خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«نگاه آیت‌الله یزدی به موضوعات فقه حکومتی بود»

عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان گفت: اگر بخواهیم از ویژگی علمی آیت‌الله یزدی یاد کنیم، می‌توان گفت نگاه ایشان به موضوعات “فقه حکومتی” بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای نگهبان،  کدخدایی درباره ویژگی‌های شخصیتی حضرت آیت‌الله محمد یزدی و وجوه مختلف او در دفاع از انقلاب اسلامی گفت: بنده به خاطر توفیق حضور در شورای نگهبان، از نزدیک با آیت‌الله یزدی راجع به مسائل کاری ارتباط داشتم؛ ایشان از جمله ارکان شورای نگهبان بودند و همت بسیار والایی برای ارتقای جایگاه شورای نگهبان داشتند.

وی با بیان اینکه آیت‌الله یزدی در وظایفی که عهده‌دار بودند به دقت و درستی و در چارچوب قوانین و موازین شرع آن وظایف را انجام می‌دادند، خاطرنشان کرد: ایشان بر نظم بسیار تأکید داشتند؛ خودشان علی‌رغم کسالت‌هایی که داشتند و از قم برای جلسات شورای نگهبان تشریف می‌آوردند، اما اولین فردی بودند که در جلسات حضور می‌یافتند و تا پایان هم حضور داشتند.

کدخدایی افزود: حتی جلسات فوق‌العاده را هم می‌آمدند مگر اینکه کار مهمتری برایشان پیش می‌آمد که آن را هم اعلام می‌کردند؛ بنابراین از حضرت آیت‌الله یزدی می‌توان به عنوان مظهر نظم در شورای نگهبان یاد کرد.

رئیس پژوهشکده شورای نگهبان با بیان اینکه حضرت آیت‌الله یزدی مباحث سیاسی و علمی شورا را پیگیری می‌کرد و اگر نسبت به موضوعات مسئله‌ای می‌بود، کمک می‌کردند، افزود: اگر بخواهیم از ویژگی علمی ایشان یاد کنیم، می‌توان گفت نگاه ایشان به موضوعات “فقه حکومتی” بود.

عضو حقوقدان شورای نگهبان اضافه کرد: در مصوبات وقتی موضوعی مطرح می‌شد، نظرات ایشان نهفته از کلیت مباحث کشور بود و نظر و نگاه جامعی به مسائل داشتند.

کدخدایی در ادامه به سوابق درخشان آیت‌الله یزدی در حوزه‌های مختلف حوزوی، سیاسی و اجرایی اشاره و خاطرنشان کرد: ایشان مورد اعتماد و همراه حضرت امام (ره) و همچنین مورد اعتماد و همراه مقام معظم رهبری بودند و در جهت تقویت و ارتقای نظام جمهوری اسلامی ایران کوشش می‌کردند.

وی با اشاره به برخی از تألیفات آیت‌الله یزدی، خاطرنشان کرد: ایشان در حوزه حقوق اساسی و قانون اساسی هم کتاب دارند که بسیار کاربردی و مفید است.

عضو حقوقدان شورای نگهبان با اشاره به کتاب خاطرات آیت‌الله یزدی گفت: خاطرات قبل از انقلاب و دوران تبعید ایشان که متحمل چه سختی‌ها و دشواری‌ها شده‌اند، واقعاً برای همه ما درس‌آموز است و امیدوارم جوانان خاطرات ایشان را مطالعه کنند تا به فداکاری‌های این عزیزان که برای پیروزی انقلاب چه تلاش‌ها و مرارت‌هایی کشیده‌اند، بیشتر آشنا شوند.

وی در پایان با بیان اینکه ویژگی مهم آیت‌الله یزدی علاوه بر صداقت، تقوا و امانت‌داری، مظهر نظم بودن ایشان بود، گفت: خداوند ایشان را غریق رحمت و مغفرت خویش بگرداند و با سایر علما و بزرگان و با ائمه اطهار محشور بفرماید.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا