهوری روحانی بنفش، هم خلق الساعه بوده!! وقتی میگویند خلق الساعه قطعا منظور ، خلق الساعه بودن برای جامعه است نه تصمیم گیران!! اینکه مردم شب بخوابند و صبح بیدار شوند و ببینند دارائی شان به یک سوم یا یک چهارم تقلیل یافته، خلق الساعه است؛ حال ممکن است مسئولان حکومت، از یکسال قبل تصمیم گرفته باشند! 2- مملکت در طی این 42 سال یا در دست اصولگرایان بوده یا اصلاح طلبان! حالا شما بفرمائید نتیجه ای که طی این 42 سال مسئولیت اصلاح طلبان و اصولگرایان عاید مردم شده چیست!؟

      1
      1
      1. جناب جزایری
        خلق الساعه بر این معنا است که هیچ زمینه و بستری وجود نداشته و آنی و دفعی بوجود آمده است
        وقتی موسوی می گوید رهبری بیست سال مانع کودتا بوده است یعنی همه زمینه ها و بسترهای تحقق را از بین برده است
        خب چگونه یک ماه بعد، فردی دو دهه از تحقق رفتاری، مانع و جلوگیری کرده، خود یک ماه بعد مسبب و مبدع همان رفتار می شود؟!
        لکن تمامی مواردی که شما در کامنت اول عرض کردی و انصاف نیوز نیز منتشر کرده و بنده جواب دادم، معطوف به این است که تمامی تصمیمات برجام و بنزینی هم سابقه در بین تصمیم گیران داشته اند و هم مردم در جریان و منتطر تصویب بوده اند
        جناب تان با فراست تمام، معنای خلق الساعه را معنای دگری کردند!!
        انگار وقتی خبر از جنگ و درگیری هست بالطبع هم هر لحظه زمان پرتاپ موشک خواهد بود پس نمی توانی بگویی موشکی خلق الساعه پرتاپ شد و خلق الساعه جمعی مردند!
        در یک روند و بستر هست که یک تصمیم اثرگذار و جنجالی اتفاق می افتد نه یک شبه و بدون هیچ سابقه ای
        به هر حال شما در مقام دفاع از میرحسین، بحث را به تاثیرات تصمیم های اقتصادی کشانده آید که ربطی به بحث ما ندارد

    3. جناب حدیدی، نوشته اید بیانیه های میر و شیخ فرصت گفتگو با ارکان نظام را نابود کرد! دیگر مطمئن شدم که بیانیه های میر و شیخ را مورد دقت و مطالعه قرار نداده اید.

      2
      1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا