خرید تور تابستان ایران بوم گردی

گفتگو با شاگرد قدیمی مرحوم سیدحسین سجادی

یکی از شاگردان قدیمی مرحوم سیدحسین سجادی درباره‌ی شخصیت و فعالیت‌های او می‌گوید که استاد سجادی از همان ابتدای جوانی که سخنرانی‌های گرم و پرشور خود را آغاز کرده مورد توجه مراجع و علما قرار گرفته و تا امروز هم به او علاقه‌ی فراوانی داشته‌اند. او همچنین بزرگ‌ترین ویژگی مرحوم سجادی را «دفاع علمی و منطقی با سخنرانی‌ها و مناظرات قوی از کیان اسلام و تشیع و بویژه امام زمان (ع)» می‌داند و تاکید می‌کند که آقای سجادی در این حوزه بسیار اثرگذار بوده‌اند.

شاگرد قدیمی استاد سجادی که از افراد نزدیک به او نیز بوده است، به انصاف نیوز گفت: «حاج آقای سجادی -رضوان‌الله تعالی علیه-متولد ۱۳۱۴ بودند و از سال 1336، یعنی از سن 22 سالگی این افتخار را داشتند که باهمه‌ی وجود، با بیانی گرم در سخنرانی‌های بسیار پرجذبه و پرکشش در دفاع از حریم تشیع، اسلام و امام زمان (ع) تلاش کردند و کوشیدند. سخنرانی‌های زیادی در شهرهای مختلف ایران داشتند ایشان اوایل بیشتر در مشهد ساکن بودند و در همان سنین جوانی -25، 26 سالگی- اوج فعالیت‌های‌شان در مشهد بوده و این افتخار بسیار بزرگی برای ایشان بود که مورد توجه بسیاری از روحانیون و مراجع و علما بودند؛ به ایشان علاقه‌ی بسیار زیادی داشتند.

حضرت آیت الله سیدان ایشان را بخوبی می‌شناسند، سال‌ها با ایشان دوست و همکار بودند؛ همکار به‌معنای همکاری در خدمات دینی. آقای سیدان ایشان را قبول داشتند.

او در ادامه اضافه کرد: می‌توان گفت که شخصیت ایشان فراتر از ایران بود؛ همکاری‌های بسیار نزدیک و پرثمری با مرحوم دکتر محمدعلی شهرستانی در بازسازی عتبات داشتند و خدمات خیلی ارزنده‌ای در آنجا انجام دادند. در دوران کهولت سن که دیگر نمی‌توانستند آن سخنرانی‌های چندهزار نفره را داشته باشند –چون تصور کنید که مثلا در ورزشگاهی در شهرستان گنبد برای هزاران نفر سخنرانی‌های بسیار قوی و پرکشش انجام می‌دادند- اما دیگر در اواخر سن که تواناین کارها را نداشتند، در حوزه‌ی فعالیت‌های مربوط به عتبات، با مرحوم دکتر محمدعلی شهرستانی همکاری می‌کردند؛ آقای شهرستانی هم که در حوزه‌ی خدماتی که در عتبات داشته شناخته شده است؛ ضمن اینکه پسر آقای شهرستانی داماد بزرگ ایشان بود و غیر از دوستی قدیمی باهم خویشاوندی هم داشتند.

مراجع عظامی مثل حضرت آیت الله وحید علاقه‌ی خاصی به ایشان داشتند، بخاطر خدمات دینی‌شان. بزرگ‌ترین ویژگی مرحوم سجادی دفاع علمی و منطقی با سخنرانی‌ها و مناظرات قوی از کیان اسلام و تشیع و بویژه امام زمان (ع) بود و در این حوزه بسیار اثرگذار بودند.

خود من در حدود 15 سالگی افتخار آشنایی با ایشان را پیدا کردم. یعنی تقریبا 50 سال پیش. در تهران، حدود سال‌های 48-49 پای سخنرانی‌های ایشان تحت تاثیر قرار گرفتم. متولدین دهه‌ی 30، نوعا جوانان مذهبی آن دوره تحت تاثیر سخنرانی‌های امام زمانی ایشان بودند.

بنابراین دو نکته بسیار بارز درمورد ایشان: یکی توجه ویژه‌ی مراجع و روحانیت به ایشان بود. ایشان را بعنوان فردی که مدافع حریم دین و دیانت بود قبول داشتند. دیگر ویژگی بارز ایشان امام زمانی بودن این بزرگوار بود. ایشان شیفته‌ی حضرت حجت بود؛ وقتی از امام زمان حرف می‌زد عموما در چشم‌اش اشک جمع می‌شد و خدمت به امام زمان را در اولویت زندگی خود قرار داده بود و همیشه می‌کوشید در این راستا قلب نازنین امام زمان را در دفاع علمی و منطقی از حریم ایشان شاد بکند؛ بر اینکه این دفاع علمی و منطقی بود تاکید دارم .

ایشان سال‌ها در مشهد عمدتا با تشکیل جلسات علمی و درسی کار می‌کرد. سخنران خیلی قوی هم بود. خیلی‌ها در ایران تجربه‌اش را داشتند، در دوران جوانی سفر می‌کرد و سخنرانی‌های خیلی خوبی انجام می‌داد. در حوزه‌های اینچنینی موفق بود و مورد تایید و فعال.

او در پایان گفت: تنها نکته‌ی مهمی که لازم می‌دانم بگویم این است که توجه داشته باشید ایران تنها کشور شیعی جهان است؛ باید بکوشیم در کنار حفظ کیان این مملکت تشیع و باور شیعی و علاقه‌ی به اهل بیت را در دل مردم این سرزمین زنده نگاه‌داریم. بویژه بحث امام زمان (ع) را که امید همه‌ی مردم دنیاست. این بزرگ‌ترین ویژگی آقای سجادی بود –خدا رحمتش کند- که ماهم باید همگی بعنوان شیعیان امیرالمومنین، دوست‌داران امام زمان و علاقمندان به کیان این مملکت، باید آن را حفظ کنیم.

پیام تسلیت آیت الله صافی برای درگذشت استاد سجادی

رییس انجمن حجتیه درگذشت

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. درود بر مردان نیک روزگار و الحق مرحوم سجادی یکی از سرامدان انها بود
    درود بر انصاف نیوز که مختصری از حق این مرحوم را ادا کرد

    13
    4
  2. در انجمن حجتیه چه می گذرد؟!!!

    به بهانه درگذشت استاد سید حسین سجادی

    سالها پیش در بحبوحه جوانی گرفتار مشکلات متعددی شدم که مرا عمیقا پریشان کرده بود . از طریق یکی از بستگان به جلسات انجمن حجتیه معرفی و دعوت شدم. من از خانواده ای کاملا مذهبی بودم . پدرم سالها پیش از آن در دوران جوانی عضو انجمن بود ولی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی از آنان جدا شده بود . من سابقه ذهنی خوبی نسبت به انجمن نداشتم ولی به دلیل فشارهای روحی که در آن دوران به آن مبتلا شده بودم به هر ریسمانی چنگ می انداختم تا بلکه از چاه غصه ها مرا بیرون بکشد . جلسات انجمن آغاز شد . و من با وجود ذهنیت منفی که داشتم هر جلسه که می رفتم احساس بهتری پیدا می کردم . من به یک محفل دوستانه و صمیمی از هم سن و سالان خود قدم گذاشته بودم که بدون هیچ حاشیه ای در محیطی گرم و پاک به آموزش قرآن و اصول دین مشغول بودند . بر خلاف تصورم حرفی از موضع گیریهای تند سیاسی در آن نبود و استاد نسبت به همه با احترام کامل سخن می گفت . سالها بود که در فامیل و بستگان گرایشهای سیاسی و دعوا و جر و بحث های خسته کننده و از این گروه به آن گروه پریدنها را دیده بودم . ولی اکنون با جریانی آشنا شده بودم که تاریخ مصرف نداشت . کم کم حال روحی بهتری پیدا می کردم و این جلسات هفتگی ماوا و پناهگاهی بود که در کشاکش حوادث سخت زمانه ، دلم را گرم می کرد و ضمیرم را آرامشی شیرین می بخشید . با اینکه کاملا با اعتقادات دینی بزرگ شده بودم ولی گویا عقایدم تازه جان گرفته باشد حس و حال بهتری پیدا می کردم .چیزهای زیادی آموختم ولی مهمترین و کلیدی ترین آنها را فقط یک چیز می دانم ؛
    من تازه یاد گرفته بودم امام زمانم را بشناسم . بیشتر درباره او بدانم . با او حرف بزنم ، او را حاضر بدانم و در مسیر پر پیچ و خم زندگی ، دستم را در دست او بگذارم و به عنوان شکرانه الطاف و محبتهای او از مال و وقت و سلامتی خود هزینه کنم . حال یتیمی را داشتم که دست نوازش پدرانه ای را یافته باشد . کم کم غصه ها جای خود را به شوری داد که به زندیگم هدف و معنا بخشیده بود . ایام میلاد که می شد همه با هم تلاش می کردیم تا جشنی هر چند کوچک برگزار کنیم و هر کس هر کاری می توانست بدون هیچ چشمداشتی انجام می داد . همه کارهایم رنگ و بوی امام زمان گرفته بود . اکنون من امامی داشتم که در زندگی من جایی داشت و تکیه گاه امنی یافته بودم که از هر گزندی مرا ایمن ساخته بود . چیزی که گمشده جوانان امروز ماست . با اینکه هنوز پدرم به خاطر آن سبقه ذهنی حس خوبی به رفتن من به این جلسات نداشت ولی از دستاوردهای آن خشنود بود . اکنون سالهاست که به این آشنایی مفتخرم و از برکات آن در زندگی مادی و معنوی خود برخوردارم . با این وجود هنوز که بیش از بیست و چند سال است از اولین جلسه اشنایی من با انجمن حجتیه می گذرد این سوال مهم در ذهنم بدون پاسخ مانده است که چطور می شود کسانی که با همه توان ، عمر و مال و همت خود را مصروف دور نگداشتن جوانان و یتیمان امت پیامبر در دوران سخت غیبت از فساد های اعتقادی و اخلاقی نموده اند می توانند معتقد به زیاد شدن فساد بر روی زمین برای تحقق ظهور باشند ؟!!!!!!

    15
    4
  3. خدا رحمتش کنه و از سر تقصیراتش بگذره . من در زندگینامه ایشون خدمتی در راستای اهداف انقلاب اسلامی ندیدم. مگر میشود طرفدار و مبلغ امام زمان عج باشند ولی نسبتی با انقلاب نداشته باشند. بنظرم یا بخشی از زندگی نامه ایشون که مرتبط با انقلاب اسلامی باشه حذف شده یا اصلا ایشون دین رو نشناخته که نتونسته انقلاب عزیز ما رو درک کنه. اللهم اجعل عواقب امورنا خیرا

    5
    18
    1. سلام
      دوست عزيز شما خدمت به انقلاب را در چه مي دانيد!؟
      خدمتي بالاتر از اين را مي شناسيد كه دستان ايتام آل محمد ص را در دوران غيبت به دامان حضرت صاحب الزمان عج رساند و اشخاصي كه آگاهانه يا نااگاهانه در دام دشمنان اهل بيت ع افتاده باشند را به مسير اهل بيت عليهم السلام رهنمون كرد
      شايد مباني اعتقادي انقلابي كه شما از ان دم مي زنيد با مياني انقلابي كه اهل بيت عليهم السلام در مورد آن توصيه هاي فراوان و اكيد داشته اند تفاوت دارد
      اللهم اجعل عواقب امورنا خيرا

      5
      1
  4. روحشون قرین رحمت الهی؛ خدمتگزار و شیفته و مبلغ واقعی ساحت امام عصر عج هر کسی کوچکترین تهمتی به ایشون بزنه قیامت باید پاسخگو باشه دیگه خود داند

    5
    1
    1. احسنت. ایشون افراد را شیعه کرده اند و تهتمت زدن به ایشون به غیر از بحث جواب دادن باید به امام زمان هم جواب بدهند که خدمتگزارشان را زیر سوال میبرند

  5. سلام
    @صالح جان ،دوست عزيز شما خدمت به انقلاب را در چه مي دانيد!؟
    خدمتي بالاتر از اين را مي شناسيد كه دستان ايتام آل محمد ص را در دوران غيبت به دامان حضرت صاحب الزمان عج رساند و اشخاصي كه آگاهانه يا نااگاهانه در دام دشمنان اهل بيت ع افتاده باشند را به مسير اهل بيت عليهم السلام رهنمون كرد
    شايد مباني اعتقادي انقلابي كه شما از ان دم مي زنيد با مياني انقلابي كه اهل بيت عليهم السلام در مورد آن توصيه هاي فراوان و اكيد داشته اند تفاوت دارد
    اللهم اجعل عواقب امورنا خيرا

    1
    1
  6. علما و فقهایی که با انقلاب ارتباط نداشته و ندارند هم لابد بی دین هستند بنظر شما فقهایی مثل آیت الله وحید ها قمی ها بروجردی ها و دیگران همگی کافرند لابد چون ارادت کافی و لازم به انقلاب را ندارند و حتما حتما انگلیسی هستند چطور عقاید یک جوان شیعه را به فساد کشانده این انقلاب که خود را مساوی دین و اسلام تعریف کرده

    5
    1
  7. سلام خدا بر افراد در انجمن حجتیه که همه ی عمر شریف خود را وقف خدمت خالصانه به امام زمان(سلام الله علیه) و مقابله با فرقه ضاله بهائیت نمودند.
    دشمنان انجمن حجتیه ، اگر قابل هدایت هستند ، به حق خود امام زمان(سلام الله علیه) هدایت شوند و اگر قابل هدایت نیستند به مصداق آیه شریف صُمَُ بٌکْمَُ فَهُمْ لایَعْقِلون هستند ، ان شاءالله خیر دنیا و آخرت نبینند و به عذابی سخت مبتلا شوند

    4
    2
  8. سلام خدا بر افراد در انجمن حجتیه که همه ی عمر شریف خود را وقف خدمت خالصانه به امام زمان(سلام الله علیه) و مقابله با فرقه ضاله بهائیت نمودند.
    دشمنان انجمن حجتیه ، اگر قابل هدایت هستند ، به حق خود امام زمان(سلام الله علیه) هدایت شوند و اگر قابل هدایت نیستند به مصداق آیه شریف صُمَُ بٌکْمَُ فَهُمْ لایَعْقِلون هستند ، ان شاءالله خیر دنیا و آخرت نبینند و به عذابی سخت مبتلا شوند.

    د

  9. سلام خدا بر افراد در انجمن حجتیه که همه ی عمر شریف خود را وقف خدمت خالصانه به امام زمان(سلام الله علیه) و مقابله با فرقه ضاله بهائیت نمودند.
    دشمنان انجمن حجتیه ، اگر قابل هدایت هستند ، به حق خود امام زمان(سلام الله علیه) هدایت شوند و اگر قابل هدایت نیستند به مصداق آیه شریف صُمَُ بٌکْمَُ فَهُمْ لایَعْقِلون هستند ، ان شاءالله خیر دنیا و آخرت نبینند و به عذابی سخت مبتلا شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا